pytanie w sprawie gwintu
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
pytanie w sprawie gwintu
mam takie pytanie czy jak sie gwint podkręca do góry to twardosc maleje czy caly czas jest taka sama twardosc. bo kiedys wyczytalem gdzies ze jesli wyzej sie podkręca to i sztywność sie zmniejsza. Niech wypowiedzą sie Ci którzy sie znają na tych rzeczach )
- Mastercinek
- VR6SyncroManiac
- Posty: 436
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 08:42
- Lokalizacja: Sztum
a Mógłby mi ktoś poradzić jakie zawieszenie założyć żeby nie było bardzo twardo?? Zależy mi na tym aby obniżyć go trochę i żeby było Trochę sztywniej.
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 11:53 przez byleco, łącznie zmieniany 1 raz.
im nizej tym sprezyna twardsza bo są progresywne a siłowników to tam nie ma, conajwyzej amortyzator który jest liniowy
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
RasPL, sorry ale przy gwincie nie ruszasz wogóle ugięcia sprężyny ? zmieniasz jedynie punkt współpracy sprężyny z amortyzatorem ?
reasumując - kręcąc gwintem zmieniasz wysokość samochodu poprzez zmianę punktu łączenia sprężyny z tłumikiem (ugięcie sprężyny nie zmienia się z ustawioną wysokością - to co napisał RasPL to bzdura). Charakterystyka tłumienia nie jest liniowa, zależy od miejsca w którym tłok znajduje się w cylindrze (a dokładniej od stosunku ilości wolnego miejsca "nad" tłokiem" do ilości wolnego miejsca "pod tłokiem" - to mówiąc najbardziej obrazowo, bo w gwintach najczęściej spotyka się amory gazowo - olejowe, gdzie tak naprawdę jest "tłok w tłoku").
a co do sprężyn progresywnych to owszem - w zależności od ugięcia mają inną sprężystość, ale tutaj chodzi o to, że jadąc po drobnych nierównościach ugina się "bardziej miękka" część sprężyny, dzięki czemu nie odczuwamy drgań, natomiast po wjechaniu w większą nierówność zaczyna pracować również sztywniejsza część sprężyny i wtedy potrzeba dużo większej siły żeby ją ugiąć (lub rozciągnąć). Zwróć też uwagę, że w gwintach bardzo rzadko wogóle stosuje się sprężyny progresywne, zamiast tego wkłada się 2 osobne sprężyny o 2 różnych sztywnościach.
i wracając do tematu - w zależności od ustawionej wysokości zmienia Ci się siła wbicia i siła wybicia amortyzatora, co jest odczuwalne jako zwiększanie "twardości" jazdy wraz z zwiększoną wysokością...
reasumując - kręcąc gwintem zmieniasz wysokość samochodu poprzez zmianę punktu łączenia sprężyny z tłumikiem (ugięcie sprężyny nie zmienia się z ustawioną wysokością - to co napisał RasPL to bzdura). Charakterystyka tłumienia nie jest liniowa, zależy od miejsca w którym tłok znajduje się w cylindrze (a dokładniej od stosunku ilości wolnego miejsca "nad" tłokiem" do ilości wolnego miejsca "pod tłokiem" - to mówiąc najbardziej obrazowo, bo w gwintach najczęściej spotyka się amory gazowo - olejowe, gdzie tak naprawdę jest "tłok w tłoku").
a co do sprężyn progresywnych to owszem - w zależności od ugięcia mają inną sprężystość, ale tutaj chodzi o to, że jadąc po drobnych nierównościach ugina się "bardziej miękka" część sprężyny, dzięki czemu nie odczuwamy drgań, natomiast po wjechaniu w większą nierówność zaczyna pracować również sztywniejsza część sprężyny i wtedy potrzeba dużo większej siły żeby ją ugiąć (lub rozciągnąć). Zwróć też uwagę, że w gwintach bardzo rzadko wogóle stosuje się sprężyny progresywne, zamiast tego wkłada się 2 osobne sprężyny o 2 różnych sztywnościach.
i wracając do tematu - w zależności od ustawionej wysokości zmienia Ci się siła wbicia i siła wybicia amortyzatora, co jest odczuwalne jako zwiększanie "twardości" jazdy wraz z zwiększoną wysokością...
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 16:02 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
moze byc twardziej w gwincie na samoej gorze ale nie zawsze i niekoniecznie zalezy od auta...
przyczyna jest prosta...
skrecajac gwint ku gorze miazdzy sie /sciska coraz bardziej sprezyne ktorej zwoje przyblizaja sie do siebie co za tym idzie sprezyna ma mniejszy skok wiec napewno bardziej miieko nie bedzie...
temat blokuje by byl poruszany i jest zle sformulowany tytul -> 3 pkt regulaminu
przyczyna jest prosta...
skrecajac gwint ku gorze miazdzy sie /sciska coraz bardziej sprezyne ktorej zwoje przyblizaja sie do siebie co za tym idzie sprezyna ma mniejszy skok wiec napewno bardziej miieko nie bedzie...
temat blokuje by byl poruszany i jest zle sformulowany tytul -> 3 pkt regulaminu
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości