Problem z ALH z dnia na dzień straciło moc i wzrosło spalani

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob kwie 17, 2010 18:05

Właśnie sobie dzisiaj zastąpiłem brak elektrozaworu N18 opornikiem o rezystancji 16 ohm i elektrozaworu od klapy gaszącej N239 opornikiem o rezystancji 36 ohm i błędy skasowane i już poszły w niepamięć.


Obrazek

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » sob kwie 17, 2010 18:08

btw - czemu nie masz klapy gaszącej??

W takim razie prawo Ohma znowu znalazło zastosowanie :bigok:



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » sob kwie 17, 2010 19:57

Sztomel pisze:Właśnie sobie dzisiaj zastąpiłem brak elektrozaworu N18 opornikiem o rezystancji 16 ohm
Kol.Sztomel, a jaki był powód że go usunąłeś ten. N18 z tego co sie dowiaduję To przy zaslepieniu EGR zostawia sie N18 .Mam rozumiec ze Ci walnął a funkcje przejął opornik???


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn kwie 19, 2010 07:49

więc tak :
usunąłem elektrozawór N239 gdyż z powodu zwarcia w sterowniku silnika klapa zamykała mi się podczas jazdy, wolałem usunąć N239 niż naprawiać sterownik, poza tym obciąłem wtyczkę przy N239 gdyż przydała mi się do diagnozowania innych elektrozaworów u znajomych (zwłaszcza N75),
N18 usunąłem bo skoro mam zaślepiony zawór EGR to po co ma mi to cholerstwo wisieć w komorze silnika bezużytecznie, zachowałem na wypadek konieczności podmianki w miejsce N75, usunąłem zatem zbędne wężyki podciśnienia by nie było bałaganu i teraz mam tylko wężyki przy samym N75.


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pn kwie 19, 2010 13:22

Sztomel, a sam siłownik od klapy gaszącej byś nie sprzedał.
ile byś za niego chciał?



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » pn kwie 19, 2010 15:25

Sztomel pisze:N18 usunąłem bo skoro mam zaślepiony zawór EGR
Sztomel pisze:usunąłem elektrozawór N239
A w miejsca po wtyczkach zastosowałęś te oporniki! I wykasowałeś błędy! Wlutowałeś je i zabezpieczyłęś czymś ?? czy tak sobie wiszą?? bo zamierzam też usunać ten N18 Jeżdżę już sporo czasu z zaslepionym EGR. . Więc też bym to odpiął! . Klapę mam dobrą . Tylko na obecną chwilę to pozbyłeś sie tej klapy gaszącej! . I jaki jest efekt nie szarpie silnikiem?? bo różnie to mówią! jednym szarpie drugim nie?? :grin:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 21, 2010 01:33

Rafał 21 pisze:A w miejsca po wtyczkach zastosowałęś te oporniki! I wykasowałeś błędy! Wlutowałeś je i zabezpieczyłęś czymś ?? czy tak sobie wiszą?? bo zamierzam też usunać ten N18 Jeżdżę już sporo czasu z zaslepionym EGR. . Więc też bym to odpiął! . Klapę mam dobrą . Tylko na obecną chwilę to pozbyłeś sie tej klapy gaszącej! . I jaki jest efekt nie szarpie silnikiem?? bo różnie to mówią! jednym szarpie drugim nie?? :grin:
więc wtyczkę od N239 obciąłem wraz z odcinkiem 10 cm kabelków, pomiędzy kabelki wlutowałem opornik stały o rezystancji 36 ohm (to jest średnia rezystancja cewki elektrozaworu N239) i zabezpieczyłem izolacją termokurczliwą, we wtyczkę po N18 wpiąłem opornik stały o rezystancji 16 ohm (również średnia wartość oporności cewki tego elektrozaworu) i opornik zabezpieczyłem przed wysunięciem opaską plastikową samozaciskową, błędy po zastosowaniu ww. oporników skasowałem i już nie ma prawa by się ponownie pojawiły, faktem jest, że odczuwam zatelepanie silnikiem podczas gaszenia z powodu nieaktywnej klapy gaszącej ale da się przeżyć. W przyszłości mam zamiar obudowę zaworu EGR i tym samym klapy gaszącej zastąpić przelotką. Brak aktywnej klapy gaszącej w silnikach ASV, AGR. ALH, AHF i silnikach PD (za wyjątkiem silnika AXR gdzie klapę trzeba mechanicznie usunąć bo sterownik wykryje błąd sterowania V157 po odpięciu wtyczki od niego) będzie zawsze powodować telepanie przy gaszeniu.
arwam, jak chcesz to ten siłownik wyślę Ci za darmo, podeślij tylko namiary, oczywiście zapłacisz tylko koszt przesyłki ( a na szrocie w Twojej okolicy nie dostaniesz go w cenie kilku złotych czyli równowartości kosztów przesyłki ?).


Obrazek

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » śr kwie 21, 2010 15:36

Sztomel pisze:średnia rezystancja cewki elektrozaworu N239) i zabezpieczyłem izolacją termokurczliwą
O to mi chodziło :bigok: Dzięki !!


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » śr kwie 21, 2010 18:24

Ja dzisiaj też wywaliłem N18, we wtyczkę wsadziłem opornik 18 ohm, wywaliłem przewody podciśnienia i zrobiłem całą, nową instalację na nowych przewodach wg własnego pomysłu :) Wyczyściłem N75 wg opisu z forum i teraz auto o niebo lepiej się zbiera, ciężej o notlauf, choć dalej występuje. Mniejsza jest turbodziura i szybciej łapie wyższe ciśnienie doładowania :)

Polecam zainwestować we wskaźnik doładowania!! Na serio dużo potrafi pokazać i moża się co nieco nauczyć czemu auto jedzie a czemu nie :)



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » śr kwie 21, 2010 18:38

djmatys pisze: Polecam zainwestować we wskaźnik doładowania
djmatys, a gdzie go zamontowałeś?? mógłbyś zamieścić jakieś foto??


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » śr kwie 21, 2010 20:12

Obrazek

Po lewej stronie, na styku słupka i szyby - tam w rogu. Jest tam fajne miejsce do poprowadzenia kabli i nie zaśmieca wizualnie wnętrza :)

Polecam wskaźniki firmy Auto Gauge - seria Stepmaster. Zapłaciłem 150zł i jestem super zadowolony !



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » śr kwie 21, 2010 20:18

djmatys pisze:. Zapłaciłem 150zł i jestem super zadowolony !
Dzięki! a sam to montowałeś Czy ktoś Ci to założył [warsztat itp]


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » śr kwie 21, 2010 20:42

sam montowałem ^^ nie korzystam z warsztatów - wszystko sam robie ;)

Góra 15 minut roboty.



Awatar użytkownika
koola_71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt maja 15, 2009 12:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Problem z ALH z dnia na dzień straciło moc i wzrosło spalani

Post autor: koola_71 » sob sie 07, 2010 20:59

Piszę do was po taki długim czasie bo jakoś nie umiałem się zebrać i sprawdzić Golfika.Witam ,proszę was o sprawdzenie logów.Logi te robiłem po raz pierwszy tak więc proszę o wyrozumiałość,chodzi mi o te z 7 Augusta.
Są to logi Dynamiczne:
003 http://vaglog.rtnet.pl/koola_71_19231.html" onclick="window.open(this.href);return false;

008 http://vaglog.rtnet.pl/koola_71_19234.html" onclick="window.open(this.href);return false;

011 http://vaglog.rtnet.pl/koola_71_19233.html" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości