Montaż tempomatu w MK4 TDI
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- ziomek1988
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
- Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
- Kontakt:
Fajnie, że ktoś to zebrał w końcu do kupy, niejeden by to olał.
Ja mam tylko trzy słowa: jaką powinna mieć długość ta wiązka, tak plus minus i druga kwestia to czy klucze torxy są potrzebne, czy spline (12-kątne), szczególnie do mocowania kierownicy. Może ktoś ma jakiś cudowny patent na złożenie kostki z tych trzech konektorów komputerowych, może kropelka? Aha, czy będzie się nadawał kabel sieciowy komputerowy, czy jednak będzie za cienki i kabel powinien mieć jednak większy przekrój?
Ja mam tylko trzy słowa: jaką powinna mieć długość ta wiązka, tak plus minus i druga kwestia to czy klucze torxy są potrzebne, czy spline (12-kątne), szczególnie do mocowania kierownicy. Może ktoś ma jakiś cudowny patent na złożenie kostki z tych trzech konektorów komputerowych, może kropelka? Aha, czy będzie się nadawał kabel sieciowy komputerowy, czy jednak będzie za cienki i kabel powinien mieć jednak większy przekrój?
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 10:58 przez wojtas_GT, łącznie zmieniany 2 razy.
80-100cmwojtas_GT pisze:a mam tylko trzy słowa: jaką powinna mieć długość ta wiązka,
a jak zdejmiesz kierownicę żeby wymienić manetkęwojtas_GT pisze:czy klucze torxy są potrzebne, czy spline (12-kątne)
kup wtyczkę 8L0 972 980 w ASO i po problemiewojtas_GT pisze:Może ktoś ma jakiś cudowny patent na złożenie kostki z tych trzech konektorów komputerowych, może kropelka?
[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 12:19 pm ]
0,35mm linkawojtas_GT pisze:Aha, czy będzie się nadawał kabel sieciowy komputerowy, czy jednak będzie za cienki i kabel powinien mieć jednak większy przekrój?
greg, chodziło mi z tymi kluczami o to, czy te czy te, bo mam komplet splinów a torxy mi wcięło niektóre. Czy kierownica jest na spline (12kątne) i czy poza filtrem do kabiny coś jeszcze jest na torxy (typowe 6katne), bo wtedy jeszcze to muszę mieć zanim zacznę? Pamięta ktoś?
Kostka z ASO ma już piny?
Kostka z ASO ma już piny?
Ostatnio zmieniony czw kwie 29, 2010 11:37 przez wojtas_GT, łącznie zmieniany 2 razy.
Potrzebny schemat podpięcia tempomatu GRA do MK4 1,6 16V ATN
A więc poległem!
Nie mam wprawdzie TDI, ale 1,6 16V ATN, 77kW, 2000r. Jest tu gaz na potencjometr, ETKA podaje nawet zestaw do doposażenia dla tego modelu 1J0 998 527B, gdzie jest manetka, wiązka i ponoć instrukcja. Manetkę mam nową z zamiennika.
Najpierw odpaliłem u kolegi kompem aktywność GRA, przyjął, potwierdził, że jest aktywny, zrobiłem to najpierw, bo miałem to przy okazji parę dni temu. Zamontowałem manetkę, zrobiłem i przeciągnąłem wiązkę, wyjąłem mechanizm wycieraczek, otwarłem pudełeczko na podszybiu...a tam w kostce czarno-fioletowej są tylko trzy kable i to w innych miejscach niż 1,2,3 i 9. Po wyjęciu owej wtyczki stwierdzam, że do pustych pinów (bez kabli) nie ma też z drugiej strony pinów.
Dodam, że nie spocznę, aż gdzieś tej mojej wiązki nie wepnę. Ja rozumiem, że w autach TDI może się różnić instalacja, ale nie przypuszczałem, że taka pierdoła jak tempomat będzie innaczej. U kolegi dorwałem się do Autodaty, ale tam tylko był schemat ogólny, z którego może wynikać, że mam to tak podpiąć (numery 75,76... to podobno piny sterownika).
2-75
5-76
3-57
(4,7)-38
6-chyba bezpiecznik
Czy ktoś posiada taki schemat, w którym jest więcej szczegółów, no i przede wszystkim pod ten dokładnie typ silnika, wymieniony powyżej. Wszelkie sugestie mile widziane, schematy z opisami jeszcze milej. Niektórzy z kolegów, którzy brali udział w tym i podobnych tematach sugerowali, że mają jakieś schematy, różne do różnych modeli. Pomóżcie!
PS. Może ma to znaczenie, auto ma ESP, komputer, AC-manual, skrzynia manualna.
Nie mam wprawdzie TDI, ale 1,6 16V ATN, 77kW, 2000r. Jest tu gaz na potencjometr, ETKA podaje nawet zestaw do doposażenia dla tego modelu 1J0 998 527B, gdzie jest manetka, wiązka i ponoć instrukcja. Manetkę mam nową z zamiennika.
Najpierw odpaliłem u kolegi kompem aktywność GRA, przyjął, potwierdził, że jest aktywny, zrobiłem to najpierw, bo miałem to przy okazji parę dni temu. Zamontowałem manetkę, zrobiłem i przeciągnąłem wiązkę, wyjąłem mechanizm wycieraczek, otwarłem pudełeczko na podszybiu...a tam w kostce czarno-fioletowej są tylko trzy kable i to w innych miejscach niż 1,2,3 i 9. Po wyjęciu owej wtyczki stwierdzam, że do pustych pinów (bez kabli) nie ma też z drugiej strony pinów.
Dodam, że nie spocznę, aż gdzieś tej mojej wiązki nie wepnę. Ja rozumiem, że w autach TDI może się różnić instalacja, ale nie przypuszczałem, że taka pierdoła jak tempomat będzie innaczej. U kolegi dorwałem się do Autodaty, ale tam tylko był schemat ogólny, z którego może wynikać, że mam to tak podpiąć (numery 75,76... to podobno piny sterownika).
2-75
5-76
3-57
(4,7)-38
6-chyba bezpiecznik
Czy ktoś posiada taki schemat, w którym jest więcej szczegółów, no i przede wszystkim pod ten dokładnie typ silnika, wymieniony powyżej. Wszelkie sugestie mile widziane, schematy z opisami jeszcze milej. Niektórzy z kolegów, którzy brali udział w tym i podobnych tematach sugerowali, że mają jakieś schematy, różne do różnych modeli. Pomóżcie!
PS. Może ma to znaczenie, auto ma ESP, komputer, AC-manual, skrzynia manualna.
Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 22:17 przez wojtas_GT, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Potrzebny schemat podpięcia tempomatu GRA do MK4 1,6 16V
Przewody z pinów 4 i 7 tempomatu wpinasz w tą czarną (czarno-różową/fioletową) kostkę w tej skrzynce do pinu 3 (pin 38 ECU), przewód z pinu 5 w pin 9 (pin 76 ECU), przewód z pinu 2 w pin 1 (pin 75 ECU), przewód z pinu 6 w zasilanie, przewód z pinu 3 w pin 2 (pin 57 ECU).wojtas_GT pisze:(...) 1,6 16V ATN, 77kW, 2000r.
Re: Potrzebny schemat podpięcia tempomatu GRA do MK4 1,6 16V
To jest powtórzenie tego co jest w poradzie, a u mnie w tej kostce czarno-fioletowej nie ma pinów WOGÓLE w pozycjach 1,2,3,9. Nie ma tych pinów, są tylko trzy i nie w tych miejscach!tjwasiak pisze:Przewody z pinów 4 i 7 tempomatu wpinasz w tą czarną (czarno-różową/fioletową) kostkę w tej skrzynce do pinu 3 (pin 38 ECU), przewód z pinu 5 w pin 9 (pin 76 ECU), przewód z pinu 2 w pin 1 (pin 75 ECU), przewód z pinu 6 w zasilanie, przewód z pinu 3 w pin 2 (pin 57 ECU).wojtas_GT pisze:(...) 1,6 16V ATN, 77kW, 2000r.
A skoro tak, to mój opis z autodaty albo jest do bani, albo jest nadal dobry, tylko nie ma wyprowadzenia ze sterownika do tej kostki czarno-fioletowej. Więc gdzie te kable podpiąć? Pod sterownik? Jak? Ma ktoś rozpiskę, który pin sterownika ma jaki numer i czy znajdę kable wyprowadzone z przyłącza, by się wpiąć?
Ponawiam prośbę o interpretację i schemat do mojego wolfa...
Podałem Ci dane wg ELSY do Twojego auta. Nie potrafię Ci inaczej pomóc - pewnie możesz ryć wiązkę ECU i wpinać się bezpośrednio, ale to moim zdaniem głupota. Za chwilę napiszę Ci kolory kabli wg ELSY podpiętych w te piny ECU (i kostkę w owej skrzynce) - jeśli Twoje auto ma coś niezgodnego już w skrzynce, to te kolory wcale nie muszą się zgadzać
EDIT:
Pin ECU Pin wtyczki T10e Kolor przewodu
38 3 czarno-biały
76 9 biały
75 1 niebiesko-szary
57 3 czerwono-żółty
EDIT:
Pin ECU Pin wtyczki T10e Kolor przewodu
38 3 czarno-biały
76 9 biały
75 1 niebiesko-szary
57 3 czerwono-żółty
Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 22:41 przez tjwasiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 183 gości