problem z odkreceniem kola zebatego walka rozrzadu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vwlukasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

problem z odkreceniem kola zebatego walka rozrzadu

Post autor: vwlukasz » śr kwie 28, 2010 12:45

witam tak jak w temacie mam problem z odkreceniem kola zebatego walka rozrzadu ;/ ni w zab nie chce sie odkrecic ;/ macie jakies sposoby zeby to w latwy sposob odkrecic ?
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 13:00 przez vwlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

wałek

Post autor: superkasztan » śr kwie 28, 2010 15:50

Najlepiej jest mieć blokadę, taką dźwignię do blokowania koła rozrządu,
inaczej będziesz miał ciężko. Pewnie ktoś dokręcił na wariata ;)

Pozdro


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » śr kwie 28, 2010 17:52

Ja się właśnie z tym przed chwilą bawiłem, bo mam głowicę do zdjęcia...
Nie zdejmowałem paska rozrządu, nałożyłem klucz na śrubę i szybkim ruchem pociągnąłem, odkręciło się bez problemu :) Tylko teraz zejść koło nie chcę, bo jest nabite na ten stożek... :grrr:



Awatar użytkownika
wojtek0231
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt sty 23, 2009 12:49
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: wojtek0231 » śr kwie 28, 2010 18:43

Toshiba pisze:Tylko teraz zejść koło nie chcę, bo jest nabite na ten stożek... :grrr:
W tej blaszanej osłonie masz otworek który popada na brzeg koła rozrządu, przez ten otworek jakimś wybijakiem zbijasz kółko :bigok:
A tu masz fotke gdzie jest ten otworek Obrazek
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 19:03 przez wojtek0231, łącznie zmieniany 1 raz.


Choć życie ciąży a psychika siada... nie poddaję się, to moja zasada!
Obrazek

vwlukasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Post autor: vwlukasz » śr kwie 28, 2010 18:48

no ja probowalem nawet z blokada w zamku walka odkrecic ;/ jutro znow bede probowal ale moze jakas blokade wymysle zeby kolo samo zablokowac.



Awatar użytkownika
wojtek0231
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt sty 23, 2009 12:49
Lokalizacja: lubuskie

Re: problem z odkreceniem kola zebatego walka rozrzadu

Post autor: wojtek0231 » śr kwie 28, 2010 19:00

vwlukasz pisze:witam tak jak w temacie mam problem z odkreceniem kola zebatego walka rozrzadu ;/ ni w zab nie chce sie odkrecic ;/ macie jakies sposoby zeby to w latwy sposob odkrecic ?
Dobrze jak byś dorobił sobie taki klucz do zablokowania koła
Obrazek


Choć życie ciąży a psychika siada... nie poddaję się, to moja zasada!
Obrazek

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

odkręcanie

Post autor: superkasztan » śr kwie 28, 2010 19:15

vwlukasz pisze:no ja probowalem nawet z blokada w zamku walka odkrecic ;/ jutro znow bede probowal ale moze jakas blokade wymysle zeby kolo samo zablokowac.
Nie polecam blokowanie w tej blokadzie, ani przy odkręcaniu, ani przy dokręcaniu
ja tak rozwaliłem wałek

No i dobry sposób z odkręceniem śruby na wałku przed zdjęciem paska.
Do zrzucenia koła można użyć prostego ściągacza
albo go samemu zrobić z kawałka profila stalowego z 3 dziurami i 3 śrub

Zbijanie mi nie przyniosło rezultatu

Pozdrawiam


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr kwie 28, 2010 19:23

vwlukasz, nie blokuj na wałku od str. skrzyni bo pęknie ci to miejsce na blokade/płaskownik


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » śr kwie 28, 2010 19:30

Ja już zdjąłem :) Włożyłem między tą blachę osłaniającą a koło łom i z drugiej strony walnąłem w niego raz młotkiem i koło zlazło :bigok:



vwlukasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Post autor: vwlukasz » śr kwie 28, 2010 20:23

naszczescie z walkiem sie nic nie stalo tylko blaszka ok 2-3 mm grubosci sie zgrabnie pogieła. bede jutro myslal nad zrobieniem wlasnie klucza do zblokowania kola



lukiluk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr lis 29, 2006 01:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukiluk » śr kwie 28, 2010 20:54

Powiem od siebie, że ja przed zdjęciem koła rozgrzewam je opalarką do ok 65 - 70 stopni C i schodzi po lekkim uderzeniu wybijakiem przez ten otworek. Dzięki temu nigdy nie miałem problemu ze zdjęciem tego koła.

PS W czasie podgrzewania śruba musi być poluzowana!!!
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 22:32 przez lukiluk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wojtek0231
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt sty 23, 2009 12:49
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: wojtek0231 » śr kwie 28, 2010 21:47

lukiluk pisze:schodzi po lekkim uderzeniu wybijakiem przez ten otworek
Po to jest ten otworek u mnie bez podgrzewania schodzi po jednym uderzeniu tylko mocniejszym :grin:


Choć życie ciąży a psychika siada... nie poddaję się, to moja zasada!
Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr kwie 28, 2010 22:40

vwlukasz pisze:no ja probowalem nawet z blokada w zamku walka odkrecic ;/
Masz szczęście chłopie bo to zazwyczaj kończy się pęknięciem zamka na blokadę.Nie wolno tak robić .Blokuje się za koło jeśli już ,a śrubę najlepiej "zerwać"zdecydowanym uderzeniem młotka w dobrze osadzony mocny klucz


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 64 gości