witam
takie pytanko -
Czy ktoś rozbierał silniczek wycieraczek w celu wyczyszczenia styków?
jest on chyba nitowany ? czym zastąpić te nity ? jakim smarem nasmarować styki ?
szukałem jakiejś porady lecz nie znalazłem,
Pozdrawiam.
silnik wycieraczek przednich GOLF MK2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- bullas
- Turbo Thinking
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 15:15
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
silnik wycieraczek przednich GOLF MK2
Ostatnio zmieniony ndz maja 02, 2010 12:39 przez bullas, łącznie zmieniany 1 raz.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
ja przy smarowaniu nie rozbierałem silniczka, tylko (uważając na szczotki) nasmarowałem go smarem w sprayu, czyli na końcówkę dyszy słomka (taka co jest przy WD-40) i wlałem trochę do środka przez jakiś otwór oczywiście uważając na szczotki.
Smar w sprayu ma właściwości penetrujące, czyli na początku zachowuje się jak WD-40, a potem zastyga i pozostawia warstwę smaru.
Smar w sprayu ma właściwości penetrujące, czyli na początku zachowuje się jak WD-40, a potem zastyga i pozostawia warstwę smaru.
Ostatnio zmieniony pt kwie 30, 2010 17:59 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
- Lokalizacja: Grójec
Żeby przeczyścić styki nie rozbierasz samego silniczka tylko przekładnie przy nim. W golfie mam skręcany na 3 wkręty natomiast w jettce jest na plastikowe zaczepy. W obydwu przypadkach czyszczenie i smarowanie jest dziecinnie proste. - Smarowanie: Otwierasz maskę, na podszybiu masz taki czarny długi plastik, wyjmujesz go. Kluczykiem 10 odkręcasz od silniczka dźwigienkę napędzającą wycieraczki. Odkręcasz silniczek (2 nakrętki, kluczyk 10 jeśli dobrze pamiętam) odpinasz kostkę zasilającą, wyjmujesz go. Rozkręcasz (3 może 4 śrubki lub wkręty ale pamięć może mnie zawodzić), smarujesz, czyścisz ładnie ten styk który jest w środku i odpowiada za powrót wycieraczek do pozycji leżącej, czyścisz również bieżnie po której on chodzi. Składasz w odwrotnej kolejności
[ Dodano: 30 Kwi 2010 18:02 ]
W kwestji smarowania silniczka tak jak kolega wyżej pisał będzie najłatwiej. Jak kupowałem auta to w obydwu podejrzanie wolno działały wycieraczki, po nasmarowaniu przekładni i cięgien śmigają jak głupie, do środka silniczków wcale nie zaglądałem ale Ty zrobisz jak będziesz uważał.
[ Dodano: 30 Kwi 2010 18:02 ]
W kwestji smarowania silniczka tak jak kolega wyżej pisał będzie najłatwiej. Jak kupowałem auta to w obydwu podejrzanie wolno działały wycieraczki, po nasmarowaniu przekładni i cięgien śmigają jak głupie, do środka silniczków wcale nie zaglądałem ale Ty zrobisz jak będziesz uważał.
Ostatnio zmieniony pt kwie 30, 2010 18:06 przez qbanczyk691, łącznie zmieniany 1 raz.
- bullas
- Turbo Thinking
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 15:15
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
nie wykluczam manetki jeszcze ale wydaje mi się e jest ok. jak wymieniam przekażnik z 19 na 99 (taki z możliwoscią programowania czasu ) to wycieraczki przerywają znacznie więcej niż na 19. , przekażniki są dobre gdyż mam 6 sztuk nr 99 i 2 szt. 19 i na wszystkich się zachowuje podobnie . jak nie pomoże czyszczenie silnika (trzeba i tak tam zajrzeć ) to rozbiore manetke i zobaczymy co będzie . dam znać jak poszło i co było problemem.Viriss pisze:Może to też być manetka
[ Dodano: Nie 02 Maj, 2010 ]
qbanczyk691, miałeś racje
stary smar zamienił się w plastik . wymyłem nasmarowałem i śmiga jak szalone . dzięki wiekie za wszelkie sugestie i pomoc .qbanczyk691 pisze:czyszczenie i smarowanie jest dziecinnie proste
plusiki się już posypały Pozdrawiam i jednocześnie proszę o ZAMKNIĘCIE TEMETU
Ostatnio zmieniony czw maja 06, 2010 19:19 przez bullas, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 421 gości