błąd wskazuje jednoznacznie na zapieczenie zmiennej geometrii ale włącz sobie jeszcze grupę 011 w trybie BS i w tym czasie obserwuj sztangę przy turbo - jeśli będzie się poruszać w zakresie kilku milimetrów lub wcale a ręką nie da jej się podciągnąć do góry w stronę kolektora ssącego to albo sztanga wewnątrz gruchy zablokowana albo zmienna geometria stoi. Możesz jeszcze wtedy zdemontować rury dolotu powietrza z filtra powietrza do turbo i trochę się nagimnastykować aby zdjąć klips, który zabezpiecza sztangę przed zsunięciem się z dźwigni regulującej położenie łopatek zmiennej geometrii (uważaj aby klips nie poleciał na matę wygłuszającą pod silnikiem, wystarczy go tylko od góry energicznie popchnąć z obydwu stron od góry w dół szczypczykami i zeskoczy) a następnie zsuń sztangę z dźwigni i spróbuj najpierw pociągnąć sztangę do siebie (jeśli nie wybije jej do góry od razu sprężyna znajdująca się wewnątrz gruszki) jeśli sztangą nie będziesz mógł poruszać w stronę gruchy i do góry to ona będzie zacięta a jeśli sztanga wewnątrz gruchy będzie chodzić w pełnym zakresie z wyczuwalnym oporem podczas jej wciskania w stronę gruchy to następnie spróbuj ruszyć samą dźwignią regulacji łopatek na turbosprężarce - jeśli będzie stawiać opór to turbo trzeba zdemontować, rozebrać i wyczyścić.PacekPlacki pisze:Co dalej sprawdzać czy może myśleć odrazu o czyszczeniu turbiny. ???
Brak mocy 3,5 tyś obrotów błąd 17965 - AUY - LOGI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- PacekPlacki
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
- Lokalizacja: PŁOCK
Dziś robiłem próbę na BS - 11 gruszka chodzi ładnie i leciutko leżałem pod samochodem i obserwowałem słychać jak turbo się załącza i wyłącza przy okazji wyczyściłem EGR był tak zalepiony jakby nałożyć na niego błota ale to nie pomogło przeładowanie dalej jest nic się nie zmieniło - nie mam pojęcia co jeszcze zrobić chyba oddam auto do serwisu.
sprawdź jeszcze czy nie masz zagiętego, zagniecionego lub zapchanego brudem wężyka łączącego N75 z obudową filtra powietrza (wtedy też będzie błąd przeładowania) ewentualnie wypnij wężyk z króćca przy gruszce siłownika podciśnieniowego turbosprężarki i zrób log dynamiczny 011 - jeśli będzie niedoładowanie to powodem będzie to co napisałem powyżej lub źle podpięte wężyki podciśnienia, jeśli mimo wypięcia wężyka z gruchy nadal będzie przeładowanie to nie pisz, że zmienna geometria pracuje prawidłowo podczas jazdy na obciążeniu bo to nie jest wtedy możliwe.
- PacekPlacki
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
- Lokalizacja: PŁOCK
Ok dziś zrobie tak jak mówłeś z logami bo wężyka do filtra w tym modelu nie ma i nie zauważyłem żeby gdzieś było mniejsce na niego, jeżeli nic z tego nie wyjdzie to wyciągam turbinke do czyszczenie , wczoraj oglądałem na you toubie jak powinna chodzic gruszka i trochę dało mi to do myślenia wydaje mi sie że moja chodzi trochę za ciężko tz. powrót do góry ma tak jakby za wolny nie odbija dynamicznie.
A w węzykach podciśnienia nikt nie grzebał więc raczej nie powinny bić żle popodłączane bo wcześniej auto chodziło dobrze , ja jak zamieniałem zaworki to je znaczyłem który i gdzie.
A w węzykach podciśnienia nikt nie grzebał więc raczej nie powinny bić żle popodłączane bo wcześniej auto chodziło dobrze , ja jak zamieniałem zaworki to je znaczyłem który i gdzie.
Ostatnio zmieniony śr kwie 21, 2010 10:59 przez PacekPlacki, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja miałem taki problem, że przewód łączący zawór n75 z gruchą był przetarty, tzn otulina na nim, grucha chodziła a jednak czasami zdarzało się przeładowanie, ten przewód poprostu zasysało do środka bo ścianka była cienka. Taka pierdoła raz zaciskało ten przewód a raz nie i bądź tu zdrowym.Sztomel pisze:sprawdź jeszcze czy nie masz zagiętego, zagniecionego lub zapchanego brudem wężyka łączącego N75 z obudową filtra powietrza (wtedy też będzie błąd przeładowania) ewentualnie wypnij wężyk z króćca przy gruszce siłownika podciśnieniowego turbosprężarki i zrób log dynamiczny 011 - jeśli będzie niedoładowanie to powodem będzie to co napisałem powyżej lub źle podpięte wężyki podciśnienia, jeśli mimo wypięcia wężyka z gruchy nadal będzie przeładowanie to nie pisz, że zmienna geometria pracuje prawidłowo podczas jazdy na obciążeniu bo to nie jest wtedy możliwe.
- PacekPlacki
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
- Lokalizacja: PŁOCK
17965 CD....................
Nie miałem czasu żeby pobawić się z tym problemem dalej ale znalazłem pare minut i nagrałem BS blok 11 zachowanie gruszki i turbiny gdzie wyraźnie słychać moment załączenia i wyłączenia na BS gruszka chodzi ładnie tak mi się wydaje widać na filmiku.
Co mnie zastanawia na zwykłym teście N75 widać jak gruszka chodzi i po każdym ruchu tak jakby słabła wkońcu zatrzymuje się.
FILMIK BS - b11
Czy jest jakaś szansa????
Nie miałem czasu żeby pobawić się z tym problemem dalej ale znalazłem pare minut i nagrałem BS blok 11 zachowanie gruszki i turbiny gdzie wyraźnie słychać moment załączenia i wyłączenia na BS gruszka chodzi ładnie tak mi się wydaje widać na filmiku.
Co mnie zastanawia na zwykłym teście N75 widać jak gruszka chodzi i po każdym ruchu tak jakby słabła wkońcu zatrzymuje się.
FILMIK BS - b11
Czy jest jakaś szansa????
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 20:16 przez PacekPlacki, łącznie zmieniany 2 razy.
z ruchu sztangi na filmiku widać, że układ gubi gdzieś podciśnienie, sztanga nie jest wciągana w stronę gruchy do oporu gdyż dźwignia sterująca pierścieniem poruszającym łopatkami nie opiera się nawet na ograniczniku, sztanga w stronę gruchy powinna być wciągana z taką samą prędkością w stronę gruchy jak jest z niej wypychana przez sprężynę wewnątrz gruchy. Odłącz z układu podciśnień sterowanie EGR-em i klapą gaszącą i podłącz wężyk od pompy vacuum bezpośrednio przed zaworek jednokierunkowy przed N75 albo wręcz wepnij ten wężyk bezpośrednio do górnego lewego króćca N75 - wtedy będziesz miał test z podciśnieniem podanym bezpośrednio na N75 i wykluczysz nieszczelności na pozostałych wężykach i tym z akumulatora podciśnienia i wtedy zobacz w jakim zakresie i z jaką szybkością będzie sztanga wciągana w stronę gruchy. Jeśli nadal tak jak na filmiku nie będzie się dźwignia opierać o ogranicznik jej skoku to spróbuj pomóc jej ręką - możliwe, że się mechanicznie przycina. Co mnie zastanawia to fakt, że sztanga odskakuje od gruchy a ciśnienia doładowania nadal zbyt duże więc możliwe, że N75 ma niedrożny króciec ATMO lub wężyk z niego wychodzący jak pisałem wcześniej. Pisałeś, że N75 nie ma wężyka łączącego go z obudową filtra powietrza więc jeśli możesz to wklej jego fotkę jak to u Ciebie wygląda bo to mnie ciekawi.
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 20:24 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.
- PacekPlacki
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
- Lokalizacja: PŁOCK
Dzisż nie dam rady ale jutro pogrzebie i zobacze co się będzie działo, czyli jest szansa że to nie wina zapieczonych kierownic ? bo nie chce mi się zabardzo tego rozbierać tym bardziej że turbo jest razem z kolektorem .
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 20:24 przez PacekPlacki, łącznie zmieniany 1 raz.
- PacekPlacki
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
- Lokalizacja: PŁOCK
W takim razie jutro kupuje węzyki i wymieniam wszystkie na nowe przydałby mi się jakiś schemat podłączeń dla pewności i wzoru.
Na forum znalazłem coś takiego czy tak to ma wyglądać i u mnie ??
Na forum znalazłem coś takiego czy tak to ma wyglądać i u mnie ??
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 20:55 przez PacekPlacki, łącznie zmieniany 1 raz.
Tu masz w miarę przejrzysty schemacik podciśnień :
ale zanim kupisz wężyki podciśnienia to kup sobie krótki odcinek wężyka ogrodowego po 4 zł za mb np. w Praktikerze z wewnętrznym oplotem wzmacniającym o średnicy wewnętrznej 3 mm i podłącz go wg ww. schematu pomiędzy króciec przy trójniku na wężu idącym z pompy vacuum do serwa a króćcem VAC przy N75 i wtedy sprawdź reakcję sztangi. POtem podpinaj ten wężyk włączając kolejno w układ akumulator podciśnienia, potem EGR i na końcu N239 i będziesz wtedy po pogorszonej reakcji sztangi na którym obwodzie podciśnień gubi się podciśnienie. Wymienić profilaktycznie na razie tylko wężyk idący z króćca OUT N75 do gruchy przy turbinie.
ale zanim kupisz wężyki podciśnienia to kup sobie krótki odcinek wężyka ogrodowego po 4 zł za mb np. w Praktikerze z wewnętrznym oplotem wzmacniającym o średnicy wewnętrznej 3 mm i podłącz go wg ww. schematu pomiędzy króciec przy trójniku na wężu idącym z pompy vacuum do serwa a króćcem VAC przy N75 i wtedy sprawdź reakcję sztangi. POtem podpinaj ten wężyk włączając kolejno w układ akumulator podciśnienia, potem EGR i na końcu N239 i będziesz wtedy po pogorszonej reakcji sztangi na którym obwodzie podciśnień gubi się podciśnienie. Wymienić profilaktycznie na razie tylko wężyk idący z króćca OUT N75 do gruchy przy turbinie.
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 21:10 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
- PacekPlacki
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
- Lokalizacja: PŁOCK
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości