Witam
Mam taki problem w aucie:
Po odpaleniu silnika i odkręceniu korka wlewu oleju wychodzi z niego przez chwilke dym.
Silnik na zimnym i na rozgrzanym pracuje równomiernie.
Jakie mogą być przyczyny dymu? Czy moze być to coś poważnego np z głowicą?
Z góry dzięki za odpowiedzi
GOLF Mk4 TDI ASV 110KM dymi spod korka wlewu oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Biorąc pod uwagę to że średnica odmy to jakieś 2 cm a średnica otworu po korku to jakieś 4-5 cm to chyba jasne że będzie dymiło hehe > dla mnie normalny objaw ciepłej oliwy. Nie wiem po co ci taki eksperyment > kiedyś starzy indiańce mówili że jak się korek odkręci i chlapie oliwa to silnik jest wyjechany >>>>>>>> ale nie w TD ani w TDI!!!
Cały twój problem opiera się na działaniu odmy w silnikach doładowanych.
W wolnossakach (bez turbo) > silnik naturalnie zasysa sobie powietrze (występuje w miarę małe podciśnienie w tunelu dolotowym, pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem ssącym.
Odma zapewnia tzw oddech dla silnika i niweluje drgania powietrza w całym silniku.
W TD i TDI powietrze jest nagle zassane na tym odcinku i powstaje dosyć duże podciśnienie >>>>> a właśnie na tym odcinku podpięta jest odma >>> więc wpierw podciśnienie pokona najmniejszą linię oporu przez odmę i wyssie część powietrza z silnika razem z drobinami oleju (tu mamy olej w przewodach powietrznych i osadzanie się kleistych kropelek oleju na przepływomierzu po zgaszeniu silnika). Na pokrywce zaworów widać plastikowe kółko > to jest zawór zwrotny odmy >> po wyssaniu części powietrza z silnika zawór (zwykła membrana gumowa i sprężynka) ma się zamknąć.
Na biegu jałowym zawór jest otwarty > po do daniu gazu natychmiast się zamyka.
Pod pokrywką zaworów jest jeszcze separator oleju > coś w rodzaju myjki metalowej do garów >>> on ma wyłapać kropelki oliwy i oddać je spowrotem do silnika.
Otwierając korek robisz duży przepływ powietrza > 1/3 powietrza zabierze odma ale 2/3 dostanie silnik na oddychanie > gorący olej natychmiast da efekt chmurki wywiewanej z otworu korka.
Nawet jak korek jest zakręcony to błachostki typu pęknięta oprawka od bagnetu lub źle dociśnięta uszczelka pod pokrywką zaworów, spowodują brak reakcji zaworu zwrotnego odmy i wysysanie oliwy latającej po silniku przez odmę, lub trochę grubiej > turbo natłacza powietrze przez przwód olejowy do silnika.
Jeżeli nic się nie dzieje z płynem chłodniczym > a ogrzewanie w autku jest ok to nie masz się czym martwić >>> wszystko jest ok!
Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć jak działa układ odpowietrzania silnika, to poczytaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65072
A czy się masz martwić czy nie to powiemy jak dasz logi dynamiczne oraz statyczne > jesteś nowy więc poszperaj na forum o co biega > jeżeli wolisz mechanikowi płacić to twoja sprawa > ja osobiście wole czytać hehe.
Pozdrawiam!
Cały twój problem opiera się na działaniu odmy w silnikach doładowanych.
W wolnossakach (bez turbo) > silnik naturalnie zasysa sobie powietrze (występuje w miarę małe podciśnienie w tunelu dolotowym, pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem ssącym.
Odma zapewnia tzw oddech dla silnika i niweluje drgania powietrza w całym silniku.
W TD i TDI powietrze jest nagle zassane na tym odcinku i powstaje dosyć duże podciśnienie >>>>> a właśnie na tym odcinku podpięta jest odma >>> więc wpierw podciśnienie pokona najmniejszą linię oporu przez odmę i wyssie część powietrza z silnika razem z drobinami oleju (tu mamy olej w przewodach powietrznych i osadzanie się kleistych kropelek oleju na przepływomierzu po zgaszeniu silnika). Na pokrywce zaworów widać plastikowe kółko > to jest zawór zwrotny odmy >> po wyssaniu części powietrza z silnika zawór (zwykła membrana gumowa i sprężynka) ma się zamknąć.
Na biegu jałowym zawór jest otwarty > po do daniu gazu natychmiast się zamyka.
Pod pokrywką zaworów jest jeszcze separator oleju > coś w rodzaju myjki metalowej do garów >>> on ma wyłapać kropelki oliwy i oddać je spowrotem do silnika.
Otwierając korek robisz duży przepływ powietrza > 1/3 powietrza zabierze odma ale 2/3 dostanie silnik na oddychanie > gorący olej natychmiast da efekt chmurki wywiewanej z otworu korka.
Nawet jak korek jest zakręcony to błachostki typu pęknięta oprawka od bagnetu lub źle dociśnięta uszczelka pod pokrywką zaworów, spowodują brak reakcji zaworu zwrotnego odmy i wysysanie oliwy latającej po silniku przez odmę, lub trochę grubiej > turbo natłacza powietrze przez przwód olejowy do silnika.
Jeżeli nic się nie dzieje z płynem chłodniczym > a ogrzewanie w autku jest ok to nie masz się czym martwić >>> wszystko jest ok!
Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć jak działa układ odpowietrzania silnika, to poczytaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65072
A czy się masz martwić czy nie to powiemy jak dasz logi dynamiczne oraz statyczne > jesteś nowy więc poszperaj na forum o co biega > jeżeli wolisz mechanikowi płacić to twoja sprawa > ja osobiście wole czytać hehe.
Pozdrawiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości