TDI 110?? 101?? 130, a może 150?? Porównanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
pelton1985, tzn lubie uczycie, kiedy wcisne gaz a autko jedzie. Nie mówie tu o rozpędzaniu się do 200 km/h, ale np przy wyprzedzaniu napewno jest to fajne. W tuning też się nie chce bawić. Chce po prostu fajne, ekonomiczne i dynamiczne autko. Obecnie jeżdże golfem TD 75 kucyków i troszke ju mi się za mało wydaje pod maską, a po drugie inaczej się jedzie nowszym autkiem. A może jakieś inne rozwiązania np 115 albo 105??
Juzeks, ze 115 jest różnie, ja mam AJM 115, kwestia eksploatacji i tego na jaki egzemplarz trafisz ( ogólnie owiany niesławną opinią bo to pierwszy PD, 101 to AXR chyba, już kilka razy słyszałem opinię mechaników i tunerów, że jakiś taki papierowy ten silnik....
jeśli już myślisz o PD nie zastanawiaj się i wsiadaj w 130 ps ASZ, jak przesiądziesz się ze starego silnika to będziesz miał uczucie, że Twoje mk IV frunie, wyprzedzanie to bajka no i skrzynia 6 biegów, przed zakupem obowiązkowo podłącz pod VAG COM'a
jeśli już myślisz o PD nie zastanawiaj się i wsiadaj w 130 ps ASZ, jak przesiądziesz się ze starego silnika to będziesz miał uczucie, że Twoje mk IV frunie, wyprzedzanie to bajka no i skrzynia 6 biegów, przed zakupem obowiązkowo podłącz pod VAG COM'a
115KM powiadasz? Według niektórych to najgorszy pompowtrysk
Jeśli chodzi o silniki PD 8v to nie zastanawiałbym się chwili nad niczym innym jak 130, 150 albo 160KM. Mimo różnych opinii nie kupowałbym chyba świeżego auta z VP.
Argument o oleju rzeczywiście jest prawdziwy, choć wszystkie moje VW TDI jeżdżą na 505.01 - Mk IV na Motulu, a oba Mk III na Valvoline'ie.
EDIT: a TDI 16v? Nie... Chyba dopiero jak TDI CR się bardziej sprawdzą
Jeśli chodzi o silniki PD 8v to nie zastanawiałbym się chwili nad niczym innym jak 130, 150 albo 160KM. Mimo różnych opinii nie kupowałbym chyba świeżego auta z VP.
Argument o oleju rzeczywiście jest prawdziwy, choć wszystkie moje VW TDI jeżdżą na 505.01 - Mk IV na Motulu, a oba Mk III na Valvoline'ie.
EDIT: a TDI 16v? Nie... Chyba dopiero jak TDI CR się bardziej sprawdzą
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 23:17 przez tjwasiak, łącznie zmieniany 1 raz.
ze 130 ps samym softem zrobisz 160 - 165 km i będzie latał bez ryzyka, że coś nagle się zrąbie przez to, że masz wgranego chipsa ale to oczywiście opcja na przyszłość
co do eksploatacji takiego PD
filtry mann lub knecht
olej najlepiej motul lub valvoline 505.01 ( norma VW )
lać porządną ropę z wiadomego źródła i powinno być git mayonez
co do eksploatacji takiego PD
filtry mann lub knecht
olej najlepiej motul lub valvoline 505.01 ( norma VW )
lać porządną ropę z wiadomego źródła i powinno być git mayonez
Ze 130tki samym softem można zrobić więcej... Pytanie jak długo to pojeździ.
Co do papierowości 100KM TDI PD - mój obecny Mk IV wyjechał z fabryki jako ATD. Zanim ten zacny dół wyjechał z pod maski zrobił ~250kkm, w ostatecznym setupie wypluł jakieś 220KM... Więc się nie zgadzam że taki słaby ten silnk. Drugi w rodzinie ATD zrobił około 100kkm na setupie ~200KM. I jeździłby dalej gdyby komuś nie zabrakło czasu pompę wody wymienić
[ Dodano: 28 Kwi 2010 23:21 ]
Sam mam teraz dół 115KM... z Sharana
Co do papierowości 100KM TDI PD - mój obecny Mk IV wyjechał z fabryki jako ATD. Zanim ten zacny dół wyjechał z pod maski zrobił ~250kkm, w ostatecznym setupie wypluł jakieś 220KM... Więc się nie zgadzam że taki słaby ten silnk. Drugi w rodzinie ATD zrobił około 100kkm na setupie ~200KM. I jeździłby dalej gdyby komuś nie zabrakło czasu pompę wody wymienić
[ Dodano: 28 Kwi 2010 23:21 ]
BPX z Ibizy Cuprymettenos pisze:a cóż to takiego????tjwasiak pisze: albo 160KM.
