VW Bora 1,9 TDI, 2001, 96 kW. AJM czy ASZ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

andrewxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt maja 30, 2008 16:31
Lokalizacja: Zielona Góra

VW Bora 1,9 TDI, 2001, 96 kW. AJM czy ASZ?

Post autor: andrewxxx » pt kwie 23, 2010 17:57

Witam

Chciałbym sprawdzić jaki mam model silnika w VW Bora 1,9 TDI, 2001, 96 kW.

Na naklejcie niby AJM, ale nie znalazłem jeszcze modelu BORA/GOLF 130KM (AJM), tylko wszystkie są ASZ. Dodam, że skrzynia 4-biegowa.

AJM największy jaki znalazłem to 115 KM, to teraz nie wiem czy mam 115 KM czy 130KM?

Czy ktoś może napisać, czy jest to silnik PD czy z bezpośrednim wtryskiem, a może jeszcze coś innego...

TDI (DI jest na czerwono)

[ Dodano: 23 Kwi 2010 18:07 ]
Dodam jeszcze, że VAG pokazał:

Address 01: Engine
Controller: 038 906 019 CJ
Component: 1,9l R4 EDC 0310SG 1086
Coding: 00002
Shop #: WSC 01317
No fault code found.
Readiness: N/A

[ Dodano: 23 Kwi 2010 18:18 ]
Dodam jeszcze:

WVWZZZ1JZ1W611187

AJM 2148 0811490

Typ 1J

[ Dodano: 23 Kwi 2010 18:25 ]
Dodam jeszcze, że zarejestrowany jest jako 96kW.

Skrzynia 6-biegowa, pomyliłem się w opisie.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt kwie 23, 2010 18:30

AJM ma 85KW :bajer:



andrewxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt maja 30, 2008 16:31
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: andrewxxx » pt kwie 23, 2010 18:40

to jaki to może być silnik, skoro zarejestrowany jest jako 96kW :) ?

Oznaczenia dla AJM to faktycznie 85kW (115KM).

Dlaczego w dowodzie jest 96 kW?

Auto było sprowadzone półtora roku temu i nie mam z nim problemów.

Chciałbym dowiedzieć się tylko jaki ma faktycznie silnik.



Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » pt kwie 23, 2010 18:42

andrewxxx, według numeru VIN, ETKA pokazuje że masz na pokładzie AJM.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt kwie 23, 2010 18:46

andrewxxx, a na wlepie w bagażniku jaki masz kod silnika?Jest jeszcze na obudowie rozrządu naklejka.



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » pt kwie 23, 2010 18:50

Dobra zagadka, albo ktoś wymienił jednostkę napędową albo podkręcił..zajżyj na tą wlepe w bagażniku :bajer:



andrewxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt maja 30, 2008 16:31
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: andrewxxx » pt kwie 23, 2010 19:36

Z boku samochodu pod maską jest AJM i pod obudową po lewej stronie jest AJM.

W takim razie, jakby to był AJM lub ASZ, to jaki olej zalać ?

5W40 505.01, czy musi być z inną normą?

W zasadzie czym różni się olej 5W40 z olejem 5W40 (turbo diesel)?

Czy jest to tylko reklama.. różnica w cenie czy faktycznie jest jakaś różnica?

Niby modele oleju te samo, ale jeden z napisem turbo diesel a inny nie... ?

[ Dodano: 23 Kwi 2010 19:37 ]
Dodam jeszcze, że w bagażniku nic nie znalazłem... :)



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt kwie 23, 2010 19:49

andrewxxx pisze:505.01
Tylko to Cię interesuje,firma nie ważna.



andrewxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt maja 30, 2008 16:31
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: andrewxxx » pt kwie 23, 2010 21:27

Czy kupić najtańszy CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40 (505.01) czy inny polecacie?

Czy faktycznie lepszy olej obniża spalanie samochodu? Jeżeli tak, to jaki?

Czy lepszy olej oznacza dużo lepszą jakość?

