panewki i szlif

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

panewki i szlif

Post autor: dominik7 » pn kwie 03, 2006 22:03

Tak jak w temacie...


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn kwie 03, 2006 22:38

do panewek sie chyba dobierzesz ale szlif to chyba tokarki pod auto nie zmiescisz:)



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn kwie 03, 2006 22:47

piotr2 pisze:do panewek sie chyba dobierzesz ale szlif to chyba tokarki pod auto nie zmiescisz:)
dokładnie żeby to robić to warto silnik wymontować, poza tym jeżeli już zdemontujesz głowicę to wymontowanie silnika to już nie jest wielka robota (kilka srub, linek i przewodów i po robocie - aha i wyciągarka albo dwóch trochę mocniejszych chłopa)


:-k ...

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » wt kwie 04, 2006 17:21

a da sie sprawdzic czy wal jest jeszcze w miare dobry bez wyjmowania?Tak to wymienilbym same panewki.Zreszta mysle ze to bedzie najlepszy pomysl.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt kwie 04, 2006 17:36

piotr2 pisze:do panewek sie chyba dobierzesz ale szlif to chyba tokarki pod auto nie zmiescisz:)
pewnie, że nie, ale aby wyjąć wał nie trzeba wyciągać silnika. Można to zrobu\ić od dołu na 100% Robiłem szlif wału - sytuacja nieco bardziej kłopotliwa ze względu na automatyczną skrzynię. Panewki można sprawdzić dość prosto - misa w dół i odkręcić kilka nakrętek. Robota na godzinę.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt kwie 04, 2006 17:36

No jasne ze sie da... mikrometr w dlon i mierz :) ja tak zrobilem i w wiekszosci przypadkow jest to wystarczajace... a pozatym korzystniejsze dla silnika...



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » czw kwie 06, 2006 23:06

ale aby wyjąć wał nie trzeba wyciągać silnika.
Hmmmm... :bajer: ..odkręcasz korby i obudowy łozysk głównych, ostatnia obudowa przy kole zamachowym troche mało miejsca bo blisko do obudowy wału z zimmeringiem, ale powiedzmy że pokombinujesz i poradzisz... :hmm: ...wszystko luźne !!!!!!!! :chytry: Jak wyciągniesz wał skoro skrzynia biegów jest przykręcona a w skrzyni całe koło zamachowe z wałkiem sprzęgłowym w tarczy a koło przykręcone jest od strony skrzyni biegów !!!! :rotfl: :rotfl: Jedyna opcja w dół ale jak skoro koło zamachowe opuścisz może 5mm i się oprze o obudowe skrzyni biegów !!!!!!!!!!! :panna: :panna: :panna: HEREZJE GŁOSISZ CZŁOWIEKU !!!!!!!!!! :ass: :ass: :panna:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt kwie 07, 2006 03:56

NEMESIS pisze:HEREZJE GŁOSISZ CZŁOWIEKU !!!!!!!!!!
odnoszę wrażenie, że to jest skierowane do mnie. Otóż zapewniam Ciebie, że nie są to zadne harezje. Tak jak napisałem zaszła konieczność szlifowania wału, i SILNIK NIE BYŁ WYCIĄGANY. Biorąc pod uwagę dość dużą iliość osprzętu-pełny wtrysk, klimatyzacja, układ chłodzenia i cała pozostała reszta, mechanik doszedł do wniosku, że dla niego prościej będzie opuścić skrzynię (pomimo, że to automat, który jest nieco inny i bardziej złożony).I tak to własnie się odbyło.



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » pt kwie 07, 2006 22:12

DOBRE WRAŻENIE ODNOSISZ !!!!!! :grin: TY DEMONTOWAŁEŚ CZY MECHANIK ?? ODCHYLAŁ CZY WYCIĄGAŁ SKRZYNIE ?? JAK WYCIĄGAŁ TO SRRYYY ALE O TYM NIE PISAŁEŚ !!!! :foch: JAK UCHYLAŁ TO POWIEDZ JAK ODKRĘCIŁ ŚRUBE M8 I JESZCZE 4X M6 KTÓRE TRZYMAJĄ OBUDOWE WAŁU ??? PRZECIEŻ ONE SĄ ZA KOŁEM ZAMACHOWYM !!!!!!!! :satan: ŻEBY BYŁO WESELEJ SĄ ZA OSŁONĄ BLASZANĄ PRZYKRĘCONĄ NA 3 KRÓTKIE M6 !!!!!! NIE MA OPCJI ODKECENIANIA OBUDOWY WAŁU BEZ ZDJĘCIA BLACHY A JAK MASZ OBUDOWE WAŁU TO NIE ZJEDZIESZ W DÓŁ Z WAŁEM !!!!!!! NIE WIERZE ZE RZEŹBIŁ NA ODCHYLONEJ SKRZYNI ŻEBY TO ODKĘCIĆ JEŻELI TAK TO GRATULUJE POMYSŁU BO STRACIŁ PEWNIE WIĘCEJ CZASU NIC WYJĘCIE SILNIKA !!!!!!! :rotfl: :ass: JEŻELI DALEJ TWIERDZISZ ŻE ROBIŁ TO NA ODCHYLONEJ SKRZYNI I JEJ NIE WYCIĄGAŁ TO DALEJ OPOWIADASZ HEREZJE !!!! :green_fuck: LEPIEJ IDŹ DO MECHANIORA I SIĘ GO ZAPYTAJ JAK TO ROBIŁ !!!!! :jezor:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt kwie 07, 2006 22:20

NEMESIS, Nie napisałem, że na ODCHYLONEJ, lecz bez wyciągania silnika do góry. Co do tego czy łatwiej wyjąć silnik, czy skrzynię nie będę się wypowiadał. Zapytam przy najbliższej okazji, ale sądzę, że sktrzynię wyjął (do wymiany były simeringi, olej, uszczelka pod nisę skrzyni).



