Koło sztywne zamiast koła dwumasowego w silniku AJM z 6 bieg
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Koło sztywne zamiast koła dwumasowego w silniku AJM z 6 bieg
Witam..
Mam wielką prośbę o opinie czy możliwa jest zamiana koła dwumasowego na koło sztywne w moim silniczku z 6-cio biegową skrzynią biegu. Padło mi koło dwumasowe a koszt ze sprzęgłem to 2200 a koło sztywne Valeo ze sprzęgłem 1300..więc różnica jest spora tylko nie wiem na czym polega różnica i czy to koło sztywne nie zaszkodzi mojemu silnikowi lub skrzyni biegów. Wiem tyle że ludzie zamieniają dwumas na koło sztywne dlatego kieruje m.in do nich o opinie w czasie jazdy i na zużycie innych części.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
Mam wielką prośbę o opinie czy możliwa jest zamiana koła dwumasowego na koło sztywne w moim silniczku z 6-cio biegową skrzynią biegu. Padło mi koło dwumasowe a koszt ze sprzęgłem to 2200 a koło sztywne Valeo ze sprzęgłem 1300..więc różnica jest spora tylko nie wiem na czym polega różnica i czy to koło sztywne nie zaszkodzi mojemu silnikowi lub skrzyni biegów. Wiem tyle że ludzie zamieniają dwumas na koło sztywne dlatego kieruje m.in do nich o opinie w czasie jazdy i na zużycie innych części.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny
Re: Koło sztywne zamiast koła dwumasowego w silniku AJM z 6
Tak ludzie wymieniają. Robią to na swoją odpowiedzialność. Każdy uczciwy mechanik powie ci to przed dokonaniem takiej zamiany. Ryzykujesz uszkodzeniem skrzyni biegów.szwari pisze:Witam..
Mam wielką prośbę o opinie czy możliwa jest zamiana koła dwumasowego na koło sztywne w moim silniczku z 6-cio biegową skrzynią biegu. Padło mi koło dwumasowe a koszt ze sprzęgłem to 2200 a koło sztywne Valeo ze sprzęgłem 1300..więc różnica jest spora tylko nie wiem na czym polega różnica i czy to koło sztywne nie zaszkodzi mojemu silnikowi lub skrzyni biegów. Wiem tyle że ludzie zamieniają dwumas na koło sztywne dlatego kieruje m.in do nich o opinie w czasie jazdy i na zużycie innych części.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
Dwumas ma wiekszy wspolczynnik tlumienia jak jednomas. Mimo to nie ma zadnych przeciwskazan co do zamiany. Niczym to nie szkodzi. Sa auta ktore miewaja jednomas standardowo i jest okej. Chodzi oto ze na dwumasie mamy tlumik w zamachu a w jednomasowym zestawie na tarczy sprzeglowej. Nie ma zadnego ryzyka absolutnie. Powiem nawet ze wieksze ryzyko jest uszkodzenia skrzyni itp na wywalonej dwumasie jak na JM. Nie tyle z powodu luzów na DM i uszkodzenia obudowy skrzyni tylko z samych sarpnięć jakie wywoluje uszkodzony DM co sprawi ze moga wysiasc kola zebate oraz łożyska w przekladni.
Czy zmiana zawieszenia -konkretnie amortyzatorow na inne powoduje uszkodzenia w aucie?? Nie. Inna jest charakterystyka auta- inny komfort jazdy ale tez i inne trzymanie sie auta na zakretach. Krótko mowiac jest to pewien kompromis miedzy wygoda a prowadzeniem sie auta. Twardsze i obnizone auto jest mniej komfortowe ale daje mozliwosc szybszego pokonywania zakretów.
Wracajac do dwumasy to powiem tyle. Zmiana na JM nie spowoduje ze cos sie uszkodzi innego powiedzmy po 50 czy 100 tys km. Masz zamiar dlugo posmigac autem, ciagasz lawety, przyczepki lub wozisz ładunki w bagazniku to jednomas jest jak najbardziej wskazany.
Czy zmiana zawieszenia -konkretnie amortyzatorow na inne powoduje uszkodzenia w aucie?? Nie. Inna jest charakterystyka auta- inny komfort jazdy ale tez i inne trzymanie sie auta na zakretach. Krótko mowiac jest to pewien kompromis miedzy wygoda a prowadzeniem sie auta. Twardsze i obnizone auto jest mniej komfortowe ale daje mozliwosc szybszego pokonywania zakretów.
Wracajac do dwumasy to powiem tyle. Zmiana na JM nie spowoduje ze cos sie uszkodzi innego powiedzmy po 50 czy 100 tys km. Masz zamiar dlugo posmigac autem, ciagasz lawety, przyczepki lub wozisz ładunki w bagazniku to jednomas jest jak najbardziej wskazany.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- maryjan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 862
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
- Lokalizacja: Ostrowite city of country
szwari, ja w AJMie zakłądałem JM i śmigałem przez 160tyś aż do sprzedaży. Nic się nie działo, żadnych stuków itp.
Jedynie czego się nie robi na JM to dodatkowe obciążenie - przyczepka czy też ostre ruszanie (brak tłumika). Moim zdaniem lepiej jest montować JM - mniejszy koszt a odczucia praktycznie żadnego.
dtuga sprawa to wytrzymałość, ja przejechałem 160 tyś a poprzedni dwu-mas do czasu wymiany nie wytrzymał nawet tego dystansu.
pozdrawiam
Jedynie czego się nie robi na JM to dodatkowe obciążenie - przyczepka czy też ostre ruszanie (brak tłumika). Moim zdaniem lepiej jest montować JM - mniejszy koszt a odczucia praktycznie żadnego.
dtuga sprawa to wytrzymałość, ja przejechałem 160 tyś a poprzedni dwu-mas do czasu wymiany nie wytrzymał nawet tego dystansu.
pozdrawiam
Dziki
A co mi tam poczytaj sobie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=244728
http://forum.tdi-tuning.pl/printview.ph ... e74665103c
http://www.motofakty.pl/artykul/dwumaso ... chowe.html
Ja jestem zdania że jak jest dwumas to ma taki być nie na darmo ktoś myślał i coś takiego wymyślił.
Do mojego autka jest takie (też 6 biegów)
http://allegro.pl/item976797663_sprzegl ... i_auy.html
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=244728
http://forum.tdi-tuning.pl/printview.ph ... e74665103c
http://www.motofakty.pl/artykul/dwumaso ... chowe.html
Ja jestem zdania że jak jest dwumas to ma taki być nie na darmo ktoś myślał i coś takiego wymyślił.
Do mojego autka jest takie (też 6 biegów)
http://allegro.pl/item976797663_sprzegl ... i_auy.html
VW Sharan 1.9 TDI 115 KM 2000 r, MK II
CB TTI 770 + Sirio ML-145
Sony GiGaPanel + 10 głośników
Mój SZARIK http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=225559
CB TTI 770 + Sirio ML-145
Sony GiGaPanel + 10 głośników
Mój SZARIK http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=225559
corben,
to wszystko już czytałem ale szukam zdania czy jak ktoś już wymienił to miał jakieś większe problemy w moim przypadku jeżeli chodzi o skrzynie 6 biegową..ponieważ resztę już wiem..bardzo dużo udziela się wesol, więc coś musi w tym być to co on pisze..
corben, a tak dla jasności nie jestem specem w tych sprawach ale w tym linku nie jest napisane że pasuje do golfa IV 1.9 TDI ; 1896 ccm - 115 KM/85 kW; Silnik: AJM.. tylko jest napisane:
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI (2000.04 - ???); 1896 ccm - 115 KM/85 kW; Silnik: AUY; BVK nie wiem jaka jest między nami różnica ale widocznie jest ponieważ ja mam silnik AJM
[ Dodano: 20 Kwi 2010 16:32 ]
każdy pisze że może coś się stać dlatego niech wypowie się ten kto zamieniał DW na JM i czy faktycznie coś mu siadło w czasie użytkowania np skrzynia biegów, synchronizatory w skrzynie biegów itp.
