Tryb awaryjny. brak mocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Tryb awaryjny. brak mocy
Witam
Panowie mam taki problem, czytałem już setki rożnych rzeczy na ten temat i dalej nie wiem co z tym zrobić otóż:
Moje autko to Golf MK4 1.9 TDI 90KM (66kW) 1998r
przy przyśpieszaniu na 3,4 biegu, tzn kiedy chce go trochę rozbujać to na 3 lub 4 biegu leci do 3000 obrotów a później albo łapie tryb awaryjny i więcej iść nie chce, albo łapie takie chwilowe przymulenie (kilka sekund jak by nie reagował na pedał gazu) i po chwili znowu nabiera prędkości ale strasznie wolno, żeby rozbujać go do 140km/h to potrzeba naprawdę dłuuugiego odcinka trasy, czuć że nie jedzie tak jak powinien
mam te auto od jakichś 4 miesięcy i w sumie od początku mam ten problem, po górach też cięzko mu ciągnąć...
rozrząd był wymieniony, wszystkie filtry, olej itp
czytałem że przyczyną może być przepływomierz (ale ponoć od niego auto nie wchodzi w tryb awaryjny?), albo zawór N75 (nie wiem w którym miejscu on jest..), albo turbo albo inne..
może ktoś coś podpowiedzieć? nie mam komputera żeby podłączyć... mechanik ma kompa ale nie za bardzo zna się na nim żeby zrobić logi dynamiczne a 50zł sobie życzy za podłączenie
z góry dzięki za pomoc
Panowie mam taki problem, czytałem już setki rożnych rzeczy na ten temat i dalej nie wiem co z tym zrobić otóż:
Moje autko to Golf MK4 1.9 TDI 90KM (66kW) 1998r
przy przyśpieszaniu na 3,4 biegu, tzn kiedy chce go trochę rozbujać to na 3 lub 4 biegu leci do 3000 obrotów a później albo łapie tryb awaryjny i więcej iść nie chce, albo łapie takie chwilowe przymulenie (kilka sekund jak by nie reagował na pedał gazu) i po chwili znowu nabiera prędkości ale strasznie wolno, żeby rozbujać go do 140km/h to potrzeba naprawdę dłuuugiego odcinka trasy, czuć że nie jedzie tak jak powinien
mam te auto od jakichś 4 miesięcy i w sumie od początku mam ten problem, po górach też cięzko mu ciągnąć...
rozrząd był wymieniony, wszystkie filtry, olej itp
czytałem że przyczyną może być przepływomierz (ale ponoć od niego auto nie wchodzi w tryb awaryjny?), albo zawór N75 (nie wiem w którym miejscu on jest..), albo turbo albo inne..
może ktoś coś podpowiedzieć? nie mam komputera żeby podłączyć... mechanik ma kompa ale nie za bardzo zna się na nim żeby zrobić logi dynamiczne a 50zł sobie życzy za podłączenie
z góry dzięki za pomoc
- PacekPlacki
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
- Lokalizacja: PŁOCK
Kolego temat na bieżąco mimo że moje auto to pompowtrysk ty w swoim sprawdzasz to samo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=322526
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=322526
musisz najpierw ustalić jaki masz symbol silnika gdyż TDI o mocy 90 KM były dwa rodzaje silników :hoja pisze:Moje autko to Golf MK4 1.9 TDI 90KM (66kW) 1998r
o oznaczeniu AGR (ma zwykłe turbo z zaworem upustowym i N75 sterujący ciśnieniem)
o oznaczeniu ALH (ma turbo ze zmienną geometrią i N75 sterujący podciśnieniem)
i w związku z tymi różnicami przy usterkach związanych z niesprawną regulacją ciśnienia doładowania różne są tryby postępowania przy szukaniu przyczyn usterek.
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: sob kwie 25, 2009 19:10
- Lokalizacja: tarnow
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
W AGR stary typ zaworu regulacji N75.Sztomel pisze:o oznaczeniu AGR (ma zwykłe turbo z zaworem upustowym i N75 sterujący ciśnieniem)
o oznaczeniu ALH (ma turbo ze zmienną geometrią i N75 sterujący podciśnieniem)
W ALH raczej na 90% geometria (VNT).
Masz dostęp do laptopa?hoja pisze:nie mam komputera żeby podłączyć... mechanik ma kompa ale nie za bardzo zna się na nim żeby zrobić logi dynamiczne a 50zł sobie życzy za podłączenie
Kup sobie własny kabel > nawet taki:
http://www.allegro.pl/item1007818639_na ... w_24h.html
Sam nam podasz to o co prosimy > my cię tylko pokierujemy.
Parę naszych odpowiedzi wystarczy żeby załapać o co chodzi.
Kabel przyda się jeszcze wiele razy > chyba że chcesz wiele razy fundować mechaniorowi wypłatę.
Jeżeli nie masz lapka to zapytaj kolegów.
Jeżeli nie ma możliwości to leć na okolicznego spota (forum regionalne > spotkania aut vag).
Kabel OBD2 to część twojego autka > radzę się przyzwyczajać hehe.
Pozdrowionka.
dzieki za zainteresowanie
Panowie kabelek zamówiony, jak dojdzie to bede sie prosił o jakies wskazówki poki co popatrze sobie w innych tematach żeby mniej wiecej wiedzieć o co chodzi
silnik mam ALHSztomel pisze:o oznaczeniu ALH (ma turbo ze zmienną geometrią i N75 sterujący podciśnieniem)
o super, wlasnie patrzyłem wczesniej zeby sobie kupić jakiś kabelek, bo mam netbooka i spokojnie moglbym sie podlaczyc mowisz ze taki za 50zł w zupełności wystarczy? skoro tak to zamawiam i jak tylko przyjdzie to porobię testy wg instrukcjifleshu pisze:W AGR stary typ zaworu regulacji N75.
W ALH raczej na 90% geometria (VNT).
hoja napisał:
nie mam komputera żeby podłączyć... mechanik ma kompa ale nie za bardzo zna się na nim żeby zrobić logi dynamiczne a 50zł sobie życzy za podłączenie
Masz dostęp do laptopa?
Kup sobie własny kabel > nawet taki:
http://www.allegro.pl/ite...rier_w_24h.html
Panowie kabelek zamówiony, jak dojdzie to bede sie prosił o jakies wskazówki poki co popatrze sobie w innych tematach żeby mniej wiecej wiedzieć o co chodzi
Ostatnio zmieniony czw kwie 22, 2010 09:14 przez hoja, łącznie zmieniany 1 raz.
hoja, jak będziesz miał kabel i program zapoznaj się z tym tematem : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462&start=0
jak zrobisz logi to wklej w dziale diagnostyka i bedziemy dalej rozmawiać, ogólnie to przejżyj sobie tematy w dziale diagnostyka , wiele sie dowiesz
jak zrobisz logi to wklej w dziale diagnostyka i bedziemy dalej rozmawiać, ogólnie to przejżyj sobie tematy w dziale diagnostyka , wiele sie dowiesz
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 141 gości