Przepustnica

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

amator5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt gru 30, 2008 19:40
Lokalizacja: Słupsk

Przepustnica

Post autor: amator5 » ndz maja 02, 2010 20:00

Witam Od kilku dni mam problem z uruchomieniem zimnego silnika (muszę trzymać gaz by odpalił) obroty na jałowym biegu na początku spadały do tego stopnia że silnik gasł W tej chwili nie gaśnie lecz problem z uruchamianiem jest Podłączyłem vaga i pokazało taki komunikat regulator położenia przepustnicy V 60 obwód przerwany Czy to oznacza że przepustnica padła czy może jest jakiś bezpiecznik który wysiadł i nie podaje napięcia Przepustnica jest wyczyszczona Z góry wielkie dzięki



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 02, 2010 21:10

kolego zawsze podaj w temacie typ silnika o jaki chodzi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz maja 02, 2010 21:17

amator5, Chodzi ci o zespół przepustnicy w silniku 1,6 AEE? Zespół zawiera nic innego jak 2 potencjometry, styk i silnik, więc można je sprawdzić miernikiem, tak samo jak oprzewodowanie między wtyczką przepustnicy a sterownikiem silnika.



amator5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt gru 30, 2008 19:40
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: amator5 » ndz maja 02, 2010 21:24

typ sinika aee 1,6 benz Rozumiem że bez pomiarów jednoznacznie nie można powiedzieć że przepustnica padła?



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » ndz maja 02, 2010 23:18

Obrazek

odlacz kleme.zacznij od zdjecia filtra powietrza. potem wyjmij wtyczke z przepustnicy i w przepustnicy zmierz miernikiem opor pomiedzy stykiem 1 i 2 tam ma byc okolo 10 omow.to jest wlasnie obwod regulatora.jesli nie bedzie tam zadnego oporu to zastosuj ta porade:
wyjmij przepustnice (4 sruby i wezyk od filra weglowego)uwazaj zeby ci nic nie wpadlo do kolektora dolotowego (to ta dziura pod przepustnica)pamietaj o kabelku masowym zeby go przy wkladaniu podlaczyc tak jak byl.rozkrecasz plastikowa obudowe z przepustnicy i bedziesz mial widok jak na zdjeciu jak wyzej. wybijasz klin 1(oznaczony na foto) od drugiej strony przepustnicy malym mlotkiem. wyjmujesz duze kolo zebate 3 pod nim jest podkladka(pamietaj aby ja wsadzic potem) po tych czynnosciach masz dostep do dwoch stykow silnika oznaczony 2 i jeszcze jedne pod tym kolem ktore zdjoles. przlutowujesz te punkty . i dobrze by bylo jeszcze w miedzy czasie pomierzyc opoe samego silnika. jesli po tej czynnosci masz na kostce przepustnicy na pinach 1i 2 opor taki jak wyzej pisalem to jeste uratowany i bedzie chodzic ok.



amator5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt gru 30, 2008 19:40
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: amator5 » pn maja 03, 2010 16:30

Witam dokonałem pomiaru i na wejściu do kostki i bezpośrednio przy silniku W obu przypadkach rezystancja jest tej samej wartości 6,2



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości