Dzięki za zdjęcia-choć mało na nich widać
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
muszę sobie kupić taką książkę! Może mógłbyś za pomocą Paint wykonać dla mnie rysunek kierunków i awaryjnych?
I jeszcze mam takie pytanie-co to za przekaźnik lub taka kostka która jest pod osłoną gdzie jest wajcha od otwierania przedniej klapy?? Czy to nie jest coś od kierunków-jak dla mnie to głupie umiejscowienie,mogli to dać gdzieś pod kierownicą z innymi przekaźnikami.
[ Dodano: 09 Maj 2010 12:49 ]
Dziś dobrałem się znowu do tego przekaźnika i go wymontowałem
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
Jak pisałem wyżej ma on styki 85,86,30,87a - i to jest chyba jakaś chińszczyzna (ONG Chuan) były tam dwa przewody w kolorze czarnym które dostawały napięcie po przekręceniu stacyjki-świeciła się kontrolka świec żarowych.Po odłączeniu przekaźnika-nie świeciła kontrolka i silnik nie odpalał-nie wiem czy to odłączało rozrusznik czy podgrzewanie świec.Przewody zwarłem na krótko , zaizolowałem i silnik normalnie odpala.Były jeszcze dwa cienkie przewody w kol.żółtym i zielonym które szły do centralki alarmu i były one razem złączone w kostce i wstawiony opornik.
Mam takie pytanie , czy takie zaizolowanie kabli na krótko niczemu nie zaszkodzi? czy lepiej było to zlutować itd.? Z drugiej strony pomyślałem czy nie można by było zamontować w te kable jakiegoś ukrytego przełącznika , którym unieruchamiało by się auto na ''dłuższym'' postoju?-dla złodzieja pewnie to nie problem , ale zawsze jakieś utrudnienie.
I jakie przewody(kolor) idą pod świece,rozrusznik, czy stacyjkę? tak żebym mógł się zorientować od czego są te czarne przewody? Wprawdzie kupiłem sobie książkę Volkswagen Golf IV i Bora-ale nie rozumiem zawartej w niej instalacji.
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)