Nie cisnę samochodu na bardzo wysokich obrotach, więc nie wiem czy warto wydać więcej.



kris
-
-
Posty: 826
Rejestracja: czw sie 14, 2008 21:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kris » pt kwie 23, 2010 22:01

andrewxxx pisze:Czy kupić najtańszy CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40 (505.01) czy inny polecacie?
Dobry, ale większość poleca Motula. Najważniejsze to żeby miał norme 505.01
Czy faktycznie lepszy olej obniża spalanie samochodu? Jeżeli tak, to jaki?
Nie
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 22:02 przez kris, łącznie zmieniany 1 raz.


Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » sob kwie 24, 2010 12:55

kris60 pisze:
andrewxxx pisze:Czy kupić najtańszy CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40 (505.01) czy inny polecacie?
Dobry, ale większość poleca Motula. Najważniejsze to żeby miał norme 505.01
Czy faktycznie lepszy olej obniża spalanie samochodu? Jeżeli tak, to jaki?
Nie
Siema

Jak masz AJMa to masz PD. Czyli pompowtryski. AJM to 1 z pierszych modeli silnika na PD. Aleju do PD juz nie robią 5w-40 tylko 5w30. Pamietaj ze musi mieć norme 505 01. ASZ jest prawdeopodobnie na pompie ale nie powiem Ci czy to prawda bo nie jestem pewniej i miał 110 km czyli 81KW. W bagażniku masz wlepe koło koła zapasowaego i tam masz podany silnik. Tak samo na czopie z przodu od amora jest podany silnik na czarnej wlepie. Na silniku masz kod paskowy i też jest silnik podany. W książce serwisowej też masz wlepe taką samą jak w bagażniku i też tam masz podany jaki silnik posiadasz. A najlepiej to podjedz do jakiegoś tunera i odwiedz hamownie i bedziesz wiedział co tam masz naprawde. Ile masz tych koników.

Z olejem to nie szalej np z jakimiś motutami bo to nie ma sensu.
Wlej np Mobila i wymieniaj co 10 tyś a będziesz sie cieszył z jazdy następne 200 tyś km.

Pozdro

ZC

P.S.

Ja śmigam na Mobit Synt 5w-30 505 01 wymieniam co 10 tyś i chodzi ciszej niz nie jeden AFN. Pamietaj oczywiście o wszystkich fitrach. A. I nie dolewam ani grama od wymiany do wymiany.
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 12:56 przez Zimny Chirurg, łącznie zmieniany 1 raz.



kris
-
-
Posty: 826
Rejestracja: czw sie 14, 2008 21:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kris » sob kwie 24, 2010 13:10

Zimny Chirurg pisze:ASZ jest prawdeopodobnie na pompie ale nie powiem Ci czy to prawda bo nie jestem pewniej i miał 110 km
Pokaż mi ASZ 110-konnego :grin: ASZ jest na pompowtryskach i ma 130 KM czyli 96 KW
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 13:16 przez kris, łącznie zmieniany 1 raz.


Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » sob kwie 24, 2010 14:20

kris60 pisze:
Zimny Chirurg pisze:ASZ jest prawdeopodobnie na pompie ale nie powiem Ci czy to prawda bo nie jestem pewniej i miał 110 km
Pokaż mi ASZ 110-konnego :grin: ASZ jest na pompowtryskach i ma 130 KM czyli 96 KW
Przeciez pisze ze moge sie mylić

Czego sie czepiasz. Nie byłem pewnie i miałem racje ze nie byłem pewnien.

Bo ma 130 km i na PD jest. To juz wszystko wyjaśnia.

Pozdro

ZC



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » sob kwie 24, 2010 14:47

Rozumiem chęć pomocy innym, jednak moim zdaniem w trosce o to by informacje na forum miały jakąkolwiek wartość nie będąc pewnym swojej wiedzy lepiej czasem powstrzymać się od udzielania informacji.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 100 gości