Tuleje wahacza, zmiana na wzmocnione
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Tuleje wahacza, zmiana na wzmocnione
Witam. moje auto to Ibiza 6k 1,9TDI 110KM 98r.
Musze wymienić tuleje na wahaczach przeszukując forum zauwazylem że wiele osób zaklada tuleje lemfordera od Audi TT , tzn pełne tuleje...
moja tuleja ma rozmiar:
Ciężar [kg]: 0,150
głębokość[mm]: 41
średnica zewnętrzna [mm]: 60
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
natomiast ta pełna:
Masa [g]: 105
Długość [mm]: 41
średnica zewnętrzna [mm]: 60
Średnica wewnętrzna [mm]: 13
czy jest możliwość wrzucenia tej pelniej, ale wymienić by trzeba także śrube mocującą ta tuleje....
czy może lepiej się nie bawić w kombinowanie i załozyc tuleje TRW bo akurat oni robią wersje wzomcnioną do mojego modelu...
Musze wymienić tuleje na wahaczach przeszukując forum zauwazylem że wiele osób zaklada tuleje lemfordera od Audi TT , tzn pełne tuleje...
moja tuleja ma rozmiar:
Ciężar [kg]: 0,150
głębokość[mm]: 41
średnica zewnętrzna [mm]: 60
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
natomiast ta pełna:
Masa [g]: 105
Długość [mm]: 41
średnica zewnętrzna [mm]: 60
Średnica wewnętrzna [mm]: 13
czy jest możliwość wrzucenia tej pelniej, ale wymienić by trzeba także śrube mocującą ta tuleje....
czy może lepiej się nie bawić w kombinowanie i załozyc tuleje TRW bo akurat oni robią wersje wzomcnioną do mojego modelu...
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie wiem jak to konkretnie wygląda w przypadku ibizy 6k ale np do POLO 9n mozna zakładać od ibizy CUPRY a do golfa 2 z golfa 4 r32.
Nie wiem do czego odnosi się w Twoim poście "średnica wewnętrzna" dlatego ciężko mi sie wypowiadać czy akurat konkretnie ta tuleja którą znalazłeś będzie pasować, ale potwierdzam, że myk z wymianą tulei na 'pełne' jest wykonalny i sensowny.
Nie wiem do czego odnosi się w Twoim poście "średnica wewnętrzna" dlatego ciężko mi sie wypowiadać czy akurat konkretnie ta tuleja którą znalazłeś będzie pasować, ale potwierdzam, że myk z wymianą tulei na 'pełne' jest wykonalny i sensowny.
Ostatnio zmieniony ndz maja 02, 2010 14:17 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
jeśli chodzi o golfa 2 to ja mam takie same tuleje jak on, natomiast r32 wlasnie ma taki rozmiar tulej jak powyżej tylko że inny nr katalogowy, czy tez ze średnicą wewnętrzną 13mm a ja mam 17mm,
może ktoś jest bardziej w temacie i wie czy taka zamiana nie bedzie skaplikowana....
Mam jeszcze drugie pytanie
chodzi mi o drążek stabilizatora, w moim samochodzi wygląda on z jednej strony tak:
chcialem wymienić wszystkie gumy ale chyba zalożenie nowej końcówki stabilizatora na takim drążku bedzie się mijało z celem..
ma ktoś pomysł co z tym mozna zrobić, czy tylko pozostaje wymiana na nowy....???
może ktoś jest bardziej w temacie i wie czy taka zamiana nie bedzie skaplikowana....
Mam jeszcze drugie pytanie
chodzi mi o drążek stabilizatora, w moim samochodzi wygląda on z jednej strony tak:
chcialem wymienić wszystkie gumy ale chyba zalożenie nowej końcówki stabilizatora na takim drążku bedzie się mijało z celem..
ma ktoś pomysł co z tym mozna zrobić, czy tylko pozostaje wymiana na nowy....???
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Śruba tejże tulei w r32 - M12x1.5x70
śruba zwykłej tulei np golf 2 - M12x1.5x74
Rozmiar gwintu jest taki sam, różna jest tylko długość śruby więć śruby (o 4mm) więć śruby są niemal identyczne.
Nie widzę powodów czemu miały by nie pasować, natomiast danymi z katalgowó ('srednica wewnetrza itd') bym się specjalnie nie przejmował bo nie ma do tego dołączonych rysunków z wymiarami do których by się te wartości odnosiły więc tak na prawdę nie wiadomo średnicę czego oni tam podają.
Fakt jest taki, że na forum jest od dawna znane info, że do golfa 2 można wsadzić tuleje od r32 i pasują. pzdr
[ Dodano: Nie Maj 02, 2010 15:07 ]
co do drążka to ostanie foto mi sie nie otwiera, ale chyba nic mu specjalnie nie dolega poza korozją powierzchniwą. To zupełnie normalne. Możesz go wyjąć, wytrawić rdzę pomalować i na pewno jescze długo posłuży. Zresztą posłuży jeszcze i bez takiego zabiegu.
śruba zwykłej tulei np golf 2 - M12x1.5x74
Rozmiar gwintu jest taki sam, różna jest tylko długość śruby więć śruby (o 4mm) więć śruby są niemal identyczne.
Nie widzę powodów czemu miały by nie pasować, natomiast danymi z katalgowó ('srednica wewnetrza itd') bym się specjalnie nie przejmował bo nie ma do tego dołączonych rysunków z wymiarami do których by się te wartości odnosiły więc tak na prawdę nie wiadomo średnicę czego oni tam podają.
Fakt jest taki, że na forum jest od dawna znane info, że do golfa 2 można wsadzić tuleje od r32 i pasują. pzdr
[ Dodano: Nie Maj 02, 2010 15:07 ]
co do drążka to ostanie foto mi sie nie otwiera, ale chyba nic mu specjalnie nie dolega poza korozją powierzchniwą. To zupełnie normalne. Możesz go wyjąć, wytrawić rdzę pomalować i na pewno jescze długo posłuży. Zresztą posłuży jeszcze i bez takiego zabiegu.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
i jakim sztukowaniu mówisz skoro te tuleje są niemal identyczne? Nie jest to żadna rzeźba ani sztuka jak sugerujesz, natomiast jak można wyczytać z tematu o poliuretanach to właśnie z tymi tulejami z poli były problemy. Najpierw się urywały bo projekt był zły, potem nie pasowały bo nadlane było za dużo materiału i trzeba je było przyszlifować lub przyszlifować same sanki, żeby weszły.
Jeśli montaż tulei z r32 ktore pasują PnP nazywasz sztukowaniem to jak nazwać te przygody z tulejami z poli które się rwały a potem nie pasowały? To jest dopiero sztuka w/g mnie, poza tym nie każdy chce mieć aż tak twarde łączniki zawieszenia jakim są tuleje z poli.
Jeśli montaż tulei z r32 ktore pasują PnP nazywasz sztukowaniem to jak nazwać te przygody z tulejami z poli które się rwały a potem nie pasowały? To jest dopiero sztuka w/g mnie, poza tym nie każdy chce mieć aż tak twarde łączniki zawieszenia jakim są tuleje z poli.
Ostatnio zmieniony ndz maja 02, 2010 16:38 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
w moim jest dokladnie śruba M12x1.5x78 wiec dłuższa o 8mm ale rozmiar ogólnie taki sam wiec tez sądze że nie powinno byc problemów. ale może jeszcze ktos się trafi kto ostatnio robil taką zamianę....sas_gti pisze:Śruba tejże tulei w r32 - M12x1.5x70
śruba zwykłej tulei np golf 2 - M12x1.5x74
a co do drążka, to ta korozja jest dość mocna a nie powierzchniowa, oczyścic mozna ale napewno drążek straci na swojej grubości i wtedy bedzie problem z doborem gum.... chyba mi pozostaje kupic nowy, w ASO przypuszczam że będzie cos ok 200-250zł.... ehhh
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wedle moich danych około 390 pln....chyba mi pozostaje kupic nowy, w ASO przypuszczam że będzie cos ok 200-250zł.... ehhh
Dopasowanie gum - szczerze mówiąc to nie wiem jaka by musiała być ta korozja , żeby na gumach był luz. Tym bardziej, że drążek koroduje raczej obok gum a pod nimi wszystko jest pięknie zachowane bo nie ma tam dostępu brudu/wody etc. Ze zdjęc na prawdę nie wygląda to źle. Nie sądzę aby wymiana staba była konieczna.
Jeszcze o śrubach. W mk2 ta śruba wkręca się z budę czy w sanki (już nie pamiętam) i jest to nieco innego rozwiązanie niż w r32 bo tam śruba przechodzi przez sanki i na górze jest nakrętka (u Ciebie chyba jest tak samo) i stąd różna długość śruby (bo jest rózna grubość sanek)
- bullas
- Turbo Thinking
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 15:15
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
sas_gti, dziwne ze tak nazekasz o poli . jesteś pierwszą osobą która narzeka jaką znam. jak dla mnie wkładanie tuleji o innej średnicy wewnętrznej (13 i 17 mm) jest sztuką .
a jeśli chodzi o twardość poli to masz kilka rodzajów do wyboru , i jeśli chcesz zachować komfort to wybierasz te miękkie nieco sztywniejsze od ori ( poza tym kolega na górze pisał ze chce wymienić na mocniejsze tuleje a nic mocniejszego od poli niema.).
Mam u siebie od ponad roku cały komplet tulei z poliuretanu , łącznie z tulejami tylnej belki i nigdy nie miałem żadnego problemu nie było i nie będzie zapewniam. Pasują takrze Plug And Play bez żadnego problemu.
Ale to jest tylko moje zdanie i nie będe Cię przekonywał .
a jeśli chodzi o twardość poli to masz kilka rodzajów do wyboru , i jeśli chcesz zachować komfort to wybierasz te miękkie nieco sztywniejsze od ori ( poza tym kolega na górze pisał ze chce wymienić na mocniejsze tuleje a nic mocniejszego od poli niema.).
Mam u siebie od ponad roku cały komplet tulei z poliuretanu , łącznie z tulejami tylnej belki i nigdy nie miałem żadnego problemu nie było i nie będzie zapewniam. Pasują takrze Plug And Play bez żadnego problemu.
Ale to jest tylko moje zdanie i nie będe Cię przekonywał .
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to przeczytaj cały temat , jest chyba w dziale speed . Nie ma sensu, żebym teraz cytował co było nie tak ale uwierz mi, że były problemy z jakością ich wykonania, jak jest obecnie nie wiem, no ale domyślam się że sie z tym w końcu uporano. Ktoś nawet wymieniał tuleje z początku produkcji na nowszy model bo pękały.bullas pisze:as_gti, dziwne ze tak nazekasz o poli . jesteś pierwszą osobą która narzeka jaką znam.
przez obie przechodzi ta sama śruba więc nie widzę problemu a wartości 13 i 17 podane przez producentów mogą dotyczyć innego elementu, tym bardziej że mamy same wartości a nie widzimy zwymiarowanego rysunku czego dotyczy dany wymiar, wiec jak można się na ten temat wypowiadać? Dodatkowo w obliczu tego faktu że śruba ma taką samą srednicę to chyba wnioski się nasuwają same ?? Zewnętrzna średnica tulei taka sama, wysokość taka sama, średnica śruby mocujacej taka sama. Czego chcieć więcej?bullas pisze:jak dla mnie wkładanie tuleji o innej średnicy wewnętrznej (13 i 17 mm) jest sztuką .
[ Dodano: Nie Maj 02, 2010 17:17 ]
rzeczywiscie wyglada na to że w budę ale to niewiele zmiania.
tu masz jak wygląda to u mnie, ja tam nie widzę żadnej śrubki, wiec czhyba tez w bude jest wkręcana
Ostatnio zmieniony ndz maja 02, 2010 17:17 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
panowie nie kłucić sie co do poliuretanu to przytoczę pewien cytat z jednego forum
tylko raz się skusiłem poprawić fabryke, załozylem jednomas ale to tylko i wyłącznie ze względów finnansowych bo naprawa byla nie planowana.....
dla mnie liczy sie tylko sprawdzona marka, dlatego nie kupuje części typu Topran, takie tuleje to dla mnie taki wynalazek jak strumienica, przelot czy zaślepianie EGR.... czyli fabryki się nie poprawia może się sprawdzają ale jakoś nie dam się namówić...Arti nie przyszło ci do głowy że tuleje pałelfleska sątakie drogie ze względu na MATERIAŁ z którego sięskładają ? ( a nie na wymiar bo średnio niedorozwinięty szympans z suwmiarką jest to w stanie odczytać ) .
poliuretan w chemii to pojęcie tak samo szerokie jak olej w mechanice ( nawet szesze )
Najprostrzym poliuretanem myjesz sobie co sobotę wacka bo to jest gąbka do kąpieli - zapoakujesz ja we wachacz jako tuleję ?
ps : Tuleje to chyba trochęjak stożek w osprzęcie silnika u nas , na ogół występuje samodzielnie , bez racji bytu skracając żywotność okolicznych elementów za to znacznie wydłużając ego właściciela
tylko raz się skusiłem poprawić fabryke, załozylem jednomas ale to tylko i wyłącznie ze względów finnansowych bo naprawa byla nie planowana.....
To może ja sie wypowiem
Po pierwsze to różnica w budowie tuliei od MK II i MK IV wynika głównie z tego że w MK II w tuleje wkłada sie dodatkową tulejkę centrującą i dlatego jej wewnętrzna średnica jest większa, (co za tym idzie tuleja ka centruje tak dobrze ze nie musimy ustawiać zbierzności po wymienie tulei) w MK IV tego nie ma ale z powodzeniem mozemy takie tuleje zastosować do dwójki. Dodatkowym plusem jest że IV wychodziły też z mocniejszymi zawieszeniami (mowa o R32) i tam ta tylna tuleja jest peła, co za tym idzie napewno sztywniejsi i napewno bardziej wytrzymalsza.
Po drugie jestem właśnie po wymianie całego zawieszenia i właśnie tylne tuleje zastosowałem od R32/Audi S3/Audi TT rożnica jest taka ze auto jest bardziej podatne na ruchy kierownicą bardziej stabilne kierowanie ale za to nierówności bardziej przenosza sie na bude. Nie powiem żeby to było komfortowe ale wiedzac jak samochód zachowuje sie na pełnych tulejach chyba bym sienie zdecydował na poliuretan, bo poprostu było by juz za twardo! A Polskie drogi są jakie są.
Ps. zawieszenie u mnie tokit bilsteina -60 i rozpórki prżód i tył.
Jeździłęm na zwykłych i komfort dużo lepszy
Po pierwsze to różnica w budowie tuliei od MK II i MK IV wynika głównie z tego że w MK II w tuleje wkłada sie dodatkową tulejkę centrującą i dlatego jej wewnętrzna średnica jest większa, (co za tym idzie tuleja ka centruje tak dobrze ze nie musimy ustawiać zbierzności po wymienie tulei) w MK IV tego nie ma ale z powodzeniem mozemy takie tuleje zastosować do dwójki. Dodatkowym plusem jest że IV wychodziły też z mocniejszymi zawieszeniami (mowa o R32) i tam ta tylna tuleja jest peła, co za tym idzie napewno sztywniejsi i napewno bardziej wytrzymalsza.
Po drugie jestem właśnie po wymianie całego zawieszenia i właśnie tylne tuleje zastosowałem od R32/Audi S3/Audi TT rożnica jest taka ze auto jest bardziej podatne na ruchy kierownicą bardziej stabilne kierowanie ale za to nierówności bardziej przenosza sie na bude. Nie powiem żeby to było komfortowe ale wiedzac jak samochód zachowuje sie na pełnych tulejach chyba bym sienie zdecydował na poliuretan, bo poprostu było by juz za twardo! A Polskie drogi są jakie są.
Ps. zawieszenie u mnie tokit bilsteina -60 i rozpórki prżód i tył.
Jeździłęm na zwykłych i komfort dużo lepszy
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 365 gości