[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw kwie 08, 2010 21:38

Tak, jak dmuchasz to będzie jakby zapchane, bo zaworki są zamknięte.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zibi201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: czw paź 23, 2008 23:00
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Zibi201 » pt kwie 09, 2010 20:40

Lipek81 pisze:
Zibi201 pisze:Ma ktoś normalny opis wtyków wtyczki do sterownika 2ee? Bo w instrukcji serwisowej która gdzieś tutaj była załączona jest opis wtyki Opla i jak sprawdzam to nic się nie zgadza.
- moim zdaniem wszystko się zgadza - sprawdzałem...
To ja nic nie rozumiem.... Bo mam wszystko na opak. Nawet próbowałem obrócić wtyczkę "do góry nogami" i też wtedy nie pasuje kolejność...



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt kwie 09, 2010 23:04

Zibi201, daj tutaj te schematy, z których czytasz i zobaczymy, czy wszystko z nimi ok.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

shibby
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 13:49
Lokalizacja: B3dzin
Kontakt:

Post autor: shibby » ndz kwie 11, 2010 11:10

Mam takie pytanie jak wyjac komputer z podszybia? robil to ktos moze juz? nie chce zniszczyc a zabardzo nie wiem co i jak. Wtyczek tez sie nie da wyciagnac zabardzo (oprocz tej jednej glownej co jest na metalowy zatrzask zaryglowana). dzieki :)


[img]http://images13.fotosik.pl/26/10e53d014d7e7f26.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz kwie 11, 2010 11:19

Trzeba odkręcić taką nakrętkę plastikową chyba - klucz 10mm jak dobrze pamiętam. Potem całośc razem z blachą przesunąć w kierunku przodu auta i tyle - odpinamy wtyczki i wyciągamy ECU razem z blachą i modułem zapłonowym.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

shibby
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 13:49
Lokalizacja: B3dzin
Kontakt:

Post autor: shibby » ndz kwie 11, 2010 13:08

dzieki jak przestanie padac to sprawdze :) A tak jeszcze mam pytanie bo nie moglem znalezc tego po co jest masa pociagnieta do maski i tez do ECU (masa z ECU jest w dobrym stanie) w tym samym miejscu? Jest mozliwe ze przez to ze jest przetargana prawie i trzyma sie na 1/4 przewodu ta masa od maski co jest nie tak z ECU?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 11, 2010 13:57 przez shibby, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images13.fotosik.pl/26/10e53d014d7e7f26.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz kwie 11, 2010 23:27

Dzięki masie podłączonej do sterownika sterownik izolowany jest od zakłóceń elektromagnetycznych. Z kolei masa na masce zapobiega wydostawaniu się zakłóceń na zewnątrz auta.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zibi201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: czw paź 23, 2008 23:00
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Zibi201 » wt kwie 13, 2010 10:30

To schemat, z którego korzystałem:
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt kwie 13, 2010 10:30 przez Zibi201, łącznie zmieniany 1 raz.



mikisan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn gru 08, 2008 19:58
Lokalizacja: Kielce/Ostrowiec

Post autor: mikisan » sob kwie 17, 2010 13:05

Wpadł mi do głowy pewien pomysł. Montuję obecnie BLOS do auta i okazyjnie pomyślałem o przysłonie wstępnej gaźnika w kontekście LPG. BLOS -wiadomo, odchyłka składu mieszanki niewielka w całym zakresie obrotów ale możliwa, przy mikserze już pewna.
Przysłonę wstępną odpinam do pracy na LPG(jeszcze mieszalnik) przekaźnikiem...mam też drugi siłownik do niej i pomyślałem o użyciu go przy LPG ale PRZED mikserem/BLOSem.
Dodatkowa klapa, dajmy na to ok.1/3 dolotu sterowana tym siłownikiem(poprzez ECU). Przekaźnik przerzucałby jedynie napęd(napięcie) z jednej na drugą w zależności od zasilania. Próbował ktoś?

Silniczki krokowe są prostsze i bardziej uniwersalne(na register), lecz u nas w 2ee królują instalacje I generacji, a do tego krokowiec jednak dość mulasto reaguje....cokolwiek by z nim nie robić. Tutaj mielibyśmy próbę "zintegrowania" części 2ee z instalacją LPG. Ciekawe jak zmiany podciśnienia wpływałyby na BLOS, czy mikser -w jakim tempie, jak intensywnie itp. Wiele zależy oczywiście od konkretnego rozwiązania. Myślę, że się zdecyduję na próby :food:
Ostatnio zmieniony sob kwie 17, 2010 18:29 przez mikisan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob kwie 17, 2010 23:37

Zibi201, rzeczywiście, coś pomieszane na tej rozpisce - ściągnij sobie z www.vwgolf.pl plik z opisem, jak diagnozować 2EE za pomocą kodów błyskowych autorstwa jacenty80 - tam jest także schemat i jest on prawidłowy.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

borek200
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 14:25
Lokalizacja: kościerzyna

Post autor: borek200 » ndz kwie 25, 2010 21:15

Witam wie ktos jak mozna zamienic 2EE na 2E2 gaznik prosze o instrukcje pisac na maila albo na forum prosze
borek1700@interia.pl



Awatar użytkownika
naziro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lip 01, 2006 13:37
Lokalizacja: KOSTRZYN WLKP

Post autor: naziro » czw maja 06, 2010 11:39

Witam wszystkich posiadaczy nieszczęsnego 2EE . Po około 3 letniej przerwie z problemami z tym gaźnikiem koszmar powrócił. Objawy-mam tempomat za darmo, tzn. silnik sam wkręca się na obroty i nie muszę naciskać na pedał przyspieszenia aby utrzymywać stałą prędkość. Na piątym biegu trzyma sobie tak ok. 80-90 km/h. Ale na biegu jałowym już nie jest tak pięknie bo silnik „ryczy” na wysokich obrotach, a ludzie patrzą na mnie jak bym nie potrafił jeździć autem. Początkowo wystarczyło na ułamek sekundy wyłączyć zapłon, lub lekko przegazować i obroty wracały do normy, ale ostatnio i to przestało działać. Zrobiłem gruntowny przegląd wszystkich połączeń podciśnienia i elektryki przy gaźniku oraz przy sterowniku na podszybiu(w dużej mierze dzięki wskazówkom z forum). Pomogło na kilkadziesiąt kilometrów. Postanowiłem więc sprawdzić nastawnik przepustnicy i rozebrałem drania na części. Okazało się że membrana w nastawniku, którą wymieniłem ok. 3 lata temu, jest pęknięta. Po wymianie membrany silnik powrócił do normalnej pracy. Obroty są stabilne i nie szaleją. Trochę żal tylko tempomatu he he, bo też zniknął. Być może komuś pomoże to w zdiagnozowaniu swojego problemu z tym wynalazkiem made in germany. Pozdro dla wszystkich wytrwałych właścicieli 2EE.


[img]http://images34.fotosik.pl/136/805d567f4413b812.jpg[/img]

butelky
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: śr lut 10, 2010 12:35
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: butelky » pt maja 07, 2010 12:00

Witam. Też mam problem z gaźnikiem. Jednak podejrzewam, że w moim przypadku może być winna uszkodzona wiązka do podłączenia gaźnika. Nie znam się na elektryce, ale z tego co widać, to poprzedni właściciel mojego auta to niespełniony elektryk (wiele przewodów jest posklejanych taśmą izolacyjną). Jak sprawdzić czy kable idące do gaźnika są sprawne? Niestety nie mam pojęcia o elektryce :( Jak ten gaźnik ma być podłączony? Które przewody służą do jego podłączenia? Jak to wszystko ma wyglądać? Pozdrawiam



Awatar użytkownika
fasolisko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 19:53
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: fasolisko » pn maja 10, 2010 22:24

Brązowy kabelek do złącza diagnostycznego... ale do linii K czy L ? :)

Posiadam takie złącze diagnostyczne:
Obrazek

Czy zamiast ciągnąć kable do akumulatora mogę wpiąć się w odpowiednie piny tej wtyczki ?

Czy właściwie mk3 1.8 ADZ da się zdiagnozować w ten sposób ?
Ostatnio zmieniony pn maja 10, 2010 22:25 przez fasolisko, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf nie gubi oleju... On znaczy terytorium ;)
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 84 gości