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pt kwie 07, 2006 23:15

Witam... Panowie spokojnie... Powiem ci Nemesis ze da sie wyjac wal bez wyciagania silnika... ale nie wystarczy go odchylic... trzeba zawiesic silnik na wyciagarce odkrecic z poduszek i od skrzyni i odsunac... pomiedzy silnikiem i skrzynia masz wtedy 20 cm i jesli komus odpowiada taka praca to ok... ja osobiscie wole wyciagac ale w przypadku Bodzia doszedl by koszt napelnienia klimy wiec nie chcial chlop isc w koszty i zrobil tak jak opisalem... albo tak jak pisal bodzio mozna wtedy opuscic skrzynie i masz pelen dostep... takze zadne herezje... :pub:



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » sob kwie 08, 2006 21:23

KamilW pisze:Witam... Panowie spokojnie... Powiem ci Nemesis ze da sie wyjac wal bez wyciagania silnika... ale nie wystarczy go odchylic... trzeba zawiesic silnik na wyciagarce odkrecic z poduszek i od skrzyni i odsunac... pomiedzy silnikiem i skrzynia masz wtedy 20 cm i jesli komus odpowiada taka praca to ok... ja osobiscie wole wyciagac ale w przypadku Bodzia doszedl by koszt napelnienia klimy wiec nie chcial chlop isc w koszty i zrobil tak jak opisalem... albo tak jak pisal bodzio mozna wtedy opuscic skrzynie i masz pelen dostep... takze zadne herezje... :pub:
KOLEGO asz racje...ale czytaj uważniej co inni piszą...
NIE WIERZE ZE RZEŹBIŁ NA ODCHYLONEJ SKRZYNI ŻEBY TO ODKĘCIĆ JEŻELI TAK TO GRATULUJE POMYSŁU BO STRACIŁ PEWNIE WIĘCEJ CZASU NIC WYJĘCIE SILNIKA !!!!!!!
widocznie przeceniłem mechanika...nie chodzi mi o jego fachowość a raczej o WIELKĄ cierpliwość !!!! :grin: Dokładnie jak napisałeś....wolałbym wywalić silnik...a co do kosztów napełnienia zawsze można odciągnąć gaz z instalacji to RAZ ... :chytry: ..dwa ile rzeźbił odkręcanie wszystkiego....za to mu klient nie płaci ???!! :bajer: ALE i tak chciałbym to zobaczyć w REALU !!!!!! :okej:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz kwie 09, 2006 07:19

NEMESIS pisze:NIE WIERZE ZE RZEŹBIŁ NA ODCHYLONEJ SKRZYNI ŻEBY TO ODKĘCIĆ
nie bardzo wiem dlaczego tak bardzo uparłeś się przy tej odchylonej skrzyni. To po 1. Po 2 - pytanie brzmiało czy można wyjąć wał bez wyciągania silnika. Można. Czy warto czy nie, to już zupełnie inna sprawa. To pozostaje w gestii mechanika. Nie miałem jeszcze okazji porozmawiać i zapytać jak to dokładnie robił, ale postaram się zapytać. A że nie wyciągał silnika to jest pewne na 100%. Myślę, że można temat zakończyć.

[ Dodano: Nie Kwi 09, 2006 07:32 ]
NEMESIS, zacytuję fragnent dotyczący wymiany skrzyni z automatu na manual. Jak zapewne wiesz trzeba skrzynię od silnika odkręcić. Manual od automatu nieco się różni -kilka "drobnych "szczegów, ale to też pewnie wiesz. A to wspomniany cytat ;
"sam proces wymiany skrzyni to żadna filozofia, ale automat jest duży i ciężki i jakbym miał to robić
jeszcze raz - lepiej całą zawiechę opuścić na dół, silnik razem ze skrzynią i dopiero potem odkręcać skrzynię od silnika - wygodniej i bezpieczniej....
Może to zmieni Twój poglad na poruszony temat



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » ndz kwie 09, 2006 19:15

nie bardzo wiem dlaczego tak bardzo uparłeś się przy tej odchylonej skrzyni.
Dobra to wyjaśnij mi o co Ci chodzi z tym opuszczeniem ??? :chytry: bo jak napisałeś ze mechanior opuścił skrzynie biegów doszedłem do wniosku że jej nie wyciągał... :bajer: ..dla mnie wyjęcie do góry czy w dół to jedno...a opuszczenie to drugie...nie bardzo wiem na czym by wisiała opuszczona skrzynia ale to inna sprawa... :chytry: ...drugą częścią wypowiedzi przeczysz sam sobie !!!! :green_fuck: napisałem już wcześniej że jak wytargał skrzynie to i wał wyjął bez wyciągania silnika..poczytaj... :jezor: ..a jeżeli dla Ciebie opuszczenie skrzyni = wyjęcie to chyba ten szczegół w którym się nie dogadaliśmy i temat mozna rzeczywiście zamknac !!!!!! :pub: :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości