Sonda bardzo pilne
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Po pierwsze zmień mechanika ( kto mierzy rezystancje sondy ? :/ ).
Po 2 to napięcie powinno "skakać" na wolnych obrotach. Jak na wolnych masz ~ 0 V, to lambda pokazuję ubogą mieszankę i komputer będzie starał się ją wzbogacić przez podanie większej ilości paliwa.
Jak ja miałem tak ( niskie wskazanie napięcia z lambdy na wolnych ) w moim Mk3 GTi to mi palił 15L Pb ( a sonda była nowa z pudełka ori Bosch-a i poszła na wymianę ).
Po 2 to napięcie powinno "skakać" na wolnych obrotach. Jak na wolnych masz ~ 0 V, to lambda pokazuję ubogą mieszankę i komputer będzie starał się ją wzbogacić przez podanie większej ilości paliwa.
Jak ja miałem tak ( niskie wskazanie napięcia z lambdy na wolnych ) w moim Mk3 GTi to mi palił 15L Pb ( a sonda była nowa z pudełka ori Bosch-a i poszła na wymianę ).
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
mogłoby napiecie chwilowo na wolnych nie skakać gdyby grzałka sondy nie działała a sonda była umieszszona dalek od silnika czyli w katalizatorze, czyli miała za zimno.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
To znaczy po podłączeniu sądy przy pierwszej próbie VAG na zimnym silniku nie pokazywał skoków ale to normalne jak dodałem gazu do 2500 i przytrzymałem kilka sekund to napięcie zaczęło skakać i wykres był idealny po odjęciu gazu wykres nadal falował czyli ok złożyłem wszystko o izolowałem przewody od sądy dwoma warstwami taśmy po czym zrobiłem drugą próbę i wykres układa się teraz zupełnie inaczej kiedy silnik rozgrzany jest do 90s i chodzi na wolnych obrotach napięcie jest równe ok 0.8v kiedy doda się gazu i trzyma ok 2500tyś napięcie powoli wzrasta kiedy dodaje się gazu i puszcza napięcie faluje odpowiednio ale jak się gaz odpuści to napięcie jeszcze przez chwile faluje po czym spada i się wyrównuje VAG nie wyświetla żadnych błędów
[ Dodano: 20 Kwi 2010 15:14 ]
A np kiedy zwiększy się obroty do 2500tyś napięcie rośnie po czym też się wyrównuje bo tak jak koledzy wcześniej pisali podłączenie białych przewodów niema znaczenia tak
[ Dodano: 20 Kwi 2010 15:14 ]
A np kiedy zwiększy się obroty do 2500tyś napięcie rośnie po czym też się wyrównuje bo tak jak koledzy wcześniej pisali podłączenie białych przewodów niema znaczenia tak
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Pojeździj trochę i na wykres napięcia patrz nie kiedy ruszasz gazem, utrzymuj stałe wyższe obrotu, albo cały czas wolne i wtedy patrz. Zrobiłes tak jak pisalismyy z tym kablem sygnałowym, żeby widział troche poweitrza?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Ale jak z kablem sygnałowym zrobić byłem na analizatorze spalin i niestety jest to samo a sprawdziłem rezystancje grzałki i na to wy chodzi że jest nieskończona
[ Dodano: 20 Kwi 2010 18:35 ]
Czasami sonda działa dobrze jak zdjęta jest obudowa filtra powietrza
[ Dodano: 20 Kwi 2010 18:47 ]
Panowie wykręciłem tą nową sondę i okazuje się że nie grzeje grzałka a nie grzeje dlatego bo nie dochodzi do sądy napięcie słyszałem że jest gdzieś bezpiecznik od grzałki co teraz mogę sprawdzić
[ Dodano: 20 Kwi 2010 20:46 ]
No i sprawa się wyjaśniła oberwał się przewód na tej rurce zaciskowej dołączanej w zestawie do sądy niestety rurka nie do odzysku a muszę czymś ten kabel podłączyć czym najlepiej będzie to zrobić
[ Dodano: 20 Kwi 2010 18:35 ]
Czasami sonda działa dobrze jak zdjęta jest obudowa filtra powietrza
[ Dodano: 20 Kwi 2010 18:47 ]
Panowie wykręciłem tą nową sondę i okazuje się że nie grzeje grzałka a nie grzeje dlatego bo nie dochodzi do sądy napięcie słyszałem że jest gdzieś bezpiecznik od grzałki co teraz mogę sprawdzić
[ Dodano: 20 Kwi 2010 20:46 ]
No i sprawa się wyjaśniła oberwał się przewód na tej rurce zaciskowej dołączanej w zestawie do sądy niestety rurka nie do odzysku a muszę czymś ten kabel podłączyć czym najlepiej będzie to zrobić
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
polutuj ten urawny przewod
biale mozesz spokojnie lutowac
gdyby ci strzeli bezpiecznik od grzalki sondy to bys nie odpalil bo ten bezpiecznik jest tez od pompy paliwa
biale mozesz spokojnie lutowac
gdyby ci strzeli bezpiecznik od grzalki sondy to bys nie odpalil bo ten bezpiecznik jest tez od pompy paliwa
Ostatnio zmieniony śr kwie 21, 2010 06:21 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.
NIE LUTUJ TEGO !
Już raz widziałem jak się rozlutowało w krótkim czasie od gorąca ( cyna puściła ). Jak nie masz w komplecie łączników/zacisków, to takie coś ( metalowe, krótkie rureczki ) kupisz w Obi, czy Castoramie na tej półce co będą wsuwki. Wsadzisz z obu końców przewody i zaciśniesz dobrze np. kombinerkami ( jak nie masz zaciskarki do tego ).
Już raz widziałem jak się rozlutowało w krótkim czasie od gorąca ( cyna puściła ). Jak nie masz w komplecie łączników/zacisków, to takie coś ( metalowe, krótkie rureczki ) kupisz w Obi, czy Castoramie na tej półce co będą wsuwki. Wsadzisz z obu końców przewody i zaciśniesz dobrze np. kombinerkami ( jak nie masz zaciskarki do tego ).
Ostatnio zmieniony śr kwie 21, 2010 07:45 przez Gawior, łącznie zmieniany 1 raz.
No wreszcie problemy z silnikiem w moim AEE rozwiązane najpierw był nastawnik przepustnicy potem sonda ale teraz jest wszystko ok kupiłem w elektronicznym te złączki były trochę krótsze przez co musiałem troszeczkę przedłużyć kabel od grzałki i teraz jest on łączony w dwóch miejscach ale myślę że nic mu nie będzie od tego wszystko o izolowałem i jest ok sonda działa poprawnie zrobiłem mały test drogowy ok 50km i stwierdziłem że spalanie w tej chwili jest super nie wiem jeszcze dokładnie ile ale będzie ok za to niestety prędkość maksymalna zmalała z 175km/h do 160 i to jest max i nic więcej dosłownie szkoda ale za to spalanie małe to pewnie dlatego bo sonda jest uniwersalna NGK ale jest ok mam tylko nadzieję że żaden z przewodów się nierozłączny oczywiście wielkie dzięki za cierpliwość i wszystkie odpowiedzi.
PozdraVWiam +
PozdraVWiam +
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 288 gości