[MK2] Odma 1.3NZ mk2
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
- Lokalizacja: Włodawa
- Kontakt:
Witam dzielnego obrońce naszych skromnych 1.3 Wiesz ci powiem jak czyściłem przepustnice przed tym zabiegiem to była zasyfiona mocno , teraz jest połysk a filtr już ma nalatane kolo 20 tys wiec nie długo wymiana ale ogólnie żadnego zabrudzenia dodatkowego nie stwierdziłem na filtrze powietrza po tym zabiegu; gdzieś czasem pojawi się jakaś kropelka lub dwie z tego przewodu ale wyparowuje. A szczerze jakby nawet syf leciał z tego przewodu to wole mieć zasyfiony filtr powietrza niż mieniać motor z powodu syfu odmy który wlatuje do cylindrów. Najwyżej będę mieniał co 15 tys i spokój. Pozdrawiam
- Mac_Abra
- Użytkownik
- Posty: 306
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
- Lokalizacja: Otwock - WOT
- Kontakt:
witam witam btw, czy gdzieś już się wcześniej spotkaliśmy?damiano1987 pisze:Witam dzielnego obrońce naszych skromnych 1.3
"Słusznie godo, dać mu wódki!" - nuszę przyznać, że to brzmi sensownie, zwłaszcza że i tak warto regularnie filtr powietrza wymieniać, a koszt nie jest wysoki. Choć obawiam się, że u innych przy gorszej kondycji silnika filtr może zostać bardzo szybko zarzygany olejem, ale to pozostawiam już do oceny naśladowcom : ] Jak mi nie wypali mój patent, nad którym pracuję, to pewnie też się nad tym zastanowię, dzięki za zdjecia i opis!damiano1987 pisze:Wiesz ci powiem jak czyściłem przepustnice przed tym zabiegiem to była zasyfiona mocno , teraz jest połysk a filtr już ma nalatane kolo 20 tys wiec nie długo wymiana ale ogólnie żadnego zabrudzenia dodatkowego nie stwierdziłem na filtrze powietrza po tym zabiegu; gdzieś czasem pojawi się jakaś kropelka lub dwie z tego przewodu ale wyparowuje.
iii tam aż tak groźne to to nie jest w cylindrach, żeby silnik uszkodzić. W końcu to są substancje, które w silniku właśnie powstają... groźna to dopiero jest jazda bez oleju dzięki naszej odmiedamiano1987 pisze:A szczerze jakby nawet syf leciał z tego przewodu to wole mieć zasyfiony filtr powietrza niż mieniać motor z powodu syfu odmy który wlatuje do cylindrów. Najwyżej będę mieniał co 15 tys i spokój. Pozdrawiam
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
- Lokalizacja: Włodawa
- Kontakt:
Proszę A kiedyś czytałem taki temacik o tym jak podnieść moc w 1.3 Ciekawy wykład dałeś wszystkim bardzo mi się to miło czytało Co do odmy może te rozwiązanie do najlepszych nie należy ale jest to alternatywa po fabryce która się niestety potknęła w rozwiązaniu odmy:) tak czy siak filtr nie kosztuje majątek a mieniać trzeba Nad jakimś konkretnym projektem walczysz z tą odmą? Jak trzeba ci zdjęć jakiś dokładniejszych to pisz na pw. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw kwie 22, 2010 19:51 przez damiano1987, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mac_Abra
- Użytkownik
- Posty: 306
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
- Lokalizacja: Otwock - WOT
- Kontakt:
Miło mi to słyszeć :> Dobra, starczy już nam tego słodzeniadamiano1987 pisze:Proszę A kiedyś czytałem taki temacik o tym jak podnieść moc w 1.3 Ciekawy wykład dałeś wszystkim bardzo mi się to miło czytało Co do odmy może te rozwiązanie do najlepszych nie należy ale jest to alternatywa po fabryce która się niestety potknęła w rozwiązaniu odmy:) tak czy siak filtr nie kosztuje majątek a mieniać trzeba Nad jakimś konkretnym projektem walczysz z tą odmą? Jak trzeba ci zdjęć jakiś dokładniejszych to pisz na pw. Pozdrawiam
A pomysł jak na razie wydaje się naprawdę godny uwagi, przynajmniej przy w miarę zdrowym silniku... Napisz koniecznie po konkretnym przebiegu jak to się sprawuje, bo na razie nie wiemy, ile już z taką odmą przejeździłeś.
Co do mojego projektu, czy właściwie raczej eksperymentu, to niemal skończone, został głównie montaż więc postaram się sprężyć w przeciągu miesiąca i dać znać. Ogólnie to chcę wywalić wszystko oprócz regulatorka i wstawić filtr, który powinien oddzielać cały syf od gazów w odmie, bo też mi się marzy suchy dolot.
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss
- Mac_Abra
- Użytkownik
- Posty: 306
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
- Lokalizacja: Otwock - WOT
- Kontakt:
To jest baaardzo dziwne, szczerze to też nie mam pojęcia, dlaczego tak się dzieje, w dodatku przy dodatnich temperaturach. Tyle mogę SPRÓBOWAĆ wydedukować: powiedzmy, że przy dużym obciążeniu (zakładam, że go ciśniesz na tej autobanie) są u ciebie naprawdę spore przedmuchy z tłoków itp przez co mocno podnosi się ciśnienie i ilość gazów w układzie odpowietrzenia. I teraz - albo jednak coś jest niedrożne (regulatorek), albo prawie niedrożne (poprzytykane kanały w regulatorku itp?) ALBO (w co raczej trudno uwierzyć) - odma cała jest OK, tylko te przedmuchy są tak duże, że w najwęższym miejscu nie wyrabia (znowu regulatorek ) i musi ujść dodatkowo jeszcze bagnetem...dogu18 pisze:wychlapuje olej bagnetem... ale tylko jak przycisnę na autostradzie:/
To tyle mojego gdybania. Generalnie, gdyby coś z powyższych było słuszne, to po zastąpieniu wszystkich bebechów odmy rurą od bloku bezpośrednio w dziurę w wężu dolotu opisany przez ciebie problem powinien zniknąć. Ale chyba już coś podobnego przerabiałeś?
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: śr maja 05, 2010 21:00
- Lokalizacja: Świdnica
- Auto: VW Golf II 1,3 cat. 3D 90'
- Silnik: NZ
[MK2] Odma 1.3NZ mk2
jestem świeżym posiadaczem golfika z 1.3 NZ i też odkryłem że mam walnięty element nr 8, tak że cała odma do demontażu i czyszczenia. Gdzie można dostać takie rurki olejoodporne?
Dogu18 proponuje przeprowadzenie pomiaru stopnia sprężania, wydaje mi się że to przedmuchy na pierścieniach są problemem.
Dogu18 proponuje przeprowadzenie pomiaru stopnia sprężania, wydaje mi się że to przedmuchy na pierścieniach są problemem.
Gal
Re: [MK2] Odma 1.3NZ mk2
Ja taki wąż kupowałem w hurtowni Kontakt. Akurat ja mam na miejscu, więc nie było problemu, ale sprzedaż internetową też prowadzą. Jak coś to masz stronę tutaj: http://www.contakt.pl/index.php?cPath=3 ... 2950a56fb1" onclick="window.open(this.href);return false;kogutG pisze:jestem świeżym posiadaczem golfika z 1.3 NZ i też odkryłem że mam walnięty element nr 8, tak że cała odma do demontażu i czyszczenia. Gdzie można dostać takie rurki olejoodporne?
Dogu18 proponuje przeprowadzenie pomiaru stopnia sprężania, wydaje mi się że to przedmuchy na pierścieniach są problemem.
Co do problemów z odmą to niestety potwierdzam, że przyczyną są pierścienie. Ja osobiście temat przerabiałem bardzo długo, ciśnienie sprężania mierzyłem kilka razy i wychodziło ok. 11 bar, więc prawidłowo. Okazało się, że pierścienie mają luzy w rowkach na grubość ok. 1mm... (optymalne to 0,02-0,05 mm).
[MK2] Odma 1.3NZ mk2
a ja mam puszczony wezek z pokrywy zaworow w zime luzem i jest wrzystko ok
Marcin
[MK2] Odma 1.3NZ mk2
Witam Wszystkich
Jestem świeżym posiadaczem Golfa. Co prawda mam mk4 ale dotarłem do tego wątku i chciałbym się przyłączyć do dyskusji ponieważ wczoraj dołączyłem do grona fanów zamarzniętej odmy. Przestudiowałem dostępne informacje na forum i nie znalazłem odpowiedz na nurtujące mnie pytanie.
Odma zamarza w wyniku skraplającej się pary wodnej w obiegu. Wymyśliłem sobie, że gdyby dało się odseparować wodę od oparów i odprowadzać ją gdzieś, do jakiegoś zbiorniczka, który można by okresowo opróżniać. Nie jestem fachowcem motoryzacji ale takie miałem pierwsze skojarzenie - skoro woda jest problemem to trzeba się jej pozbyć... Wyprostujcie mnie jeśli się mylę. Chyba, że ktoś już myślał nad takim rozwiązaniem i prowadził jakieś eksperymenty... Chyba istnieją jakieś separatory wody i gazu?
Pozdrawiam!
Jestem świeżym posiadaczem Golfa. Co prawda mam mk4 ale dotarłem do tego wątku i chciałbym się przyłączyć do dyskusji ponieważ wczoraj dołączyłem do grona fanów zamarzniętej odmy. Przestudiowałem dostępne informacje na forum i nie znalazłem odpowiedz na nurtujące mnie pytanie.
Odma zamarza w wyniku skraplającej się pary wodnej w obiegu. Wymyśliłem sobie, że gdyby dało się odseparować wodę od oparów i odprowadzać ją gdzieś, do jakiegoś zbiorniczka, który można by okresowo opróżniać. Nie jestem fachowcem motoryzacji ale takie miałem pierwsze skojarzenie - skoro woda jest problemem to trzeba się jej pozbyć... Wyprostujcie mnie jeśli się mylę. Chyba, że ktoś już myślał nad takim rozwiązaniem i prowadził jakieś eksperymenty... Chyba istnieją jakieś separatory wody i gazu?
Pozdrawiam!
[MK2] Odma 1.3NZ mk2
Czy zdjecie rurki,ktora idzie z dekla zaworow w dol do odmy,zabezpiecza SKUTECZNIE przed wywalaniem oleju przy zamarznietej odmie ??
Pytam bo ile razy mozna dolewac olej?? codziennie dwa litry-codziennie zamarza,codziennie wywala,codziennie dolewam,ale q..rwa oleju nie daja za darmo.
Po puszczeniu tej z dekla luzem zmniejsza sie cisnienie w odmie - tak ? czy nie tak?w d... mam ekologie,zwallilem te rurke i zaslepilem,bo przy nie zaslepionej nierowno chodzil na wolnych,ale czy to gwarantuje MI ZE JUTRO LUB ZA DWA DNI NIE BEDE MUSIAL ZNOWU DOLAC OLEJU,bo silniczek go wyrzyga.
Moze trzeba kupic w hurcie beczke 200 litrow najtanszego oleju i wozic ze soba,aby miec na codzienne dolewki-to wyjdzie taniej niz w orlenie?
Albo zwalic te kolanko/rurke (nr.10 na pierwszym schemacie) z doloty,otwor na dolocie zaslepic i zostawic zwalona ,i zaslepiona z dekla zaworowego??
Potem dolac oleju raz i tak jezdzic az do kwietnia czyli jak sie dobrze ociepli.Wtedy odme zlozyc do kupy jak byla - i tak do jesieni i juz ... ??
Pytam bo ile razy mozna dolewac olej?? codziennie dwa litry-codziennie zamarza,codziennie wywala,codziennie dolewam,ale q..rwa oleju nie daja za darmo.
Po puszczeniu tej z dekla luzem zmniejsza sie cisnienie w odmie - tak ? czy nie tak?w d... mam ekologie,zwallilem te rurke i zaslepilem,bo przy nie zaslepionej nierowno chodzil na wolnych,ale czy to gwarantuje MI ZE JUTRO LUB ZA DWA DNI NIE BEDE MUSIAL ZNOWU DOLAC OLEJU,bo silniczek go wyrzyga.
Moze trzeba kupic w hurcie beczke 200 litrow najtanszego oleju i wozic ze soba,aby miec na codzienne dolewki-to wyjdzie taniej niz w orlenie?
Albo zwalic te kolanko/rurke (nr.10 na pierwszym schemacie) z doloty,otwor na dolocie zaslepic i zostawic zwalona ,i zaslepiona z dekla zaworowego??
Potem dolac oleju raz i tak jezdzic az do kwietnia czyli jak sie dobrze ociepli.Wtedy odme zlozyc do kupy jak byla - i tak do jesieni i juz ... ??
adario38 - ok,spoko i luzik,nie ma cisnienia,bez parcia na szkło, http://w112.wrzuta.pl/film/6BGZyUe8YuY/dire_straits_-_sultans_of_swing_live , i jeszcze to http://www.youtube.com/watch?v=d9jVaoJf-7o - kto tak dzis wymiata na wiosłach ?
- kristof91
- Aloha Style
- Posty: 692
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 16:04
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/ Monachium
[MK2] Odma 1.3NZ mk2
Mam ten sam problem własnie dziś przy -15 zamarzła mi odma i wywaliło olej bagnetem:( Dodam że w październiku zakupiłem nowy trójnik i uszczelniłem całą odmę i wymyłem z majonezu. A jednak i tak go wypchało. Co robić?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości