Skacząca dawka paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wojt255
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:51
Lokalizacja: Orzesze

Skacząca dawka paliwa

Post autor: wojt255 » wt kwie 27, 2010 15:19

Witam, postanowiłem w końcu założyć temat :)
Mam następujący problem z Audi A3 1.9 TDI 90KM ALH. Na wolnych obrotach silnik dostaje od czasu do czasu dziwnych drgawek (nierówno pracuje).

Po podpięciu VAG'a zauważyłem, że podczas występowania tych "drgawek" dawka paliwa skacze w granicach 2.6mg/R - 4.6mg/R. Gdy Drgania ustaną wskazuje 3.6mg/R, mysli

Druga rzecz którą zaobserwowałem podczas drgań jest to że po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu go silnik zaczyna równo pracować. Czy możliwe jest, że dwumas się kończy? cry

I wreszcie trzecia rzecz: po wymianie wtryskiwaczy na 0.205 (AHF) drgania zaczęły występować dużo częściej i były mocniej odczuwalne(dawka na wolnych wzrosła wtedy do 1.6 mg/R). Po korekcie dawki paliwa z 1.6 mg/R na 3.6 mg/R drgania występują tak jak przed zmianą wtrysków confused4

Co może być przyczyną? Coś z pompą? Czy nastawnik powoduje że dawka skacze? Zastanawia mnie tylko to że dzieje się to tylko na wolnych obrotach, w czasie jazdy nic się nie dzieje, żadnego szarpania itp.
Jeśli się Wam nasuwa jakaś myśl to walcie śmiało, wolałbym nie wymieniać nic na darmo :|



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » wt kwie 27, 2010 15:27

A przy dojeżdżaniu np do świateł tez takie coś się dzieje?


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

wojt255
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:51
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: wojt255 » wt kwie 27, 2010 15:50

Zdarza się że tak, jak dojeżdżam na luzie to czuje te drgania silnika, a gdy wyhamuje do zera to silnik albo chodzi równo albo dalej ma te drgania



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » wt kwie 27, 2010 16:55

wojt255, wypnij wtyczke od impulsatora skrzyni biegów, jeżeli drgania ustaną to nastawnik do czyszczenia.


...a ja palę gume na wstecznym ;]

Awatar użytkownika
perty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 16:18
Lokalizacja: sulejówek
Kontakt:

Post autor: perty » wt kwie 27, 2010 18:35

albo nieszczęsne mapy wtrysku, korekta softu pomaga podobno, tez sie borykam z tym



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt kwie 27, 2010 19:09

darkjustice, nie bądz taki pewny,mam to samo ...nastawnik wyczyszczony i dalej to samo

...nasiliło sie to po zmianie wtrysków na 205 z asv a silnik to AHU

dawka pływa na nagrzanym motorze 1,8-2,4 jak zmniejsze ja na 3,6 to przez jakis czas kilka min jest ok a potem pływa 3,4-3,8-4,0mg/r

-odpięcie wtyczki od impulsatora i pozbawienie sterownika informacji o predkosci pojazdu naprawia sytuacje no ale nie jest to normalna procedura naprawy

i co ty na to?

[ Dodano: 27 Kwi 2010 19:15 ]
wojt255, rozpedz auto do 50-60 na 4 biegu niech obroty bedą w okolicy 1200-1500 obrotów i leciutko dotknij gaz i zobacz czy nie szarpie
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 19:11 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

wojt255
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:51
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: wojt255 » wt kwie 27, 2010 19:21

@darkjustice Jakiś czas temu odpinałem już wtyczkę od impulsatora i dalej były te drgania, ale jeszcze raz to sprawdzę.

