Awaria-pilnie pomocy.Wentylatory sie kreca caly czas.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » pn kwie 26, 2010 05:56

Podmien sterownik wentylatorów bo nigdy nie dojdziesz co się dzieje, żadne termowłączniki i czujniki najpierw sterownik


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » pn kwie 26, 2010 12:24

nie podmienie bo nie mam od kogo. Wiec albo termostat albo ten modul. Pdpinajac stary termostat i po wykasowaniu bledow z vag wiatraki przestaja sie krecic, z tym ze ten termostat jest ulamany, ale dziwne ze przestaja.(wkladam go luzno nie montujac do silnka lecz tylko podpinajac) reszta kostek siedzi w silniku. Wiadomo koszt termostatu i sterownika duzy a watpie ze padly 2 czesci naraz. Nie wiem jak zdiagnozowac. wywala tylko blad i zaraz check engin. 17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus
P1293 - 35-00 - -



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn kwie 26, 2010 12:32

Ten silnik ma termostat z elektryką? No to tylko on!



speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » pn kwie 26, 2010 12:40

Tak. ten silnik posiada w czujniki nr 5 to 4 pinowy zielony, zas 7 to czesc z temrostatem i odzielnym czujnikiem (czarny), 3 czujnik siedzi w chlodnicy. Wyjelem kostke z termostatu i podlaczylem do termostatu ktory mam wyjety nr.9 Wykasowalem blad vagiem uruchimielm silnik i wentylatory ucichly. Powiem ze termostat ten co siedzi w silniku dziala bo otwiera i zamyka. Juz mi brak sil. Wiem ze koszt jego to 320 zl, ale i sterownik tez moze byc uszkodozny. Co do cholery moze byc.? Obrazek
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 12:45 przez speede, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn kwie 26, 2010 12:55

Na dole zdjęcia są widoczne wartości ok. 15Ω dla 25°C reszta jest "obcięta" - nie widać. Może na oryginalnym zdjęciu są wartości dla większych temp. Takim opornikiem można by spróbować czy to to...



speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » pn kwie 26, 2010 13:06

jest jeszcze kuilka zdan i to tyle. Czy moze byc to przycyzna? Ten czujnik w termostacie? Pomierze wartosci moze wlasnie to on siedzi. Obrazek

[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 13:07 ]
Bo przeciez jak podlaczam cala ta czesc do kostki mimo ze silnik gorac a ta czesc w temp powietrza ok 15 stopni to nie kreca sie. Moze sprobowac zagrzac w naczyniu przy podlaczonym i wtedy zobacze czy sie wlaczy wiatrak.Pozatym pomierze te wartosci



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn kwie 26, 2010 20:11

On (ten czujnik znaczy) nie będzie reagował może na temperaturę a na ruch grzybka. Brak ruchu lub brak informacji o ruchu w wyniku uszkodzenia styku - może powodować błąd. Sam termostat hydraulicznie będzie dobrze otwierał, ale może co z tego skoro komputer auta "o tym nie wie".
No w każdym razie nie czujniki, bo nawet na rysunku jest kod urządzenia F265 czyli taki jak wyskakuje w VAG-u! Dodatkowo, czujniki temperatury (oporowe) mają kod G2 i G62, czyli G bo F to zwykłe styki np. takie jak do kontrolki hamulca ręcznego.



speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » pn kwie 26, 2010 21:50

o tym samym mysle. Jutro bede mial ta czesc z tym z tym ze sama obudowe z tym czujnikiem. To wlasnie jest termostat w niej zamocowany- ten grzybek co sie wysuwa dziala na zmiane temp. i daje sygnal przez ten czujnik co jest wkrecony w ta obudowe. Mi wlasnie wyskakuje blad odkladnie taki (F265) i to jest wlasnie ten sensor. Wydaje mi sie ze sterownik jest ok. Tak czy siak tego nie da sie naprawic jedynie wymiana.

[ Dodano: Wto Kwi 27, 2010 15:02 ]
Naprawilem, dzieki pomocy, ale to nie byl termostat ani czujnik a tym bardziej modul sterujacy. To byl czujnik na obudowie sterujacy termostatem, dawal jakies przeklamania. Kupilem nowa czesc zamocowalem i jest ok. Wentylatory sie wylaczaja i wlaczaja jak sie zagrzeje. Jest jeszcze jeden blad dotyczacy chlodzenia, wystepuje rzadko ale jest:
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
P1290 - 35-10 - - - Intermittent
Wydaje mi sie ze moze byc wtyczka co idzie do tego czujnika w chlodnicy bo te przewody sa jakies niepewne. Mam jeszce pytanie dokad ida te przewody sa 2 i wychodza od tego czujnika. Chcialbym sprawdzic miernikiem czy sa cale. Pozatym czy jesli bylby zepsuty czujnik to tez taki blad wyskoczy?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 286 gości