Wycieraczki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wycieraczki
Witam
Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób można ściągnąć przednią wycieraczkę od kierowcy ponieważ muszę wyciągnąć silniczek i dospawać tam taki mały bolec lub kulkę od łożyska żeby zahaczyć ramię od drugiej wycieraczki bo obecnie działa mi tylko jedna od kierowcy. Jest na niej śrubka odkręcałem ją i siłowałem się ale na marne trzyma się ta wycieraczka niesamowicie WD40 też próbowałem ale na marne wie ktoś jakim sposobem ją ściagnąć ?
Pozdrawiam.
Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób można ściągnąć przednią wycieraczkę od kierowcy ponieważ muszę wyciągnąć silniczek i dospawać tam taki mały bolec lub kulkę od łożyska żeby zahaczyć ramię od drugiej wycieraczki bo obecnie działa mi tylko jedna od kierowcy. Jest na niej śrubka odkręcałem ją i siłowałem się ale na marne trzyma się ta wycieraczka niesamowicie WD40 też próbowałem ale na marne wie ktoś jakim sposobem ją ściagnąć ?
Pozdrawiam.
Filozofii to tam nie ma - wycieraczka jest osadzona na wieloklinie i przymocowana z góry nakrętką M8.
Więc jeśli odkręciłeś nakrętkę to nie ma bata - musi zejść. Pewnie się zapiekło, bo nie ruszane od nowości. Spróbuj podważyć ją czymś płaskim od dołu, ruszać na boki, może się poluzuje i zejdzie.
Więc jeśli odkręciłeś nakrętkę to nie ma bata - musi zejść. Pewnie się zapiekło, bo nie ruszane od nowości. Spróbuj podważyć ją czymś płaskim od dołu, ruszać na boki, może się poluzuje i zejdzie.
[img]http://www.symfonia.ovh.org/logo.jpg[/img]
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
WD... to szajs, na nic a przynajmniej do celu poruszenia zardzewiałego połączenia metalowych części. Oczywiście, najlepsze są preparaty specjalnie do zardzewiałych połączeń gwintowych ale w ostateczności to nawet Coca-Cola jest lepiej działająca od WD - zawiera to, czego inni nie mają: kwas fosforowy.
Przy zdejmowaniu ramienia wycieraczki - niech Kolega zakręci nakrętkę mocującą z powrotem na śrubę mocującą lecz teraz na 2 obroty. W pewnym momencie to ramię puści Koledze i lepiej by nie poleciało w zęby a zatrzymało się na nakrętce - sprawdzone boleśnie!
Przy zdejmowaniu ramienia wycieraczki - niech Kolega zakręci nakrętkę mocującą z powrotem na śrubę mocującą lecz teraz na 2 obroty. W pewnym momencie to ramię puści Koledze i lepiej by nie poleciało w zęby a zatrzymało się na nakrętce - sprawdzone boleśnie!
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Mały ściągacz do łożysk by się przydał, jak ja ściągałem swoją wycieraczkę z przodu to podważanie wd-40 i odrdzewiacz nic nie pomogły- ramię siedzi na trzpieniu stożkowym jak dokręcasz je śrubą to zaciska się czasami tam mocno, że gdybyś robił to na siłę to wyrwał byś wszystko wraz z silnikiem a ramię dalej by siedziało. Nawet przy użyciu małego ściągacza musiałem włożyć w to trochę siły, ale po chwili odskoczyło.
Dokładnie takiego czegoś użyłem.
Dokładnie takiego czegoś użyłem.
Ostatnio zmieniony sob maja 01, 2010 19:50 przez italiano_83, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Włożyć, ale nie "na ostatecznie", bo możliwe że konieczne będzie poprawienie ustawienia ramienia - wyżej lub niżej. czyli najpierw lekko dociągnąć, sprawdzić i jak jest O.K. - podociągać wszystkie połączenia.
Pamiętać należy, by silniczek był w położeniu STOP. czyli włączyć wycieraczki manetką i dać się silniczkowi zatrzymać by wycieraczki mogły się "położyć" na dole szyby i wówczas montować!
Pamiętać należy, by silniczek był w położeniu STOP. czyli włączyć wycieraczki manetką i dać się silniczkowi zatrzymać by wycieraczki mogły się "położyć" na dole szyby i wówczas montować!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 296 gości