kody błyskowe
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
kody błyskowe
Mam pytanie: Ostatnio robiłem odczyt z kodów błyskowych. I mam pytanie: czy jak się sprawdza gaźnik kodami to można z nich odczytać błędy?? Czy to tylko polega na tym, że działają poszczególne części??
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1479
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
Jak będzie błąd to ci powinno wycykać.. Ja wczoraj też właśnie robiłem, myślałem ze będą jakieś błędy a tu pokazało że nie ma błędów. Da się też zrobić chyba to się nazywa "działanie elementów wykonawczych" to wtedy coś tam pstryka jak robisz, ale mi niestey nic nie pstrykało, może źle robiłem. Zaraz poszukam bo na forum jeden kolega dał filmik jak to robić
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
ja wlasnie robilem wedlug filmiku i te elementy wykonawcze cykaly i moje pytanie jest takie czy podczas tego cykania mozna odczytac kod z diody??kwadrat pisze:Jak będzie błąd to ci powinno wycykać.. Ja wczoraj też właśnie robiłem, myślałem ze będą jakieś błędy a tu pokazało że nie ma błędów. Da się też zrobić chyba to się nazywa "działanie elementów wykonawczych" to wtedy coś tam pstryka jak robisz, ale mi niestey nic nie pstrykało, może źle robiłem. Zaraz poszukam bo na forum jeden kolega dał filmik jak to robić
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 18:15 przez VW Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
- Arojan1
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: czw kwie 09, 2009 10:59
- Lokalizacja: Ochaby Wielkie
- Kontakt:
posiadałem kiedyś mk2 1.6 z wrednym gaznikiem 2ee pewnie go znacie,bawiłem sie w odczyt kodów błyskoych z których wyszło że mam uszkodzoną gruszke podcisnienia i faktycznie była walnieta,warto poszukać na google,tam znalazłem dokładną instrukcje oraz kody błędów
[ Dodano: 14 Gru 2009 21:49 ]
http://www.vwgolf.pl/porady/odczytywani ... i-oraz-vw/
[ Dodano: 14 Gru 2009 21:49 ]
http://www.vwgolf.pl/porady/odczytywani ... i-oraz-vw/
Aro
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1479
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
No to mój link się chyba nie przyda bo już oglądałeś chyba te filmiki http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15
Może to co koledzy wyżej dali ci pomoże
Może to co koledzy wyżej dali ci pomoże
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
http://w144.wrzuta.pl/plik/5qZKbLJIrXo/ ... _zasilania
Tu macie wszystko na ten temat, kody błędów i schemat podłączenia diody
Tu macie wszystko na ten temat, kody błędów i schemat podłączenia diody
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 23:42 przez Jessy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
dobra wszystko ladnie pieknie. Linki przydatne, ale moje pytanie brzmi czy jak sprawdzam urzadzenia wykonawcze tzn. gaznik to czy z tych kodow idzie cos odczytac czy to polega na tym ze jak mruczy to znaczy ze dziala.
Juz wszystko wiem. Mozna sprawdzic;)
[ Dodano: 15 Gru 2009 11:14 ]
Juz zgupiałem z tymi kodami;(
cytat: "Kody błyskowe emitowane zawsze przez próbnik diodowy podczas badania danego elementu są następujące:
1. Nastawnik przesłony powietrza…………………………....4432
2. Zawór zbiorniczka węgla aktywnego…………………..….4343
3. Przekaźnik podgrzewania kolektora ssącego…………….4342
4. Zawór przewietrzania nastawnika przepustnicy………….4323
5. Zawór podciśnienia nastawnika przepustnicy……………4324
6. Koniec diagnozy……………………………………………..0000"
A w tabelce piszę,że są to kody błędów. Jak mam to rozumieć??
Czy zawsze przy sprawdzaniu w/w elementów wyskakuje taki sam błąd czy wystę uje tylko wtedy gdzy jest coś z nim nie tak??
Juz wszystko wiem. Mozna sprawdzic;)
[ Dodano: 15 Gru 2009 11:14 ]
Juz zgupiałem z tymi kodami;(
cytat: "Kody błyskowe emitowane zawsze przez próbnik diodowy podczas badania danego elementu są następujące:
1. Nastawnik przesłony powietrza…………………………....4432
2. Zawór zbiorniczka węgla aktywnego…………………..….4343
3. Przekaźnik podgrzewania kolektora ssącego…………….4342
4. Zawór przewietrzania nastawnika przepustnicy………….4323
5. Zawór podciśnienia nastawnika przepustnicy……………4324
6. Koniec diagnozy……………………………………………..0000"
A w tabelce piszę,że są to kody błędów. Jak mam to rozumieć??
Czy zawsze przy sprawdzaniu w/w elementów wyskakuje taki sam błąd czy wystę uje tylko wtedy gdzy jest coś z nim nie tak??
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 10:50 przez VW Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Wszystko zależy, jaki test robisz - jak sprawdzasz błędy - czyli podczas pracy silnika zewrzesz na 5 sek. kabelek - to masz kody błędów. A jak robisz test elementów wykonawczych - czyli wtedy, kiedy elementy pykają, to podczas "pykania" danego elementu, na diodzie można odczytać, który element jest aktualnie testowany. Zauważ, że błędy nie są opisane w sposób, co się zepsuło, tylko każdy numer przyporządkowany jest do określonego urządzenia. Czyli ten sam kod w jednym teście pokazuje urządzenie z którym jest problem, a w drugim błyska podczas testowania tego elementu - zależnie, jaki test wykonujesz.
[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 09:51 ]
Ty robiąc test elementów wykonawczych interpretujesz błyski jako błędy - czyli mieszasz jeden rodzaj testu z drugim. Jak robisz test elementów, to to co jest wybłyskiwane nie jest błędem, tylko identyfikatorem danego urządzenia.
[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 09:51 ]
Ty robiąc test elementów wykonawczych interpretujesz błyski jako błędy - czyli mieszasz jeden rodzaj testu z drugim. Jak robisz test elementów, to to co jest wybłyskiwane nie jest błędem, tylko identyfikatorem danego urządzenia.
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 541 gości