to wszystko już czytałem ale szukam zdania czy jak ktoś już wymienił to miał jakieś większe problemy w moim przypadku jeżeli chodzi o skrzynie 6 biegową..ponieważ resztę już wiem..bardzo dużo udziela się wesol, więc coś musi w tym być to co on pisze..
corben, a tak dla jasności nie jestem specem w tych sprawach ale w tym linku nie jest napisane że pasuje do golfa IV 1.9 TDI ; 1896 ccm - 115 KM/85 kW; Silnik: AJM.. tylko jest napisane:
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI (2000.04 - ???); 1896 ccm - 115 KM/85 kW; Silnik: AUY; BVK nie wiem jaka jest między nami różnica ale widocznie jest ponieważ ja mam silnik AJM
[ Dodano: 20 Kwi 2010 16:32 ]
każdy pisze że może coś się stać dlatego niech wypowie się ten kto zamieniał DW na JM i czy faktycznie coś mu siadło w czasie użytkowania np skrzynia biegów, synchronizatory w skrzynie biegów itp.
http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny
Koledzy mam taki problem dzisiaj jadąc do pracy poczułem że zaczęło slizgać delikatnie sprzęgło...
Jak wracałem to już sie objaw trochę nasilił...
Najbardziej odczuwalne jest na 3 biegu tak ok 2500 obr
Wymiana sprzęgła mnie czeka??
Golf IV AJM 115 KM
Jak wracałem to już sie objaw trochę nasilił...
Najbardziej odczuwalne jest na 3 biegu tak ok 2500 obr
Wymiana sprzęgła mnie czeka??
Golf IV AJM 115 KM
Moje MK4 => http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16b82864cbf26f13.html
arwam,
widzę że dużego błędu nie zrobiłem decydując się na zmianę DM na JM...ja do tej pory na DM jeżdżę powyżej 2000rpm i nie zamierzam zmieniać stylu jazdy...a w trasie to i tak nigdy nie schodzę poniżej 2000rpm staram się utrzymać właśnie te obroty..a i tak na naszych drogach rzadko kiedy używam 6 biegu jutro lub w piątek dam znać jakie są moje odczucia po zmianie DM na JM..
pozdrawiam
[ Dodano: 21 Kwi 2010 22:38 ]
arek409,
jeżeli czujesz że sprzęgło się ślizga to moim skromnym zdaniem czeka Ciebie zmiana sprzęgła no i może też koło dwumasowe ale to musi sprawdzić fachowiec..
pozdrawiam
widzę że dużego błędu nie zrobiłem decydując się na zmianę DM na JM...ja do tej pory na DM jeżdżę powyżej 2000rpm i nie zamierzam zmieniać stylu jazdy...a w trasie to i tak nigdy nie schodzę poniżej 2000rpm staram się utrzymać właśnie te obroty..a i tak na naszych drogach rzadko kiedy używam 6 biegu jutro lub w piątek dam znać jakie są moje odczucia po zmianie DM na JM..
pozdrawiam
[ Dodano: 21 Kwi 2010 22:38 ]
arek409,
jeżeli czujesz że sprzęgło się ślizga to moim skromnym zdaniem czeka Ciebie zmiana sprzęgła no i może też koło dwumasowe ale to musi sprawdzić fachowiec..
pozdrawiam
http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny
arek409, dosyć sporo kpl. koła JM bez łożyska kupiłem za 1360 wymiana 350 i jeszcze prawdopodobnie dojdzie łożysko oporowe ale wiadomo będzie dopiero jutro po demontażu starego DW no oczywiście kpl firmy Valeo..
więc sam widzisz dosyć droga zabawa w naszych silniczkach..
ale jeździć czymś trzeba...
pozdrawiam
więc sam widzisz dosyć droga zabawa w naszych silniczkach..
ale jeździć czymś trzeba...
pozdrawiam
http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 180 gości