@perty piszesz że korekta softu podobno pomaga, to czy po chipie było by ok?(jeżeli jest to oczywiście soft)

Te drgania u mnie występują na zimnym silniku zawsze(nawet jeżeli je wyeliminuje lekkim naciśnięciem gazu, czy "pobawię" się sprzęgłem to po chwili znowu się same pojawią), na zagrzanym silniku drgania są dużo rzadziej i nawet jeżeli już wskoczą to łatwiej je wyeliminować poprzez naciskanie sprzęgła.
Z tym sprzęgłem też mnie to ciekawi bo czasami wystarczy raz a czasami z 10x naciskam aż drgania ustąpią czy się pojawią(próbuje je wywołać :D )

@Fahoo chodzi ci żeby sprawdzić dwumas? Jeżeli tak to już robiłem ten test, na 5tym biegu jechałem 50km/h i gaz do podłogi-zero drgań, ani szarpań auto normalnie przyśpieszało :?
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 19:25 przez wojt255, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt kwie 27, 2010 19:32

nie nie dwumas


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

wojt255
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:51
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: wojt255 » wt kwie 27, 2010 20:23

A o co ci chodziło?

Sprawdzałem teraz jeszcze raz odpinając impulsator i dodatkowo czujnik sprzęgła, niestety drgania jednak nie ustępują :|



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt kwie 27, 2010 20:44

wojt255 pisze:A o co ci chodziło?

Sprawdzałem teraz jeszcze raz odpinając impulsator i dodatkowo czujnik sprzęgła, niestety drgania jednak nie ustępują :|
w MK IV w VP nastawniki sie nie brudzą jak w Mk III VP, spróbuj zmniejszyć jeszcze dawkę, czasami pomaga zmiana softu- u mnie miał drgawki jak zmieniłem wtryski na AHF tam cisnienie jest na 190/300 a w ALH było 220/300 i dawka wzrosła o 2,5 mg do 1,2 mg zmniejszyłem do 4,0mg znikneły ale została ta na jałowym przy dojeżdzaniu- zmiana programu na 138KM i po problemie- chyba ze juz pompa nie daje rady.
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 20:45 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



wojt255
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:51
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: wojt255 » wt kwie 27, 2010 21:56

Jestem ciekawy czy po zmianie programu się coś zmieni(bo coś wątpię że do tego czasu rozwiąże problem).

A czy może to być spowodowane zacierającą się tuleją pompy? Na forum a4klub pewien użytkownik mi sugeruje aby sprawdzić tą tuleję i pierścień na niej. Wystarczy ściągnąć nastawnik, jak znajdę czas to jutro się tym chyba pobawię.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr kwie 28, 2010 02:12

wojt255 pisze:jak znajdę czas to jutro się tym chyba pobawię.
Uważaj jak będziesz nastawnik zakładał > jedno złe trafienie i po pompie.
Zaznacz pozycję nastawnika (dawka na biegu jałowym > i tak po operacji musisz ją na nowo ustawić).
Po wciśnięciu sprzęgła drgawka znika > bo nad pedałem masz czujnik > kolejna ochrona koła dwumasy > ograniczenie dawki w chwili naciśnięcia sprzęgła.
U ciebie wszystko wskazuje na mapy > więc ECU do roboty.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr kwie 28, 2010 07:48

fleshu, nie strasz chłopaka......
wojt255, jak ja zdejmowałem nastawnik to pierścień ślizgał sie po wałku elegancko a szarpania nadal wystepują wiec to nie to bedzie,,,gdyby zawieszało obroty to mogł by to byc blokujący sie pierścień a tak to mało prawdopodobne


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
perty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 16:18
Lokalizacja: sulejówek
Kontakt:

Post autor: perty » śr kwie 28, 2010 10:40

ja podmieniałem pompę i nadal było to samo, generalnie to przekodowałem skrzynie na automat i można tak jeździć ( nie ma drgawek i licznik działa) ale w korkach warszawskich jest to trochę uciążliwe bo szarpie w pewnym przedziale obrotów. W Brodnicy to można załatwić poprzez ingerencje w ecu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości