Rozregulowana pompa 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Rozregulowana pompa 1Z

Post autor: Egon PŃ » wt kwie 27, 2010 21:27

Witam
Po trzech latach eksploatacji z pompy zaczęło sikać paliwo. Z oszczędności montażem i demontażem chciałem zająć się sam, a pompę powierzyć komuś kto się tym zajmuje.
Przed wymontowaniem zapisałem vag-com'em tylko grupę 000.
Na nie do końca rozgrzanym silniku ok60-70C wartość kąta (blok 2)wynosiła 73. Co jest już moim pierwszym pytaniem o prawidłowość tego wyniku.

Po zamontowaniu "zregenerowanej" (uszczelnionej) pompy i próby ustawienia kąta wyłącznie vagiem. Silnik odpala bardzo ciężko. Najlepszy kąt jaki udało mi się uzyskać na rozgrzanym silniku to ponad 80, a zazwyczaj 100 i wyżej. Wartość jest bardzo nie stabilna.
Dawka paliwa (blok 4) wynosi ok 160. Spalanie na biegu jałowym (grupa chyba 13) pokazuje 2.2 l/h. Silnik z dużymi problemami wkręca się na obroty. Czujniki temp prawidłowe. Potencjometr gazu sprawny.

Pomóżcie proszę co z tym fantem zrobić.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr kwie 28, 2010 01:59

Po pierwsze to radzę poczytać opis grup w VAG.

Następne kroki do sukcesu to prawidłowe ustawienie rozrządu.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3946033#3946033 > tak samo jak w AFN.
Kąt ustawiamy tak jak w AFN-ie >>> na zapalonym silniku.
Dawka biegu jałowego to grupa 001.
Grupa 013 to korekcje dawki > w 1Z podawane dla 3 garów (jeżeli tam masz 2,2 to jest źle > bez względu w którym polu)

Dawkę paliwa na biegu jałowym reguluję się przez przesuwanie nastawnika na pompie >>> tylko z tym delikatnie > skok o setne mm to duży skok dla dawki. (tu pewnie masz błąd)
Kąt odczytujemy z grupy 000 pozycja 2 na zablokowanych nastawach!
Po zablokowaniu nastawów pokazuje się po prawej przycisk TDItiming > niebieska kreska wskazuje ustawienie właściwego kąta >>> u ciebie domyślnie coś koło 41 hehe.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr kwie 28, 2010 18:35

dodam od siebie ze przed regulacjami i kontrola na vag zagrzej silnik do <80`c


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr kwie 28, 2010 22:53

fleshu pisze:Następne kroki do sukcesu to prawidłowe ustawienie rozrządu.
http://forum.vwgolf.pl/vi...3946033#3946033 > tak samo jak w AFN.
Kąt ustawiamy tak jak w AFN-ie >>> na zapalonym silniku.
Dawka biegu jałowego to grupa 001.
Grupa 013 to korekcje dawki > w 1Z podawane dla 3 garów (jeżeli tam masz 2,2 to jest źle > bez względu w którym polu)

Dawkę paliwa na biegu jałowym reguluję się przez przesuwanie nastawnika na pompie >>> tylko z tym delikatnie > skok o setne mm to duży skok dla dawki. (tu pewnie masz błąd)
Kąt odczytujemy z grupy 000 pozycja 2 na zablokowanych nastawach!
Po zablokowaniu nastawów pokazuje się po prawej przycisk TDItiming > niebieska kreska wskazuje ustawienie właściwego kąta >>> u ciebie domyślnie coś koło 41 hehe.
Nic dodać ,nic ująć :pub:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » pt kwie 30, 2010 09:56

Wystarczyło przestawić nastawnik o 1mm w prawo by auto odpalało bez problemów. Zmieniły się wszystkie nastawy, które były poza zakresem. Kąt również. Ustawiłem kąt na 48 i napięcie na czujniku 1,48V by uzyskać spalanie (grupa 15) na poziomie 0.4l/h z przed zdejmowania pompy. Dzisiaj rano również odpalił bez zająknięcia.
Dziękuje za podpowiedz.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt kwie 30, 2010 19:52

Egon PŃ pisze:Wystarczyło przestawić nastawnik o 1mm w prawo by auto odpalało bez problemów.
I oddaj tu człowieku pompę do uszczelnienia ,rozregulują nie ustawią i jeszcze każą za to płacić :grrr: co za chory kraj pseudofachofców po których trzeba poprawiać .Krew by mnie zalała na miejscu i dostałbym pewnie kur..cy .Na szczęście korzystam z usług "fachofców" tylko w dwóch przypadkach ,jak muszę ustawić geometrie i zbieżność :grin:
Ostatnio zmieniony pt kwie 30, 2010 20:11 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt kwie 30, 2010 20:13

Ustawiłem kąt na 48 i napięcie na czujniku 1,48V
zapytam o to napięcie

chodzi ci o czujnik przesuwu?

taka wartosc po zapłonie bez uruchamiania auta?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » śr maja 05, 2010 20:37

Przed zdemontowaniem pompy. Silniek nie do końca rozgrzany.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Zle ustawiony nastawnik
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Po ustawieniu
Obrazek
TdiTiming dokładnie na niebieskiej lini.

[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 8:38 pm ]
Martwi mnie grupa 13. Przedtem nie miałem takich odchyłów.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 50 gości