co do 115-tek to opinia jest trochę naciągana
Sam mam teraz dół 115KM... z Sharana
tjwasiak, je tego motoru PD 101 km nie znam, opieram się tylko na opiniach mechaników, 2 tunerów i tego co wyczytałem np. na SRF
ogólnie z używanymi autami jest jak z wielkim znakiem ?
tyle opinii i doświadczeń, problemów, zalet itp. co samych użytkowników
ogólnie z używanymi autami jest jak z wielkim znakiem ?
tyle opinii i doświadczeń, problemów, zalet itp. co samych użytkowników
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 23:30 przez PELE, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozumiem, opinie nawet wśród specjalistów są bardzo różne...pelton1985 pisze:tjwasiak, je tego motoru PD 101 km nie znam, opieram się tylko na opiniach mechaników, 2 tunerów i tego co wyczytałem np. na SRF
Zdecydowanie się zgadzampelton1985 pisze:ogólnie z używanymi autami jest jak z wielkim znakiem ?
tyle opinii i doświadczeń, problemów, zalet itp. co samych użytkowników
- Ceglarz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 643
- Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
- Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
- Kontakt:
Dodam coś od siebie mam w domu takie auta:
1. ATD 101KM po chipsie na 130-135KM w budzie MK4 Variant,
2. AHF 110KM w Borze jeszcze seria ,
3. AVF 130KM po chipsie na 170KM w moim Passacie,
4. Często jeżdżę seryjnym AXR w budzie MK4 mojej przyjaciółki.
Ad.1 W serii z racji niezłego momentu jeździło nieźle, po programie jest fajnie i przyjemnie, chyba nic więcej dla taty nie trzeba, a i mi starczy gdy akurat muszę tym jeździć.
Ad.2 Tu akurat niby moment podobny jak seryjnym ATDku, ale auto w serii jest ciut słabsze, jednak PD generują ładniejszy przebieg momentu. Niebawem zrobię program, zobaczymy co wyjdzie. Zaletą jest bardzo małe spalanie w cyklu mieszanym przy taty jeździ jest często na poziomie 4,3-4,5 litra co w Golfie na PD niema miejsca i jest większe czasami nawet o 1,5-2litry.
Ad.3 To wg każdego zap**** mimo dużej budy kombi, ale z racji sporego momentu i 6 biegowej skrzyni jeździ super, wg odczucia lepiej niż Golf i jest bardzo oszczędne, powiem nawet, że wykarmienie moich 170 kucy czasem jest tańsze nawet o blisko litr niż stadniny z Golfa a często mają pełen galop
Ad.4 Auto seria, jak wiadomo AXR ma lepsze pompki i lepiej o 10-15KM wypada po chipsie, w serii jedzie odrobinę lepiej niż ATD, spalanie jest mniejsze, na trasach spokojnych schodziłem do 5-5,5 litra, z tego co pamiętam na jej nastoletnią jazdę w mieszanym pochłania ok. 6 litrów, ale auto robi rocznie z 5tkm Chyba będę musiał jej zrobić chipsa w prezencie
Morał jest taki, że VP jest już powoli archaiczne, ale czasem wręcz "bezpaliwowe" i za to jest lubiane przez swych właścicieli, ale żeby znaleźć ładną sztukę trzeba się natrudzić i nie jest łatwo, większość ma już sporo nalatane, rodzynki jednak bywają. Jeśli 110 konna seria plus ew jakiś soft zadowoliłby Cię i miałbyś ładną sztukę to myślę, że warto.
PD to silniki lubiane za swoją dynamikę, niesą już tak oszczędne jak VP, ale jadąc takim po kilku przyspieszeniach pojawia się banan na mordzie i człowiek zapomina o tym, że ciut więcej idzie w komin
1. ATD 101KM po chipsie na 130-135KM w budzie MK4 Variant,
2. AHF 110KM w Borze jeszcze seria ,
3. AVF 130KM po chipsie na 170KM w moim Passacie,
4. Często jeżdżę seryjnym AXR w budzie MK4 mojej przyjaciółki.
Ad.1 W serii z racji niezłego momentu jeździło nieźle, po programie jest fajnie i przyjemnie, chyba nic więcej dla taty nie trzeba, a i mi starczy gdy akurat muszę tym jeździć.
Ad.2 Tu akurat niby moment podobny jak seryjnym ATDku, ale auto w serii jest ciut słabsze, jednak PD generują ładniejszy przebieg momentu. Niebawem zrobię program, zobaczymy co wyjdzie. Zaletą jest bardzo małe spalanie w cyklu mieszanym przy taty jeździ jest często na poziomie 4,3-4,5 litra co w Golfie na PD niema miejsca i jest większe czasami nawet o 1,5-2litry.
Ad.3 To wg każdego zap**** mimo dużej budy kombi, ale z racji sporego momentu i 6 biegowej skrzyni jeździ super, wg odczucia lepiej niż Golf i jest bardzo oszczędne, powiem nawet, że wykarmienie moich 170 kucy czasem jest tańsze nawet o blisko litr niż stadniny z Golfa a często mają pełen galop
Ad.4 Auto seria, jak wiadomo AXR ma lepsze pompki i lepiej o 10-15KM wypada po chipsie, w serii jedzie odrobinę lepiej niż ATD, spalanie jest mniejsze, na trasach spokojnych schodziłem do 5-5,5 litra, z tego co pamiętam na jej nastoletnią jazdę w mieszanym pochłania ok. 6 litrów, ale auto robi rocznie z 5tkm Chyba będę musiał jej zrobić chipsa w prezencie
Morał jest taki, że VP jest już powoli archaiczne, ale czasem wręcz "bezpaliwowe" i za to jest lubiane przez swych właścicieli, ale żeby znaleźć ładną sztukę trzeba się natrudzić i nie jest łatwo, większość ma już sporo nalatane, rodzynki jednak bywają. Jeśli 110 konna seria plus ew jakiś soft zadowoliłby Cię i miałbyś ładną sztukę to myślę, że warto.
PD to silniki lubiane za swoją dynamikę, niesą już tak oszczędne jak VP, ale jadąc takim po kilku przyspieszeniach pojawia się banan na mordzie i człowiek zapomina o tym, że ciut więcej idzie w komin
Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]
Ale o jakim momencie rozmawiamy? Przecież 100KM w serii nie jeździ wcale, na serii pali okrutnie dużo. Poza tym softem można zdziałać więcej niż te 135KM.Ceglarz pisze:Ad.1 W serii z racji niezłego momentu jeździło nieźle, po programie jest fajnie i przyjemnie, chyba nic więcej dla taty nie trzeba, a i mi starczy gdy akurat muszę tym jeździć.
Ogólnie po sofcie wyjdzie to samo co może wyjść z 100tki. Spalanie jest atutem 110tek.Ceglarz pisze:Ad.2 Tu akurat niby moment podobny jak seryjnym ATDku, ale auto w serii jest ciut słabsze, jednak PD generują ładniejszy przebieg momentu. Niebawem zrobię program, zobaczymy co wyjdzie. Zaletą jest bardzo małe spalanie w cyklu mieszanym przy taty jeździ jest często na poziomie 4,3-4,5 litra co w Golfie na PD niema miejsca i jest większe czasami nawet o 1,5-2litry.
130tka to takie optimum, choć do auta wielkości A6 już zdecydowanie za mało. U mnie ciężko przekroczyć 7l po Warszawie... A lekkiej nogi nie mamCeglarz pisze:Ad.3 To wg każdego zap**** mimo dużej budy kombi, ale z racji sporego momentu i 6 biegowej skrzyni jeździ super, wg odczucia lepiej niż Golf i jest bardzo oszczędne, powiem nawet, że wykarmienie moich 170 kucy czasem jest tańsze nawet o blisko litr niż stadniny z Golfa a często mają pełen galop
Co do tych pompek... Ja bym tam nie przesadzał. 100tki robi się pod w wersji maksymalnej na seryjnych gratach lekko poniżej 150KM. I nie za bardzo widzę tu rozgraniczenie między ATD i AXR.Ceglarz pisze:Ad.4 Auto seria, jak wiadomo AXR ma lepsze pompki i lepiej o 10-15KM wypada po chipsie, w serii jedzie odrobinę lepiej niż ATD, spalanie jest mniejsze, na trasach spokojnych schodziłem do 5-5,5 litra, z tego co pamiętam na jej nastoletnią jazdę w mieszanym pochłania ok. 6 litrów, ale auto robi rocznie z 5tkm Chyba będę musiał jej zrobić chipsa w prezencie
Wiele zależy od stanu konkretnego egzemplarza i tego co siedzi w sterowniku. Nie skłaniam się ku twierdzeniom zbyt uogólnionym, bo co użytkownik to inna opinia.Ceglarz pisze:(...) PD to silniki lubiane za swoją dynamikę, niesą już tak oszczędne jak VP, ale jadąc takim po kilku przyspieszeniach pojawia się banan na mordzie i człowiek zapomina o tym, że ciut więcej idzie w komin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 169 gości