Nowy kolektor dolotowy a wężyk LDA

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Nowy kolektor dolotowy a wężyk LDA

Post autor: piotrekgal » pt kwie 30, 2010 23:39

Robie projekt mocniejszy TD :jezor: i sluchajcie mam kolektor od 1Y ( wolno ssacy diesel ) i musze zrobic wejscie w nim dla wezyka od LDA i powiedzcie mi czy mozna zrobic to w dowolnym miejscu? Nie bedzie to robilo roznicy? Chodzi oto aby wlasciwe cisnienie uderzalo w pokrywe LDA/boost pina. Gdybym zrobil mocowanie dla tego wezyka pod numerem 2 to spelniloby to swoja funkcja tak jak przy otworze z numeru 1 ?

Obrazek



arwam

Post autor: arwam » sob maja 01, 2010 00:00

piotrekgal, obojętnie gdzie się podłączysz to będzie to spełniać swoją rolę.

ja u siebie wpinam się w "1" miejscu pokazanym przez Ciebie bo szkoda mi psuć kolektora.
tylko nie zapomnij zaślepić otworu po odmie.
on bęidze nie wykorzystany



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » sob maja 01, 2010 00:05

arwam nie wiem jak ale tu ciężko wpiąc się pod numer 1, plastikowa cienka warstwa plastiku i otwór w nim nie wiem jak długo wytrzymałoby tą presje w przyszłości może z 1,8 bara na T3, ale dobrze, ze mozna wykonac to gdzie kolwiek to zrobie tam w numerze 2.
Otwor z odmy zaslepiony bedzie na pewno.
Ostatnio zmieniony sob maja 01, 2010 00:06 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob maja 01, 2010 10:34

Ja bym pokombinował i zrobił zaślepke na odmie np . zaspawać i w tej zaślepce zrobił miejsce na węzyk od LDA


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » sob maja 01, 2010 10:38

Ja bym pokombinował i zrobił zaślepke na odmie np . zaspawać i w tej zaślepce zrobił miejsce na węzyk od LDA
tak też kombinowałem tylko z tym, że aluminium nie zespawam migomatem a tylko dostęp do migomatu będe miał.. :crazy:



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob maja 01, 2010 12:11

Co chcesz osiągnąć przez wymianę kolektora,czy ten oryginalny od TD nie spełnia swoich zadań? Jak ta zmiana ma się do podniesienia mocy?



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » sob maja 01, 2010 12:29

KrystO orginalny spelnilby swoje zadanie ale ma mniejszą objętość, kolektor ze zwykłego diesla ma dużo większą pojemność zatem trzeba dużo więcej powietrza aby go napelnić jak i zgrzać, tak też im niższa temperatura tym lepszy ciąg. Odczuwalne to byłoby bardziej na większych suszarkach T3, K24, jakieś VNT To tak po krótce. Forumowy arwam rozkminił tą opcję.
Ostatnio zmieniony sob maja 01, 2010 13:58 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob maja 01, 2010 19:52

piotrekgal, a czy nie będziesz miał przypadkiem kolizji z turbiną po założeniu tego kolektora? Z tego co sobie przypominam to tam nie ma miejsca na tak duże odsadzenie kolektora od głowicy.
No chyba ze masz inny kolektor wydechowy(od TDI-ka?).



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » sob maja 01, 2010 20:14

krystO trzeba zastosować inny kolektor bo tak jak mówisz, turbina się nie zegra pod ssącym, takie kolektory mają stare audi B2, czy passaty B2 ( granice lat 85 ), ma on flansze na skraju i to umieszczoną lekko w dół co by umożliwiło ulokowanie turbiny, ja zastosuję na tym Garrett'a T3, trzeba będzie też przerobić całkowicie odpływ oleju.
Ostatnio zmieniony sob maja 01, 2010 20:15 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob maja 01, 2010 21:51

Oj Kolego piotrekgal, moim zdaniem napracujesz się przy tym co niemiara a efekt i tak będzie niezadowalający. Lepiej załóż tą T3 i daj wydajniejszy IC-ek zamiast tego kolektora.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » sob maja 01, 2010 21:55

krystO kolega arwam dokonał tego ( na innej turbinie ) i efekt odczuwalny, jak i nie bez powodu ludzie montują inne kolektory dolotowe. Właściwy do tego IC i tak będzie i tak także niedlugo zobaczymy.



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob maja 01, 2010 22:12

Mi się wydaje,że taki kształt kolektora doda tylko niepotrzebnych zawirowań powierza przez co zwiększy opory przepływu.
Może lepiej zastosować kolektor przystosowany do TD a nie cofać się w rozwoju.
Mówisz że arwam tak ma i jest dobrze. A czy on miał kiedyś jakiś nietrafiony pomysł :chytry: ?



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » sob maja 01, 2010 22:31

KrystO ale objetnosc jest wieksza co by tak szybko temperatura w nim nie byla tak wysoka jak w przypadku seryjnego TD. Co do arwama to o ile jezdzi na tym rozwiązaniu i z tego co mi wiadomo buduje podobne na drugim motorze to coś w tym musi być.



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob maja 01, 2010 22:40

piotrekgal pisze:Co do arwama to o ile jezdzi na tym rozwiązaniu i z tego co mi wiadomo buduje podobne na drugim motorze to coś w tym musi być.
Tak-wiara. :grin:
To tyle ode mnie, może ktoś inny w tym temacie się wypowie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości