Skacząca dawka paliwa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Skacząca dawka paliwa
Witam, postanowiłem w końcu założyć temat
Mam następujący problem z Audi A3 1.9 TDI 90KM ALH. Na wolnych obrotach silnik dostaje od czasu do czasu dziwnych drgawek (nierówno pracuje).
Po podpięciu VAG'a zauważyłem, że podczas występowania tych "drgawek" dawka paliwa skacze w granicach 2.6mg/R - 4.6mg/R. Gdy Drgania ustaną wskazuje 3.6mg/R, mysli
Druga rzecz którą zaobserwowałem podczas drgań jest to że po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu go silnik zaczyna równo pracować. Czy możliwe jest, że dwumas się kończy? cry
I wreszcie trzecia rzecz: po wymianie wtryskiwaczy na 0.205 (AHF) drgania zaczęły występować dużo częściej i były mocniej odczuwalne(dawka na wolnych wzrosła wtedy do 1.6 mg/R). Po korekcie dawki paliwa z 1.6 mg/R na 3.6 mg/R drgania występują tak jak przed zmianą wtrysków confused4
Co może być przyczyną? Coś z pompą? Czy nastawnik powoduje że dawka skacze? Zastanawia mnie tylko to że dzieje się to tylko na wolnych obrotach, w czasie jazdy nic się nie dzieje, żadnego szarpania itp.
Jeśli się Wam nasuwa jakaś myśl to walcie śmiało, wolałbym nie wymieniać nic na darmo
Mam następujący problem z Audi A3 1.9 TDI 90KM ALH. Na wolnych obrotach silnik dostaje od czasu do czasu dziwnych drgawek (nierówno pracuje).
Po podpięciu VAG'a zauważyłem, że podczas występowania tych "drgawek" dawka paliwa skacze w granicach 2.6mg/R - 4.6mg/R. Gdy Drgania ustaną wskazuje 3.6mg/R, mysli
Druga rzecz którą zaobserwowałem podczas drgań jest to że po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu go silnik zaczyna równo pracować. Czy możliwe jest, że dwumas się kończy? cry
I wreszcie trzecia rzecz: po wymianie wtryskiwaczy na 0.205 (AHF) drgania zaczęły występować dużo częściej i były mocniej odczuwalne(dawka na wolnych wzrosła wtedy do 1.6 mg/R). Po korekcie dawki paliwa z 1.6 mg/R na 3.6 mg/R drgania występują tak jak przed zmianą wtrysków confused4
Co może być przyczyną? Coś z pompą? Czy nastawnik powoduje że dawka skacze? Zastanawia mnie tylko to że dzieje się to tylko na wolnych obrotach, w czasie jazdy nic się nie dzieje, żadnego szarpania itp.
Jeśli się Wam nasuwa jakaś myśl to walcie śmiało, wolałbym nie wymieniać nic na darmo
-
- Użytkownik
- Posty: 467
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
darkjustice, nie bądz taki pewny,mam to samo ...nastawnik wyczyszczony i dalej to samo
...nasiliło sie to po zmianie wtrysków na 205 z asv a silnik to AHU
dawka pływa na nagrzanym motorze 1,8-2,4 jak zmniejsze ja na 3,6 to przez jakis czas kilka min jest ok a potem pływa 3,4-3,8-4,0mg/r
-odpięcie wtyczki od impulsatora i pozbawienie sterownika informacji o predkosci pojazdu naprawia sytuacje no ale nie jest to normalna procedura naprawy
i co ty na to?
[ Dodano: 27 Kwi 2010 19:15 ]
wojt255, rozpedz auto do 50-60 na 4 biegu niech obroty bedą w okolicy 1200-1500 obrotów i leciutko dotknij gaz i zobacz czy nie szarpie
...nasiliło sie to po zmianie wtrysków na 205 z asv a silnik to AHU
dawka pływa na nagrzanym motorze 1,8-2,4 jak zmniejsze ja na 3,6 to przez jakis czas kilka min jest ok a potem pływa 3,4-3,8-4,0mg/r
-odpięcie wtyczki od impulsatora i pozbawienie sterownika informacji o predkosci pojazdu naprawia sytuacje no ale nie jest to normalna procedura naprawy
i co ty na to?
[ Dodano: 27 Kwi 2010 19:15 ]
wojt255, rozpedz auto do 50-60 na 4 biegu niech obroty bedą w okolicy 1200-1500 obrotów i leciutko dotknij gaz i zobacz czy nie szarpie
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 19:11 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.
@darkjustice Jakiś czas temu odpinałem już wtyczkę od impulsatora i dalej były te drgania, ale jeszcze raz to sprawdzę.
@perty piszesz że korekta softu podobno pomaga, to czy po chipie było by ok?(jeżeli jest to oczywiście soft)
Te drgania u mnie występują na zimnym silniku zawsze(nawet jeżeli je wyeliminuje lekkim naciśnięciem gazu, czy "pobawię" się sprzęgłem to po chwili znowu się same pojawią), na zagrzanym silniku drgania są dużo rzadziej i nawet jeżeli już wskoczą to łatwiej je wyeliminować poprzez naciskanie sprzęgła.
Z tym sprzęgłem też mnie to ciekawi bo czasami wystarczy raz a czasami z 10x naciskam aż drgania ustąpią czy się pojawią(próbuje je wywołać )
@Fahoo chodzi ci żeby sprawdzić dwumas? Jeżeli tak to już robiłem ten test, na 5tym biegu jechałem 50km/h i gaz do podłogi-zero drgań, ani szarpań auto normalnie przyśpieszało
@perty piszesz że korekta softu podobno pomaga, to czy po chipie było by ok?(jeżeli jest to oczywiście soft)
Te drgania u mnie występują na zimnym silniku zawsze(nawet jeżeli je wyeliminuje lekkim naciśnięciem gazu, czy "pobawię" się sprzęgłem to po chwili znowu się same pojawią), na zagrzanym silniku drgania są dużo rzadziej i nawet jeżeli już wskoczą to łatwiej je wyeliminować poprzez naciskanie sprzęgła.
Z tym sprzęgłem też mnie to ciekawi bo czasami wystarczy raz a czasami z 10x naciskam aż drgania ustąpią czy się pojawią(próbuje je wywołać )
@Fahoo chodzi ci żeby sprawdzić dwumas? Jeżeli tak to już robiłem ten test, na 5tym biegu jechałem 50km/h i gaz do podłogi-zero drgań, ani szarpań auto normalnie przyśpieszało
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 19:25 przez wojt255, łącznie zmieniany 1 raz.
w MK IV w VP nastawniki sie nie brudzą jak w Mk III VP, spróbuj zmniejszyć jeszcze dawkę, czasami pomaga zmiana softu- u mnie miał drgawki jak zmieniłem wtryski na AHF tam cisnienie jest na 190/300 a w ALH było 220/300 i dawka wzrosła o 2,5 mg do 1,2 mg zmniejszyłem do 4,0mg znikneły ale została ta na jałowym przy dojeżdzaniu- zmiana programu na 138KM i po problemie- chyba ze juz pompa nie daje rady.wojt255 pisze:A o co ci chodziło?
Sprawdzałem teraz jeszcze raz odpinając impulsator i dodatkowo czujnik sprzęgła, niestety drgania jednak nie ustępują
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 20:45 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem ciekawy czy po zmianie programu się coś zmieni(bo coś wątpię że do tego czasu rozwiąże problem).
A czy może to być spowodowane zacierającą się tuleją pompy? Na forum a4klub pewien użytkownik mi sugeruje aby sprawdzić tą tuleję i pierścień na niej. Wystarczy ściągnąć nastawnik, jak znajdę czas to jutro się tym chyba pobawię.
A czy może to być spowodowane zacierającą się tuleją pompy? Na forum a4klub pewien użytkownik mi sugeruje aby sprawdzić tą tuleję i pierścień na niej. Wystarczy ściągnąć nastawnik, jak znajdę czas to jutro się tym chyba pobawię.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Uważaj jak będziesz nastawnik zakładał > jedno złe trafienie i po pompie.wojt255 pisze:jak znajdę czas to jutro się tym chyba pobawię.
Zaznacz pozycję nastawnika (dawka na biegu jałowym > i tak po operacji musisz ją na nowo ustawić).
Po wciśnięciu sprzęgła drgawka znika > bo nad pedałem masz czujnik > kolejna ochrona koła dwumasy > ograniczenie dawki w chwili naciśnięcia sprzęgła.
U ciebie wszystko wskazuje na mapy > więc ECU do roboty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 83 gości