Szpera

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt kwie 27, 2007 21:36

Wszystko zależy od skrzyni. Jak się obraca powoli kołem jednym to drugie kręci się faktycznie w tą samą stronę. U mnie w MK2 jest skrzynia CHB i jedno koło jedzie, a drugie stoi w miejscu, w 4S oba kręcą z dużym oporem. Obie te skrzynie mają sprężyny działające na zwiększenie siły tarcia satelit. Skrzynie z MK1 bez sprężyn są do D... Kręcąc jedną flanszą w jedną stronę, druga od razu kręci się w przeciwną.



Awatar użytkownika
Mosiadz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt lip 03, 2009 11:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Kraków
Auto: VW Golf IV Variant 1.6
Silnik: AZD

Post autor: Mosiadz » wt mar 02, 2010 11:35

Witajcie.

Odkopię trochę temat. Czy ktoś poza TAZ, używa tego patentu z pierścieniami w skrzyni? I czy faktycznie jest tak jak napisał Borys, że nie da rady tego patentu zastosować w skrzyniach 02A?
Ja znowu dowiedziałem się, że do tych skrzyń się da coś podobnego założyć ale jest dyfer zeszperowany w mniejszym procencie wtedy. Jak to jest?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 02, 2010 13:03

02A miały dwa rodzaje różnicówek. W jednych flansze były przykręcane, a w drugich wciskane. W tych skręcanych da się dorobić podkładki i zwiększy się siła tarcia mechanizmu, a w tych wciskanych się nie da bez prawdziwej szpery.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt mar 02, 2010 20:22

Mosiadz pisze:Czy ktoś poza TAZ, używa tego patentu z pierścieniami w skrzyni?
ja i w 020 i 02A



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 02, 2010 20:59

No nie możliwe, że tylko tyle ludzi bo sprzedałem kilkanaście kompletów podkładek na forum.



Awatar użytkownika
Mosiadz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt lip 03, 2009 11:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Kraków
Auto: VW Golf IV Variant 1.6
Silnik: AZD

Post autor: Mosiadz » śr mar 03, 2010 00:14

Dzięki za odpowiedź :)
toffic, a Tobie jak się na tym rozwiązaniu jeździ?

Bardzo interesują mnie odczucia z jazdy po różnych nawierzchniach, a szczególnie po luźnych (zima i szutry).
Z tego co mi wiadomo, to na suchy asfalt lepiej żeby dyfer był bardziej rozpięty. Na luźne nawierzchnie bardziej spięty.
Taka jest teoria, a jaka Wasza praktyka na różnych nawierzchniach?
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 00:42 przez Mosiadz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » śr mar 10, 2010 17:38

Ja też mam w swoim takie pierścienie do szpery



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » sob mar 20, 2010 00:47

Za ciekawił mnie ten temat, więc mam kilka pytań:
czy da się za montować te pierścienie w domowych warunkach (oczywiście wiem jak rozebrać skrzynie bo już to robiłem) czy jest może do tego potrzebny jakiś specjalistyczny sprzęt
i czy ma ktoś jeszcze takie pierścienie na chandelek?
posiadam skrzynie 4s czy będą pasować?


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

marek234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 18:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marek234 » pn maja 03, 2010 10:56

TAZ mam pytanie masz może jeszcze takie podkładki potrzebuję do mk1 oznaczenie skrzyni FM



Awatar użytkownika
gadom67
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 25, 2008 21:29
Lokalizacja: Dobre Miasto
Kontakt:

Re: Szpera

Post autor: gadom67 » śr lut 13, 2013 15:43

Witam.Podpinam się pod temat i chce wykorzystać patent z podkładkami w ory skrzyni od ABFa, oznaczenie CDA. W ogóle czy jest to możliwe? JEśli nie to moze jakis inny pomysł macie na szpere w tej skrzyni???



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Szpera

Post autor: ciepek » śr mar 06, 2013 09:38

czy ma ktos jeszcze do sprzedania takie pierscienie albo ich wymiary?



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Re:

Post autor: OsteR9019 » ndz sty 05, 2014 23:33

Ostatnio po moim zakopaniu zacząłem szukać odpowiedzi jakby tu zblokować różnicówke. Jednym z pomysłów jest to co olozwirski podał wcześniej.
olozwirski pisze:Jest jeszcze inny sposob na wykonanie szpery:
Phantomgrip
Ale że szukam przy okazji oleju silikonowego do sprzęgła visco wpadłem na dyferencjały stosowane w modelarstwie wypełnione właśnie takim olejem. Ogólna budowa jest taka sama, jednak różnica polega na tym że obudowa satelit i kół koronowych jest zamknięta i wypełniona olejem silikonowym, który w zależności od lepkości powoduje większe lub mniejsze spięcie.
Oto przykład http://www.stormdust.net/rc/pl/hyper-7- ... lding.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gdyby dało się uszczelnić mechanizm (głównie chodzi o wyjście na półosie bo resztę to można choćby zaspawać) może taka szpera zdała by egzamin w większej skali?

Myślałem też dużo nad urządzeniem z syncro w tylnym moście, to znaczy wolnym kole. Gdyby zamontować po jednym na każdą półoś? W zakręcie koła mogłyby spokojnie się kręcić z różnymi prędkościami, wewnętrzne by napędzało, zewnętrzne kręciłoby się szybciej i tylko statystowało. A na prostej nie zależnie od różnicy nawierzchni oba równo. Do tego trzeba by było najpierw zablokować różnicowy ale to żaden problem, wystarczy tylko spawarka. Wada tego rozwiązania to działanie tylko w jedną stronę, ale można to łatwo obejść, mam namyśli dwa wolne koła na jedną stronę, jedno napędzające do przodu drugie do tyłu.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
mlodociany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
Lokalizacja: TOP

Szpera

Post autor: mlodociany » wt sty 07, 2014 01:10

Odnośnie tego sylikonowego to jakoś by to może ogarnął, na półosiach w wyjściach na nie może podtoczenia na oringi czy coś kwestia rozkminy...

ale co do tych wolnych kół to bez sens... na jednym na stronę by to w ogóle napędu nie dawało a po dwa na stronę (przeciwnie wstawione) byłoby jak bez nich także ani jedno ani drugie nie ma racji bytu..


"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Szpera

Post autor: OsteR9019 » wt sty 07, 2014 20:09

mlodociany pisze:na jednym na stronę by to w ogóle napędu nie dawało
Napędzało by tylko w jedną stronę, więc samochód by jechał.
mlodociany pisze:a po dwa na stronę (przeciwnie wstawione) byłoby jak bez nich także ani jedno ani drugie nie ma racji bytu..
Tak dzisiaj sobie pomyślałem z jaką to głupotą się wychyliłem, i niestety już ktoś zdążył przeczytać :banghead:

Natrafiłem też na coś takiego
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości