Jak wzmocnić skuteczność hamulca recznego na tarczach?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak wzmocnić skuteczność hamulca recznego na tarczach?
Witam, otóż mam taki problem że słabo działa mi hamulec reczny.
Hamulce tylne są tarczowe, od razu dodam że klocki oraz tarcze są nowe (max 10 000 km przejechane) a zaciski tylne zregenerowane tak wiec ręczny odbija wporządku.
Linki również są nówki a jednak jak zaciągne reczny i to tak że bardziej juz siły nie mam (żeby nie było że linka nie podciagnieta) to jadąc 50km/h samochód miarowo zwalnia aby w końcu sie zatrzymać, jednakże nie zablokuje kół. Jak chcę pózniej ruszyć to wiadomo blokuje kólka i ciężko jest ale to za mało.
Czy możliwe jest że klocki sie jeszcze nie dotarły? tak myśląc przez ostatni czas zaczołem jeździć z max podstawionym korektorem siły hamowania tak wiec cała siłe bez ograniczeń idzie na tył i to czuć jednakże nie hamuje ręczny lepiej.
Czy w MK II ten ręczny zawsze jest taki kulawy?
Może warto zmienić zaciski na jakieś inne np. od MK IV bo np w pasacie B5 jak sie zaciągnie ręczny to przy jakiej prędkości by to nie było jest pisk a u mnie jest tylko zwalnianie.
Czekam na porady
Hamulce tylne są tarczowe, od razu dodam że klocki oraz tarcze są nowe (max 10 000 km przejechane) a zaciski tylne zregenerowane tak wiec ręczny odbija wporządku.
Linki również są nówki a jednak jak zaciągne reczny i to tak że bardziej juz siły nie mam (żeby nie było że linka nie podciagnieta) to jadąc 50km/h samochód miarowo zwalnia aby w końcu sie zatrzymać, jednakże nie zablokuje kół. Jak chcę pózniej ruszyć to wiadomo blokuje kólka i ciężko jest ale to za mało.
Czy możliwe jest że klocki sie jeszcze nie dotarły? tak myśląc przez ostatni czas zaczołem jeździć z max podstawionym korektorem siły hamowania tak wiec cała siłe bez ograniczeń idzie na tył i to czuć jednakże nie hamuje ręczny lepiej.
Czy w MK II ten ręczny zawsze jest taki kulawy?
Może warto zmienić zaciski na jakieś inne np. od MK IV bo np w pasacie B5 jak sie zaciągnie ręczny to przy jakiej prędkości by to nie było jest pisk a u mnie jest tylko zwalnianie.
Czekam na porady
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
No też to zauważyłem że w audi b4, b5 passacie b5 i golfir 4 dźwigienka idzie przez oś zacisku a w MK II i Mk III dzwignia jest jakby pod 90 st.
Powiedzcie które zaciski pasują p&p? z tego co słyszałem to A4 i passat B5
Powiedzcie które zaciski pasują p&p? z tego co słyszałem to A4 i passat B5
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
heble mam dobrze odpowietrzone bo pedał bierze od musniecia.
mozesz opisac jak to sie robi?
mozesz opisac jak to sie robi?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
RAczej pomnijam to że mam źle odpowietrzone tylne zaciski bo hamują zajebiście, pedał bierze odrazu a gdy podstawie korektor to trzeba uważać hamując na łuku jezdni aby tył nie wyprzedził.
Wychodzi na to że to jednak zaciski w Golfach II generacji są nie skuteczne.
Klamka więc zapadła szukam zacisków od Golfa IV/Audi A3/Skody Ocyawi i musi sie poprawić
Wychodzi na to że to jednak zaciski w Golfach II generacji są nie skuteczne.
Klamka więc zapadła szukam zacisków od Golfa IV/Audi A3/Skody Ocyawi i musi sie poprawić
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
o jakich samoregulatorach mowa? Przecież chodzi o tarczówki a nie bębny.mate64 pisze:Marszall, musisz dobrze ustawić samoregulatory.
[ Dodano: Nie Maj 02, 2010 13:48 ]
sam właśnie kupiłem z mk4, do nich musiałem też dokupić wężyki od passata i wszystko wtedy pasuje PnP. (wężyki są potrzebne bo seryjne mają inny gwint oraz się minimalnie za krótkie)Marszall pisze:Klamka więc zapadła szukam zacisków od Golfa IV/Audi A3/Skody Ocyawi i musi sie poprawić
Jest temat o wymiane zacisków w mk2 na takie z mk4. pzdr
kwestie techniczną mam opanowaną tylko czy faktycznie jak zaciagne ręczny na zaciskach z MK IV to mi bedzie dupą sunąć?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jeśli masz wszystko sprawne to na pewno zauważysz poprawę względem zacisków z mk2, ale głównym powodem dla którego ludzie robią taką zamianę jest to że te zaciski z mk2 i mk3 mają już sporo lat na karku i większość ma zatarte/skorodowane ośki dźwigni zmiany biegów co powoduje, że regeneracja bywa nieskuteczna. W zaciskach od mk4 nie ma problemu zacierania się dźwigni ręcznego i to głównie dlatego warto wymienićna takie z mk4. pzdr
o to ja się nie boje bo już regenerowałęm i mogę zregenerowac jeszcze raz, tylko interesuje mnie to jaka jet różnica mocy hamowania gdy z jednakową siła zaciągniemy wajhę od ręcznego.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 285 gości