Sprzeglo w AJM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
dzisiaj moje sprzęgło zaczeło się już na 2 ślizgać Obawiam się że to już jego koniec. Sprawdzałem cene kompletu sprzęgła ASZ/ARL (według Etki 038198141BX), na getemie wychodzi 700 zł. Tylko czy ten komplet starczy. Nie chce wymienic i po roku czasu znowu do niego wracać. Byłem przekonany, że do tej mocy co mam seryjne sprzęgło zupełnie wytrzyma. A gdzieś czytałem że można wstawić też komplet od sharana i że jest mocniejszy. Co o tym myślicie ? I jeszcze jedno. Czy jak narazie sprzęgło tylko się ślizga to czy musze wymieniać tarcze i docisk czy moge sam docisk ?
bylem u roberta w tune upie i cos gadalismy na temat sprzegla i mowil ze sprzegło od sharana jest jeszcze mocniejsze niż arla
viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????
- stefan1989
- Użytkownik
- Posty: 384
- Rejestracja: wt lip 22, 2008 21:28
- Lokalizacja: Radom, Warszawa
Zamiennik Valeo to koszt 1400zł komplet jednomasa + tarcza + docisk, oczywiście wszystko 240mm, ja go używam, ale jak narazie na seryjnej mocy. Spisuje się bardzo dobrze, lecz jest jeden minus, a mianowicie rzegotające sprężynki tarczy przy jeździe na pierwszym biegu bez gazu:/
Moje MK IV http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3808756#3808756
Było:VW POLO 6N1 AEX 1996->MK III GT Specjal AFN 1997->MK III CL ABD 1994 ->MK IV AJM+ 2001->MK III GT specjal ABS 1992
Jest:VW T4 2,4D 1996->Passat B5 FL AVF 2002
Było:VW POLO 6N1 AEX 1996->MK III GT Specjal AFN 1997->MK III CL ABD 1994 ->MK IV AJM+ 2001->MK III GT specjal ABS 1992
Jest:VW T4 2,4D 1996->Passat B5 FL AVF 2002
Sprzęgło wymiania się już drugi dzień i oczywiście nie mogło obyć się bez komplikacji. Zamówiłem komplet sachsa ale już kiedy go odbierałem okazało się, że jest w pudełku Luka ale na tarczy i docisku pisze sachs więc pomyślałem sobie że ok. Zawizłem do mechanika i po rozkreceniu skrzyni okazało się, że docisk nie pasuje na dwumas (który całe szczęście jest w dobrym stanie, tzn że musiał być już wymieniany). W sklepie nie mogli mi znaleść takiego kompletu co by pasował więc zamówili go dopiero na dzisiaj. Odebrałem znowu w pudełku luka i tym razem tarcza i docisk też luka a na okładzinach napis valeo. Wszystko fajnie pasuje tylko okazuje się, że ten docisk jest identyczny jaki miałem stary. Więc w sumie to chyba nie będe miał mocniejszego sprzęgła a jedyny plus tej zmiany będziet taki że stara tarcza była już z 1mm zjechana
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 10:49 przez TasaK, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzeglo w AJM
Prosiłbym o podanie numerów sprzęgła + docisk sachs z arl i btb, które by pasowało do ajm-a.
GTB...
Sprzeglo w AJM
nie bedzie pasowalo z BTB. ASZ i BTB z sharana ma inny docisk i pasuje tylko pod zamach ASZ/BTB z sharana alhambry i galaxa. Z ASZ/ ARL czy AJM z golfa nie podejdzie. Generalnie moze i by sie dalo to zlozyc ale generalnie jest roznica w srednicy srubek mocujace docisk. MAm takie oba zestawy docisków i tarcz w piwnicy to w razie co moge zrobic fote. JElsi chesz mocny zestaw dwumasowy to komplet ASZ/BTB z SGA. Ewentualnie jednomas valeo.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Sprzeglo w AJM
Dzięki za pomoc, generalnie jeśli dwumas będzie ok to chciałbym go zostawić i założyć mocniejsze sprzęgło + docisk do golfa 4 ajm. Na serii kilka razy się ślizgnęło, po programie w ogóle nie wyrabia.
Jeśli będzie wszystko do wymiany to sharan btb.
Chciałbym jakiejś mocniejszej alternatywy w przypadku zostawianie seryjnego dwumasu ajm.
W przypadku JM valeo do ajm 6b to koszt?
Teraz jest 360-370nm i tak pozostanie, więcej nie modzę.
Jeśli będzie wszystko do wymiany to sharan btb.
Chciałbym jakiejś mocniejszej alternatywy w przypadku zostawianie seryjnego dwumasu ajm.
W przypadku JM valeo do ajm 6b to koszt?
Teraz jest 360-370nm i tak pozostanie, więcej nie modzę.
GTB...
Sprzeglo w AJM
okolo 1300 zl jednomas. A wytryzmuje pryznajmniej tyle co BTB jesli chodzi o moc i niuton. Dwumas to moz emiec luz i po luku i po osi i w poprzek. Ten w poprzek bedzie robil drgania jak na niewywazonym zestawie. Mocniejszy chyba docisk byl w ASZ/ARL ale na ile to nie wiem. Ma poprostu inne nr. Pozniej zerkne do mam taki zestaw w piwnicy to ci podam- tarcza plus docisk jakbys potrzebowal to moge ci to pchnąc za grosze. Tarcza prawie nowa bo robiona u radzika a docisk wpelni sprawny i w 100% nadaje sie na zalozenie. Pozniej podam nry.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Sprzeglo w AJM
Drgań nie ma, ani na postoju, ani podczas przyśpieszania. Aczkolwiek bez rozbierania do środka nie ma co gdybać czy DM jest ok.
Sprzęgło się ślizga kiedy się podoba, jednego dnia za każdym razem a na drugi dzień kilka razy.
Uślizg na 4-5 biegu obroty 2000-3000.
Dla próby na 6 biegu przy 2000 obr dałem do podłogi, nie ślizgnęło się.
Czyli ten zestaw asz/arl co masz będzie pasować do ajm teraz bez żadnej rzeźby.
Sprzęgło się ślizga kiedy się podoba, jednego dnia za każdym razem a na drugi dzień kilka razy.
Uślizg na 4-5 biegu obroty 2000-3000.
Dla próby na 6 biegu przy 2000 obr dałem do podłogi, nie ślizgnęło się.
Czyli ten zestaw asz/arl co masz będzie pasować do ajm teraz bez żadnej rzeźby.
GTB...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości