Problem z EGR - jest cały czas zamknięty
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z EGR - jest cały czas zamknięty
W moim ALH ostatnio po zgaszeniu silnika słychać takie echo z silnika i nie ma "uderzenia" - gdzieś kiedyś czytałem, że jest to domknięcie dopływu powietrza, czyli jakby teraz go nie zamykał. Podłączyłem VAGa, błędów żadnych nie ma, ale na BS w 003 jak zamyka/otwiera EGR nie ma żadnej różnicy w pracy silnika, czyli tak jakby EGR nie chodził (był cały czas otwarty?).
Co polecacie sprawdzić lub co może być nie tak?
Co polecacie sprawdzić lub co może być nie tak?
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 15:16 przez TDiesel, łącznie zmieniany 1 raz.
Jakoś z 2000 km wymieniałem płyn hamulcowy, ale hamulec chodzi normalnie, skok ma z 3-4 cm, więc raczej to nie to...tjwasiak pisze:A czy zauważyłeś zmianę w zachowaniu pedału hamulca? Jeśli tak to problem z podciśnieniem.
Generalnie silnik chodzi wszystko dobrze, tylko słyszę te echo w silniku po zgaszeniu i nei ma tego uderzenia (zamknięcia) po zgaszeniu silnika. Bo zawsze po wyłączeniu silnika najpierw cyka za chwilę przekaźnik w zegarach a potem w silniku był ten dźwięk, którego teraz nie ma.
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 13:31 przez TDiesel, łącznie zmieniany 1 raz.
Źle to określiłem, chodzi o taki dźwięk, który z tego co wiem, zamykał klapę dopływu powietrza czy coś w tym stylu, teraz tego dźwięku nie ma.Sztomel pisze:jakiego uderzenia przy gaszeniu ?
Czyli teraz jest EGR cały czas wyłączony i stąd może te echo jest i nie zamyka tej klapy. To co zrobić, żeby ten EGR pracował normalnie? Bo on widzę w ogóle nie reaguje teraz...
[ Dodano: 26 Kwi 2010 14:09 ]
Tak teraz myślę, że ten dźwięk to chyba z EGR'a pochodził, że jak się silnik gasiło, to on go potem domykał, bo coś mi się kojarzy, że właśnie po postoju dłuższym niż 2 minuty, kiedy EGR został domknięty i silnik potem wyłączyłem, to właśnie było takie echo i tego dźwieku już nie było, czyli chyba wskazuje na to, że EGR jest teraz cały czas zamknięty. Co z tym zrobić?
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 14:10 przez TDiesel, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja bym sprawdził czy przewody podciśnieniowe nie są przypadkiem pozaginane, ewentualnie czy są po prostu drożne. Jeśli nie ma problemów z regulacją turbosprężarki (przeładowania, niedoładowania) to wygląda na to że całość układu podciśnienia funkcjonuje. Można spróbować przy użyciu pompki próżniowej lub ust samemu zasterować EGRem czy klapą gaszącą w celu wyeliminowania usterki mechanicznej.
Tutaj na 100% nie ma problemu, gdyż właśnie przy okazji sprawdzałem blok 011 i kierownice dobrze pracują i ciśnienie jest odpowiednio korygowane, stąd to odpada.tjwasiak pisze:Jeśli nie ma problemów z regulacją turbosprężarki (przeładowania, niedoładowania) to wygląda na to że całość układu podciśnienia funkcjonuje.
A czy mógł się EGR poprostu zaciąć, tzn. zapiec z nagaru?
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 16:48 przez TDiesel, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości