Odma - czy to prawda ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Odma - czy to prawda ?
Czy dobrze rozumiem - zawór odmy kiedy turbo zaciąga do dolotu powietrze powinien się zamknąć i nie dawać powietrza z tego węża od odmy, jednocześnie zawór po zamknięciu nie powinien tamtędy puszczać oleju do dolotu turbiny ? Tak ?
Z tego zaworu przez ten wąż do dolotu turbiny dmucha czyste powietrze z silnika przez odmę - czy to może sprawić że turbina nie zasysając z zaworu doprowadzi że zawór cały czas jest otwarty i zamiast do miski olejowej olej zaciąga turbina przez dolot?
Z tego zaworu przez ten wąż do dolotu turbiny dmucha czyste powietrze z silnika przez odmę - czy to może sprawić że turbina nie zasysając z zaworu doprowadzi że zawór cały czas jest otwarty i zamiast do miski olejowej olej zaciąga turbina przez dolot?
Re: Odma - czy to prawda ?
Witam,
moje auto ma silnik 1.9 TDI AGR. Jak w tych też modelach zbiera się olej w IC, więc postanowiłem coś z tym zrobić, na razie doraźnie oczyścić (poprawić działanie), na ile to pomoże to nie wiem, bo zależy to pewnie od kondycji silnika. Będę chciał problem rozwiązać montując Oil catch tank w późniejszym czasie. W tym momencie mam pytanie o budowę odmy w tym silniku. Na zewnątrz na pokrywie zaworów znajduje się zawór/separator oleju (taki czarny talerzyk) który ma wejście od dołu i wyjście do rury zasilania powietrzem. Widok jego w linku i na dole postu.
https://zapodaj.net/f28627eb7842d.jpg.html
Odpiąłem go i myślałem że jak dmuchnę w któryś z otworów to będzie zamknięty sądząc że w środku jest jakaś membrana. Ale przedmuch jest taki jakby nic w środku nie było. Jaka jest jego budowa, jeśli możliwe poproszę o zdjęcie. Czy to normalne? Kolejne pytanko czy znajduje się coś jeszcze po pokrywą zaworów, jakiś element systemu odmy, może tam jest jakiś zaworek z membraną, który steruje przepływem gazów ze skrzyni korbowej? Bardzo proszę o wyjaśnienie tym kwestii. Proszę o zdjęcia jak macie. Dziękuję i pozdrawiam.
moje auto ma silnik 1.9 TDI AGR. Jak w tych też modelach zbiera się olej w IC, więc postanowiłem coś z tym zrobić, na razie doraźnie oczyścić (poprawić działanie), na ile to pomoże to nie wiem, bo zależy to pewnie od kondycji silnika. Będę chciał problem rozwiązać montując Oil catch tank w późniejszym czasie. W tym momencie mam pytanie o budowę odmy w tym silniku. Na zewnątrz na pokrywie zaworów znajduje się zawór/separator oleju (taki czarny talerzyk) który ma wejście od dołu i wyjście do rury zasilania powietrzem. Widok jego w linku i na dole postu.
https://zapodaj.net/f28627eb7842d.jpg.html
Odpiąłem go i myślałem że jak dmuchnę w któryś z otworów to będzie zamknięty sądząc że w środku jest jakaś membrana. Ale przedmuch jest taki jakby nic w środku nie było. Jaka jest jego budowa, jeśli możliwe poproszę o zdjęcie. Czy to normalne? Kolejne pytanko czy znajduje się coś jeszcze po pokrywą zaworów, jakiś element systemu odmy, może tam jest jakiś zaworek z membraną, który steruje przepływem gazów ze skrzyni korbowej? Bardzo proszę o wyjaśnienie tym kwestii. Proszę o zdjęcia jak macie. Dziękuję i pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Odma - czy to prawda ?
Musisz zassać powietrze przez wylot z zaworu w kierunku dolotu. Wtedy zawór się zamknie.
Sprzedam nową półkę nad radio
Re: Odma - czy to prawda ?
Sprawdzałem działanie - przy zaciąganiu przed wylot ustami leci powietrze - membrana nie zamyka ale podłączając odkurzacz przy połowie zakresu siły ssania membrana zamyka. Można wiec powiedzieć że działa zawór. Nie wiem jakie siły występują w silniku dlatego nie wiadomo czy poprawnie funkcjonuje zawór ale pewnie tak bo to prosta konstrukcja.
Re: Odma - czy to prawda ?
Na wschodzie radzą sobie tak :https://www.youtube.com/watch?v=VR9nfT2J2xw
Sprzedam nową półkę nad radio
Re: Odma - czy to prawda ?
W takim razie zrezygnuje z OCT i zakupie nowy zawór odmy. Na alle są w cenach ok. 40 zł tylko nie wiem jak z jakością bo to jakieś bez nazwy producenta lub jakaś vika. Nie znam. Jakiej firmy polecacie ?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Re: Odma - czy to prawda ?
Nic się nie zamknie,nawet w nowej. Odma to nie jest zawór jednokierunkowy. Ona ma za zadanie odseparować olej od powietrza,aby w jak największej ilości wrócił do silnika w dół.
Ja kiedyć zrobiłem trepanację tej puszki i okazało się,że guma wewnątrz była pomarszczona i pęknięta. Kupiłem nową z ASO za 60zł z groszami.
Re: Odma - czy to prawda ?
Dokładnie. Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Tłoki pracując góra dół powodują sprężanie nad tłokiem ale też i pod tłokiem. Dlatego blok silnika nie może być szczelny tylko musi mieć kontakt z otoczeniem, atmosferą. I do tego jest odma. Jakby zrobić odmę w kształcie rurki,banki,znowu rurki,banki i tak w górę to grawitacyjnie olej nagromadzony spływał by w dół. Tyle że niby jak w górę przez maskę? No nie da się więc robi się separatory. Za dużo też ich nie można dać jak i węży wydłużać bo zimową porą zamarzło by to na amen.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 157 gości