Problem z EGR - jest cały czas zamknięty

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Problem z EGR - jest cały czas zamknięty

Post autor: TDiesel » pn kwie 26, 2010 13:27

W moim ALH ostatnio po zgaszeniu silnika słychać takie echo z silnika i nie ma "uderzenia" - gdzieś kiedyś czytałem, że jest to domknięcie dopływu powietrza, czyli jakby teraz go nie zamykał. Podłączyłem VAGa, błędów żadnych nie ma, ale na BS w 003 jak zamyka/otwiera EGR nie ma żadnej różnicy w pracy silnika, czyli tak jakby EGR nie chodził (był cały czas otwarty?).

Co polecacie sprawdzić lub co może być nie tak?
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 15:16 przez TDiesel, łącznie zmieniany 1 raz.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn kwie 26, 2010 13:29

A czy zauważyłeś zmianę w zachowaniu pedału hamulca? Jeśli tak to problem z podciśnieniem.



TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » pn kwie 26, 2010 13:30

tjwasiak pisze:A czy zauważyłeś zmianę w zachowaniu pedału hamulca? Jeśli tak to problem z podciśnieniem.
Jakoś z 2000 km wymieniałem płyn hamulcowy, ale hamulec chodzi normalnie, skok ma z 3-4 cm, więc raczej to nie to...

Generalnie silnik chodzi wszystko dobrze, tylko słyszę te echo w silniku po zgaszeniu i nei ma tego uderzenia (zamknięcia) po zgaszeniu silnika. Bo zawsze po wyłączeniu silnika najpierw cyka za chwilę przekaźnik w zegarach a potem w silniku był ten dźwięk, którego teraz nie ma.
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 13:31 przez TDiesel, łącznie zmieniany 1 raz.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn kwie 26, 2010 13:31

A jak wyglądają odczyty przepływki?



TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » pn kwie 26, 2010 13:34

tjwasiak pisze:A jak wyglądają odczyty przepływki?
Na jałowym faktycznie coś ma za dużą wartość, MAF żąda 225 mg/R a rzeczywisty jest ~430 mg/R



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn kwie 26, 2010 13:46

czegoś tu nie rozumiem - jakiego uderzenia przy gaszeniu ?
jeśli silnik łagodnie gaśnie to znakiem tego klapa gasząca działa sprawnie
a jeśli chodzi o wskazanie w grupie 003 to masz EGR zamknięty przez cały czas a nie otwarty.


Obrazek

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn kwie 26, 2010 13:50

Jeśli nie ma klapy gaszącej (lub nie działa) to silnik gaśnie twardo. Nie istotne czy to pompowtrysk, czy VP.



TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » pn kwie 26, 2010 13:58

Sztomel pisze:jakiego uderzenia przy gaszeniu ?
Źle to określiłem, chodzi o taki dźwięk, który z tego co wiem, zamykał klapę dopływu powietrza czy coś w tym stylu, teraz tego dźwięku nie ma.

Czyli teraz jest EGR cały czas wyłączony i stąd może te echo jest i nie zamyka tej klapy. To co zrobić, żeby ten EGR pracował normalnie? Bo on widzę w ogóle nie reaguje teraz...

[ Dodano: 26 Kwi 2010 14:09 ]
Tak teraz myślę, że ten dźwięk to chyba z EGR'a pochodził, że jak się silnik gasiło, to on go potem domykał, bo coś mi się kojarzy, że właśnie po postoju dłuższym niż 2 minuty, kiedy EGR został domknięty i silnik potem wyłączyłem, to właśnie było takie echo i tego dźwieku już nie było, czyli chyba wskazuje na to, że EGR jest teraz cały czas zamknięty. Co z tym zrobić?
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 14:10 przez TDiesel, łącznie zmieniany 1 raz.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn kwie 26, 2010 15:09

Moim zdaniem problem lezy w podcisnieniu, ewentualnie w zaworkach sterujacych klapa gaszaca/EGRem.



TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » pn kwie 26, 2010 15:15

tjwasiak pisze:Moim zdaniem problem lezy w podcisnieniu, ewentualnie w zaworkach sterujacych klapa gaszaca/EGRem.
To jak to teraz zdiagnozować? Bo VAG błędów nie widzi...



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn kwie 26, 2010 15:20

Ja bym sprawdził czy przewody podciśnieniowe nie są przypadkiem pozaginane, ewentualnie czy są po prostu drożne. Jeśli nie ma problemów z regulacją turbosprężarki (przeładowania, niedoładowania) to wygląda na to że całość układu podciśnienia funkcjonuje. Można spróbować przy użyciu pompki próżniowej lub ust samemu zasterować EGRem czy klapą gaszącą w celu wyeliminowania usterki mechanicznej.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » pn kwie 26, 2010 16:44

Takie tyknięcie wydaje klapa gasząca, a ta często potrafi strzelić focha i nie działać :grin:


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » pn kwie 26, 2010 16:47

tjwasiak pisze:Jeśli nie ma problemów z regulacją turbosprężarki (przeładowania, niedoładowania) to wygląda na to że całość układu podciśnienia funkcjonuje.
Tutaj na 100% nie ma problemu, gdyż właśnie przy okazji sprawdzałem blok 011 i kierownice dobrze pracują i ciśnienie jest odpowiednio korygowane, stąd to odpada.
A czy mógł się EGR poprostu zaciąć, tzn. zapiec z nagaru?
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 16:48 przez TDiesel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » pn kwie 26, 2010 16:53

Działający EGR nie wydaję żadnego stukotu przy gaszeniu. Zapiec raczej nie, może się zepsuć np. pęknie membrana i nie będzie działał.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 70 gości