Czujnik?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik?
Witam moim problem jest oto ten czujnik.
http://img203.imageshack.us/i/zdjcie0111n.jpg/
http://img29.imageshack.us/i/zdjcie0115a.jpg/
Mam golfa mk2 silnik 1.8 na wtrysku. Znalazlem wiszacy nie podpiety , chcial bym sie dowiedziec co to jest i za co to jest odpowiedzialne oraz gdzie to powinno być podpięte .
Dzieki bardzo i pozdrawiam
http://img203.imageshack.us/i/zdjcie0111n.jpg/
http://img29.imageshack.us/i/zdjcie0115a.jpg/
Mam golfa mk2 silnik 1.8 na wtrysku. Znalazlem wiszacy nie podpiety , chcial bym sie dowiedziec co to jest i za co to jest odpowiedzialne oraz gdzie to powinno być podpięte .
Dzieki bardzo i pozdrawiam
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
to nie jest czujnik
to jest kostka od laczaca przewod od sondy lambda
sonde masz wkrecona poziomo w kolektor wydechowy od strony skrzyni biegow
Przewod od sondy powinien isc do sterownika silnika umieszczonego na podszybiu po stronie kierowcy
Sonda jest jednoprzewodowa, na przewod jest nalozony ekran ktory jest przykrecony z jednej strony do blaszki w narozniku pokrywy zaworow (tez od strony skrzyni biegow)
to jest kostka od laczaca przewod od sondy lambda
sonde masz wkrecona poziomo w kolektor wydechowy od strony skrzyni biegow
Przewod od sondy powinien isc do sterownika silnika umieszczonego na podszybiu po stronie kierowcy
Sonda jest jednoprzewodowa, na przewod jest nalozony ekran ktory jest przykrecony z jednej strony do blaszki w narozniku pokrywy zaworow (tez od strony skrzyni biegow)
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
sonda powinna byc polaczona ze sterownikiem silnika
nie wiem z ktorj strony masz to urwane, czy od strony sondy czy od strony komputera
napisz co to za silnik, rok i oznaczenie silnika
to na zdjeciu to jest zwykla zlaczka na przewod
nie wiem z ktorj strony masz to urwane, czy od strony sondy czy od strony komputera
napisz co to za silnik, rok i oznaczenie silnika
to na zdjeciu to jest zwykla zlaczka na przewod
Ostatnio zmieniony czw kwie 29, 2010 19:31 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
to ze widac srube do regulacji gazu na wezu nie oznacza wcale ze jest pierwsza generacjamate64 pisze:To pewno będzie RP i do tego widzę że masz gaz 1 generacji. Jeśli tak to najprawdopodobniej jeździsz w większości na gazie więc sonda lambda ma marginalne (w twojej konfiguracji) znaczenie.
jezeli to RP to podepnij ten przewod pod wtyczke przy sterowniku silnika do pinu 20 (ostatnia wersja RPka miala sonde na 28 pinie)
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Koledze odłamał się kabelek od strony wiązki silnika. Poszukaj kabelka czarnego, wychodzącego obok cewki zapłonowej - tam jest taka guma, przejście przez przegrodę i zaraz przy cewce przewody się rozdzielają na różne strony i tam będzie wychodził czarny przewód, trochę grubszy i dość sztywny. Jest to przewód ekranowany - jego oplot powinien być podłączony do masy - śruba przy pokrywie zaworów, blisko odmy, natomiast przewód sygnałowy ma być podłączony do tej złączki - niestety przewód się ułamał przy samej złączce - co jest częstym przypadkiem. Ja robię to tak, że rozwiercam tą złączkę, wyrywam stary konektorek, który tam jest, przewlekam przewód od wiązki silnika - który ma być podpięty do sondy, zakładam konektorek, który z kolei wpycham w oprawkę, dalej poxipol do złączki i wygląda jak ori
.

- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Dzisiaj wziąłem i podłączyłem sonde tylko nie wiem czy dobrze.Znalazłem przewody od sondy, które okazały się zaizolowane (podejrzewam, że poprzedni właściciel nie wiedział od czego to jest i zaizolował i zapomniał a spalanie (15l miasto , 12l trasa) mu nie przeszkadzało).Po zdjęciu izolacji okazało się, że jest tam czarny przewód ekranowany w środku którego równierz idzie czarny przewód (podejrzewałem, że sygnałowy).Oprócz tego był przewód brązowy i biały.Przewód sygnałowy znajdujący się w wyżej wymienionym przewodzie ekranowanym był zmostkowany z przewodem brązowym a do białego byl przylutowany kawalek czarnego przewodu, który wyglądał na urwany stąd też domyśliłem, że był on podłączony przed urwaniem do tej złączki na zdjeciach z początku postu, więc do białego podłączyłem sonde lambda, brązowy z czarnym został tak jak był, a ekran przewodu czarnego podłączyłem do masy.
Po podłączeniu akumulatora i zapaleniu silnika nic się nie paliło nie dymiło silnik pracował normalnie auto równierz jeździ normalnie.Czy zrobiłem to prawidłowo i poprawnie i czy wszystko będzi już ok?
Po podłączeniu akumulatora i zapaleniu silnika nic się nie paliło nie dymiło silnik pracował normalnie auto równierz jeździ normalnie.Czy zrobiłem to prawidłowo i poprawnie i czy wszystko będzi już ok?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 134 gości