Poszukuje informacji na temat webasto
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Poszukuje informacji na temat webasto
Jak w temacie poszukuję informacji jakie webasto mokre mogę zastosować w golf II diesel
tj.
1) z jakiego samochodu można zaadoptować,
2) powinno posiadać pompę obiegową i paliwową w obudowie podawać sygnał na cewkę przekaźnika do załączenia dmuchawy,
3) współpracować ze sterowaniem uniwersalnym nie ma potrzeby włączania z zewnątrz ważne żeby było programowana godzina włączenia i wyłączenia
ZA wszelką pomoc serdecznie dziękuję
Pozdrawiam
MARIUSZ
tj.
1) z jakiego samochodu można zaadoptować,
2) powinno posiadać pompę obiegową i paliwową w obudowie podawać sygnał na cewkę przekaźnika do załączenia dmuchawy,
3) współpracować ze sterowaniem uniwersalnym nie ma potrzeby włączania z zewnątrz ważne żeby było programowana godzina włączenia i wyłączenia
ZA wszelką pomoc serdecznie dziękuję
Pozdrawiam
MARIUSZ
To bez znaczenia. Tych urządzeń nie robi się do konkretnej marki. Poszukam i podrzucę Ci konkretne modele, oczywiście 12Vochi1 pisze:1) z jakiego samochodu można zaadoptować,
Pompę obiegową tak i zawór sterujący. Pompa paliwa jest zawsze na zewnątrz, powinna być dokładnie od modelu pieca (chodzi o jej wydajność). Co do sterowania dmuchawą to z reguły jest taka możliwość.ochi1 pisze:2) powinno posiadać pompę obiegową i paliwową w obudowie podawać sygnał na cewkę przekaźnika do załączenia dmuchawy,
To nie zależy od modelu piecyka, ale od typy sterownika (zegara sterującego). Jaki zastosujesz taki będzie. Jeden tylko włącza i wyłącza z możliwością ustawienia temperatury, a w innych można programować włączanie i wyłączanie na tydzień do przodu i maja zegary z budzikiem.ochi1 pisze:3) współpracować ze sterowaniem uniwersalnym nie ma potrzeby włączania z zewnątrz ważne żeby było programowana godzina włączenia i wyłączenia
Na koniec zapytam. Po co Ci to i czy musi być wodne?. Na aku z osobówki wodne długo nie popracuje, powietrzne było by praktyczniejsze jeśli chodzi o grzanie wnętrza pojazdu.
JaroW
no nie do końca - wersja analogowa musi być chyba że kupisz can + sterownik CAN z pilotemJarowo pisze:ochi1 napisał/a:
1) z jakiego samochodu można zaadoptować,
To bez znaczenia. Tych urządzeń nie robi się do konkretnej marki. Poszukam i podrzucę Ci konkretne modele, oczywiście 12V
[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 10:06 pm ]
pod warunkiem że jest to wersja ogrzewacza a nie podgrzewaczaJarowo pisze:Co do sterowania dmuchawą to z reguły jest taka możliwość.
[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 10:08 pm ]
webasto wodne - zużyci energii 28-40Watt + tyle ile weźmie dmuchawa w kabinie - zaleta - zagrzany silnikJarowo pisze:Na koniec zapytam. Po co Ci to i czy musi być wodne?. Na aku z osobówki wodne długo nie popracuje, powietrzne było by praktyczniejsze jeśli chodzi o grzanie wnętrza pojazdu.
webasto suche - trzeba poszperać w danych ale pobór też ma dmuchawa
Umówmy się że na VW, szynie danych CAN, Climatronicu świat się nie kończy, a firmy Webasto i Eberspächer robią urządzenia, które pasują praktycznie do wszystkich pojazdów (pasują nawet do Syreny).greg pisze:no nie do końca - wersja analogowa musi być chyba że kupisz can + sterownik CAN z pilotem
Co do sterowania dmuchawą to każdy Eberspächer powietrzny 24V ma taką funkcję, a dorobienie czegoś takiego do 12V, wodnego, czy też do urządzeń firmy Webasto nie stanowi problemu (skoro pompa wody jest sterowana to czemu nie dmuchawa)
.greg pisze:webasto wodne - zużyci energii 28-40Watt + tyle ile weźmie dmuchawa w kabinie - zaleta - zagrzany silnik
Czyli w zasadzie poza zagrzaniem cieczy chłodzącej w celu łatwiejszego rozruch raczej nie ma mowy o czymś innym. Ogrzewania wnętrza na postoju z aku 60 - 72 Ah przez dłuższy czas nie wchodzi w grę.
A tak przy okazji to uważam, że Eberspächer jest chyba lepszy niż Webasto.
[ Dodano: 26 Kwi 2010 22:48 ]
W powietrznym nadmuch robi urządzenie i dmuchawa jest zbędna.greg pisze:webasto suche - trzeba poszperać w danych ale pobór też ma dmuchawa
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 22:46 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.
JaroW
która jest w piecu i jak sam wiesz też żre prąd - polemizujesz - w moim golfiku webasto pracujące godzinę nie wyczerpuje akumulatora a tak naprawdę 20 minut wystarczy zebym z minus 25 miał w aucie ok 18 - więc dla mnie super - pomijam sprawę że odpalam auto które ma silnik zagrzany do 50-80 stopni - bo webasto suche tego nie i potrafi.Jarowo pisze:W powietrznym nadmuch robi urządzenie i dmuchawa jest zbędna.
taak a świstak siedzi i zawija sreberka - opierając się na twoim stwierdzeniu ktoś kupi piec i okaże sie że nie ma czym go uruchomić bo zakładam ze nie kupi nówki za 3,5-5tys zł tylko używkę do max 1tys.Jarowo pisze:Umówmy się że na VW, szynie danych CAN, Climatronicu świat się nie kończy, a firmy Webasto i Eberspächer robią urządzenia, które pasują praktycznie do wszystkich pojazdów (pasują nawet do Syreny).
Jarowo,
nie rozmawiamy tu ogrznaiu auta przez 8-10 godzin jak to masz w ciężarówce i nie rozmawiamy o dokładaniu pompki obiegu cieczy bo jeśli webasto jest jako dogrzewacz to nie steruje pompką bo jej fizycznie nie ma i jeśli zrobisz to na przekaźniku to awaria pompki = przegrzanie pieca - bo zanim zadziałe czujnik przegrzania to chwilę zejdzie (wiem bo testowałem)
[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 11:20 pm ]
a wracając do webasta suchego - MERC 609 - praca 10 godzin ciągłej wyjechała mi akumulatory a Ty mówisz że niewiele ciągnie
[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 11:23 pm ]
a ten Twój Eberspracher ciągnie od 230 do 270Watt wg dokumentacji technicznej
[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 11:23 pm ]
przy rozruchu a potem 36
[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 11:25 pm ]
Ebarspracher mokry - odpowiednio 137 i 28
D1LC 250W start i 20W na przy mocy grzewczej 850 - 1200Wgreg pisze:a ten Twój Eberspracher ciągnie od 230 do 270Watt wg dokumentacji technicznej
[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 11:23 pm ]
przy rozruchu a potem 36
Osobiście wolę 20W przy przy tej mocy niż
te 28W + pompa + wentylator. Czyli zapalający się piec przez niecałą minutę bierze mniej prądu niż niejeden zestaw audio, a potem mniej niż niejedno oświetlenie wnętrza.greg pisze:Ebarspracher mokry - odpowiednio 137 i 28
W zasadzie nie wiemy o czym rozmawiamy więc zanim zaczniemy sie bardziej sprzeczać to może poczekajmy co kolega ochi1, odpowie na pytanie:greg pisze:nie rozmawiamy tu ogrznaiu auta przez 8-10 godzin jak to masz w ciężarówce i nie rozmawiamy o dokładaniu pompki obiegu cieczy bo jeśli webasto jest jako dogrzewacz to nie steruje pompką bo jej fizycznie nie ma i jeśli zrobisz to na przekaźniku to awaria pompki = przegrzanie pieca - bo zanim zadziałe czujnik przegrzania to chwilę zejdzie (wiem bo testowałem)
Ty masz swoje doświadczenia, dokumentację, wiedzę i ja tez coś na ten temat wiem i posiadam, więc może pomóżmy koledze zamiast się zarzucać cyferkami z danymiJarowo pisze:Po co Ci to i czy musi być wodne?
JaroW
i tu się z Tobą zgadzam - po prostu wiem z własnego doswiadczenia, ze jeżeli mam osobówkę to łatwiejszym i rozsądniejszym rozwiązaniem jest webasto mokre od suchego - bo jedynie chyba w patrolach (Ochrona, Policja itede), TAXI lub TIRach siedzisz w kabinie godzinami. W codziennym użytkowaniu dla mnie mokre sprawdza się bardziej (nie ma garażu).Ty masz swoje doświadczenia, dokumentację, wiedzę i ja tez coś na ten temat wiem i posiadam, więc może pomóżmy koledze zamiast się zarzucać cyferkami z danymi
Dam jeszcze inny powód -kumpel ma mazdę 626 z gazem - silnik 2,0 - uruchamia silnik a wraz z nim webasto celem szybkiego uzyskania temperatury roboczej dla gazu. Dzięki temu spadło mu spalanie i kilka litrów (mówimy o jeździe miejskiej gdzie robi max 10km od uruchomienia do zgaszenia- max spalanie chwilowe na 1 biegu przy mrozie -30 kiedyś wyskoczyło 100 litrów na 100km). Webastem suchym tego nie dałoby rady uzyskać. Jedziemy dalej - jak masz słaby akumulator - uruchamiasz silnik + webasto - wtedy silnik w 3-5 minut uzyskuje dobrą temperaturę pracy i jedziesz i nie zamarzają szyby.
Owszem - stojąc na postoju kilka godzin akumulator zostanie wyczerpany (do 10 V i webasto się wyłączy) ale to nie piec to tak wyżre tylko wentylator w nagrzewnicy auta.
Reasumując - jak ma ktoś silnik 5 czy 6 litrów (ciężarówka) straty cieplne na silniku są większe niż zysk - polecam webasto suche. Przy małych silnikach (auta osobowe) polecam mokre. Jedynym autem osobowym które znam a które miało fabryczne ogrzewanie - suche to zaporożec
Witaj greg
Dzisiaj jest jakby sympatyczniej . Trochę sobie podyskutowaliśmy i to jak na razie psu na buty, bo dalej nie wiemy po kiego grzyba ochi1, chce montować dodatkowe ogrzewanie. Jak sam wiesz koszt takiego urządzenia mały nie jest, więc nie ma możliwości aby w mk2 z dieslem się zwróciło podobnie jak to opisywałeś z tym gazem (chyba, że właściciel jest bardzo mocno związany z autem). Może chodzi o łatwiejszy rozruch? Nie wiem czy nie prościej kupić dobry aku (przy piecu i tak przydać się może), nowe świece, itd. Tak czy inaczej jak ochi1 sprecyzuje konkretnie jaki jest cel montażu pieca to Ty lub ja podeślemy mu dokumentację do urządzenia, które można np. na Allegro kupić za rozsądne pieniądze, które nie wymaga integracji z systemami samochodu, i może działać samodzielnie i każdej marce. Hydrosoników czyli Eberspächer-ów i robionych przez Webasto Thermo Top-ów jest od cholery. Dokupi sobie zegar sterujący i pompę jak nie będzie w zestawie i po sprawie. A może mu bardziej będzie pasowało powietrzne? Zobaczymy.
Póki co pozdrawiam
Dzisiaj jest jakby sympatyczniej . Trochę sobie podyskutowaliśmy i to jak na razie psu na buty, bo dalej nie wiemy po kiego grzyba ochi1, chce montować dodatkowe ogrzewanie. Jak sam wiesz koszt takiego urządzenia mały nie jest, więc nie ma możliwości aby w mk2 z dieslem się zwróciło podobnie jak to opisywałeś z tym gazem (chyba, że właściciel jest bardzo mocno związany z autem). Może chodzi o łatwiejszy rozruch? Nie wiem czy nie prościej kupić dobry aku (przy piecu i tak przydać się może), nowe świece, itd. Tak czy inaczej jak ochi1 sprecyzuje konkretnie jaki jest cel montażu pieca to Ty lub ja podeślemy mu dokumentację do urządzenia, które można np. na Allegro kupić za rozsądne pieniądze, które nie wymaga integracji z systemami samochodu, i może działać samodzielnie i każdej marce. Hydrosoników czyli Eberspächer-ów i robionych przez Webasto Thermo Top-ów jest od cholery. Dokupi sobie zegar sterujący i pompę jak nie będzie w zestawie i po sprawie. A może mu bardziej będzie pasowało powietrzne? Zobaczymy.
Póki co pozdrawiam
JaroW
Witajcie
Dziękuję bardzo za zainteresowanie ( przerosło moje najśmielsze oczekiwania)
Śpieszę wyjaśnić co kierowało mną przy wyborze mokrego ogrzewania postojowego
1. Jak napisałem autko ma silnik diesla więc ogrzewanie zapewnia również podgrzeanie silnika, wszyscy wiedzą, że diesel i mróz to nie są dobrzy koledzy.
2. Małe gabaryty auta uniemożliwiają bądz utrudniają montaż dmuchawy ( podgrzewacza powietrza)
3 estetyka wykonania - ciepły podmuch ma się wydobywać przez kratki wentylacyjne a nie przez dorobione patenty ( mniemam że dmuchawę zmuszony bym był zamontować w bagażniku.
4 Względy ekonomiczne łatwiej i taniej jest ( tak mi się przynajmniej wydaje) używany piec mokry na allegro.
To w zasadzie tyle oczekuję podpowiedzi w sprawie ewentualnego typu możliwego do zastosowania w golf mk2
Serdecznie pozdrawiam
Mariusz
ps. doczytałem dokładnie czytaj ze zrozumieniem i podkreślam że "webasto" traktuję jako wygodę, a do auta podchodzę z sentymentem i działanie to jest pozbawione ekonomicznego uzasadnienia
Dziękuję bardzo za zainteresowanie ( przerosło moje najśmielsze oczekiwania)
Śpieszę wyjaśnić co kierowało mną przy wyborze mokrego ogrzewania postojowego
1. Jak napisałem autko ma silnik diesla więc ogrzewanie zapewnia również podgrzeanie silnika, wszyscy wiedzą, że diesel i mróz to nie są dobrzy koledzy.
2. Małe gabaryty auta uniemożliwiają bądz utrudniają montaż dmuchawy ( podgrzewacza powietrza)
3 estetyka wykonania - ciepły podmuch ma się wydobywać przez kratki wentylacyjne a nie przez dorobione patenty ( mniemam że dmuchawę zmuszony bym był zamontować w bagażniku.
4 Względy ekonomiczne łatwiej i taniej jest ( tak mi się przynajmniej wydaje) używany piec mokry na allegro.
To w zasadzie tyle oczekuję podpowiedzi w sprawie ewentualnego typu możliwego do zastosowania w golf mk2
Serdecznie pozdrawiam
Mariusz
ps. doczytałem dokładnie czytaj ze zrozumieniem i podkreślam że "webasto" traktuję jako wygodę, a do auta podchodzę z sentymentem i działanie to jest pozbawione ekonomicznego uzasadnienia
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 18:14 przez ochi1, łącznie zmieniany 1 raz.
skoro tak to jeśli webasto to najlepiej Termotop C w wersji jako podgrzewacz a nie dogrzewacz (ma przykręcona z boku pompę wody) lub Eberspracher Hydronic. Teraz tak Termotop C jest w wersji zarówno analogowej jak i CANowej i rzadko który sprzedawca wie jaka to jest wersja - wiec najlepiej jak będzie od razu z zegarem sterującym i wiązką to rozwiąże problem komunikacji. NIe polecam starszej wersji Termotop - bo ciężko już o części w razie awarii.
Tu dam przykłądowe linki do aukcji żeby wiadomo było o czym gadam.
webasto termotop - stara wersja
http://allegro.pl/item998297437_webasto_kompletne.html
webasto termotop C - nowsza wersja
http://allegro.pl/item980790709_land_ro ... regat.html
eberspracher hydronic
http://allegro.pl/item1014927744_webast ... d5z_h.html
[ Dodano: Wto Kwi 27, 2010 10:35 pm ]
zerknij na to - jeśli faktycznie komplet to tanio
http://allegro.pl/item1008262577_t4_vw_ ... letne.html
Tu dam przykłądowe linki do aukcji żeby wiadomo było o czym gadam.
webasto termotop - stara wersja
http://allegro.pl/item998297437_webasto_kompletne.html
webasto termotop C - nowsza wersja
http://allegro.pl/item980790709_land_ro ... regat.html
eberspracher hydronic
http://allegro.pl/item1014927744_webast ... d5z_h.html
[ Dodano: Wto Kwi 27, 2010 10:35 pm ]
zerknij na to - jeśli faktycznie komplet to tanio
http://allegro.pl/item1008262577_t4_vw_ ... letne.html
ochi1, greg, witajcie
Teraz ja coś dorzucę. Ten link, który greg, wrzucił jako ostatni jest naprawdę niezły. Po zegarze, a dokładniej po mini-zegarze wnioskuję, ze to Eberspächer. Na pewno posiadam instrukcję do tego mini-zegara sterującego w języku polskim. Zegar powinien spełniać twoje oczekiwania czyli ma programowany czas włączania i programowany czas pracy od 10 do 120 minut Instrukcji montażu Hydroniców posiadam kilka i także służę pomocą. Jak podrzucisz adres mailowy to Ci podeślę jakieś materiały.
ochi1, jakbyś od sprzedającego dowiedział się jaki to model, lub gdy on dorzucił jakieś lepsze fotki to może by się po nich udało ocenić co to jest, gdy on nie wiedział i czy jest cały komplet. Jedyny problem jaki widzę to to, że sprzedający preferuje odbiór osobisty, więc sto kilometrów z hakiem w jedną stronę by Cię czekało, ale myślę że może Ci się to kalkulować.
Teraz ja coś dorzucę. Ten link, który greg, wrzucił jako ostatni jest naprawdę niezły. Po zegarze, a dokładniej po mini-zegarze wnioskuję, ze to Eberspächer. Na pewno posiadam instrukcję do tego mini-zegara sterującego w języku polskim. Zegar powinien spełniać twoje oczekiwania czyli ma programowany czas włączania i programowany czas pracy od 10 do 120 minut Instrukcji montażu Hydroniców posiadam kilka i także służę pomocą. Jak podrzucisz adres mailowy to Ci podeślę jakieś materiały.
ochi1, jakbyś od sprzedającego dowiedział się jaki to model, lub gdy on dorzucił jakieś lepsze fotki to może by się po nich udało ocenić co to jest, gdy on nie wiedział i czy jest cały komplet. Jedyny problem jaki widzę to to, że sprzedający preferuje odbiór osobisty, więc sto kilometrów z hakiem w jedną stronę by Cię czekało, ale myślę że może Ci się to kalkulować.
JaroW
Witajcie
Zadzwoniłem do sprzedawcy w sprawie tego ostatniego linku greg'a, który oświadczył mi, że:
1) jest to oryginalne podgrzewanie postojowe od T-4
2) jest to ogrzewanie elektryczne???? ( nie wiem czy gość wie co mówi jeśli jest to ogrzewanie elektryczne to musiało być montorane na skandynawie.
Pozdrawiam
Mariusz
mój adres mail 98k@poczta.onet.pl
Zadzwoniłem do sprzedawcy w sprawie tego ostatniego linku greg'a, który oświadczył mi, że:
1) jest to oryginalne podgrzewanie postojowe od T-4
2) jest to ogrzewanie elektryczne???? ( nie wiem czy gość wie co mówi jeśli jest to ogrzewanie elektryczne to musiało być montorane na skandynawie.
Pozdrawiam
Mariusz
mój adres mail 98k@poczta.onet.pl
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 17:27 przez ochi1, łącznie zmieniany 1 raz.
ochi1, poszło na maila małe co nie co.
Może niech podeśle Ci kilka fotek tego co ma, ze szczególnym uwzględnieniem wszystkich tabliczek i etykiet, aby można było urządzenie zidentyfikować, poznać parametry i przemyśleć montaż zanim wydasz kasę. Po tym co widać z Allegro to wiadomo, że to może być wodny Eberspächer. Nic więcej. Ew. jak ktoś na forum wie jaki model podgrzewacza firmy Eberspächer był montowany w T4, to mógł by trochę pomóc. Oby tylko się nie okazało, że potrzeba więcej informacji takich jak np. rok i miesiąc produkcji
Także tego nie rozumiem.ochi1 pisze:2) jest to ogrzewanie elektryczne???? ( nie wiem czy gość wie co mówi jeśli jest to ogrzewanie elektryczne to musiało być montorane na skandynawie.
Może niech podeśle Ci kilka fotek tego co ma, ze szczególnym uwzględnieniem wszystkich tabliczek i etykiet, aby można było urządzenie zidentyfikować, poznać parametry i przemyśleć montaż zanim wydasz kasę. Po tym co widać z Allegro to wiadomo, że to może być wodny Eberspächer. Nic więcej. Ew. jak ktoś na forum wie jaki model podgrzewacza firmy Eberspächer był montowany w T4, to mógł by trochę pomóc. Oby tylko się nie okazało, że potrzeba więcej informacji takich jak np. rok i miesiąc produkcji
JaroW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości