brak doladowania przez pierwsze minuty jazdy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

brak doladowania przez pierwsze minuty jazdy

Post autor: gOOzOl » ndz kwie 18, 2010 00:11

witam
od dwoch dnia mam dziwny problem, mianowicie przez pierwsze 5-10 min po odpaleniu auta np rano lub jakims postoju wogole nie mam turbo :chytry: problem nie jest jakis wielki bo przez te pierwsze km i tak jade delikatnie, no ale jednak chcialbym ta przypadłosc wyeliminowac :smoke:

chcialem dzis jakiegos loga zrobic, nie zdazylem bo jak tylko stanalem przed dluga prosta silniczek sie "naprawil". wymienilem ost pare peknietych wezykow bo nie mialem wogole podcisnienia na gruszce wiec kierownice zostawaly max otwarte, teraz jest taki sam efekt tylko ze po paru minutach jazdy jest ok.

czy jest mozliwe zeby jakas np mala nieszczelnosc na wezach powodowala zbyt mała wartosc podcisnienia przez pierwsze km? to chyba prosto spr zaraz po starcie zrzucajac wezyk z gruchy :chytry: bledow zadnych nie wywala, jedno niedoładowanie bylo, no ale to zrozuamiale :bajer: po zagrzaniu auto jedzie jak szalone, 1,5 bara trzyma, moc jest

pozdr



przy okazji pytanie 2
dzis przyszedl czas na 1 odpalenie kontrolne T4, silnik zawisl w budzie, ruszyc nie ruszyl bo brakło pradu w aku, na razie zreszta i tak na PLAKU silnik chodzi :helm: ale martwi mnie rozrusznic, po pary kreceniach zaczyna dymic :) tak jakby sie po prostu palil, zwarcia nie ma, kable sie grzeja mocno wiec pradu bierze sporo :chytry: normalne ? bo działac - dziala, ale dymi :)
Ostatnio zmieniony ndz kwie 18, 2010 00:18 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 2 razy.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » ndz kwie 18, 2010 00:27

Odnośnie rozrusznika w T4 to proponuję oddać do regeneracji, ewentualnie wymienić na sprawny, gdyż ten z pewnością do sprawnych nie należy.

A temat z turbo ciekawy. Jaką masz tam turbosprężarkę? Jak rozwiązane sterowanie?



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz kwie 18, 2010 13:37

tjwasiak pisze:
A temat z turbo ciekawy. Jaką masz tam turbosprężarkę? Jak rozwiązane sterowanie?
GT17, sterowanie podcisnieniowe, egr wywalony calkowicie, zmiana softu. dzis sie bawie na zlotym weselu :pub: ale wieczorem sprawdze czy mi wciaga sztange zaraz po odpaleniu, jak nie to zmieniam wszystkie weze



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » ndz kwie 18, 2010 14:46

Soft masz oryginalny pod VNT, czy kombinację wykorzystującą EGR do sterowania VNT?
Jeśli ten drugi wariant to mam pomysł dlaczego to tak działa...



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz kwie 18, 2010 19:12

soft robil uysy z G-lab, wiem ze zrobil super z tym ze szczególow nie znam, jesli to cos pomoze na pewno caly czas wywala brak n18, no ale to wiedzialem od poczatku ze tak wlasnie bedzie, wezyki sa podpiete tak jak EGR, tylko ten do gruchy EGR mam do gruchy turbo, drugiego zaworka nie ma wcale. na tym zestawie przemieszczam sie juz prawie rok i bylo calkowicie bezproblemowo.

[ Dodano: 18 Kwi 2010 19:15 ]
i dodam ze za n75 robi wlasnie n18, czyli czarny dekielek, kiedys nawet mialem temat z pyt czy miedzy tymi zaworami jest jakas roznica, rozebralem oba i n18 ma tylko jeden kanał wezszy. zbiorniczek podcisnienia mam z TDSa BMW



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » ndz kwie 18, 2010 23:46

Wszystko więc wskazuje na to, że masz rozwiązanie nr 2. Nie będę się rozpisywał czy to dobrze, czy źle, ja bym zrobił inaczej. Przyczyna problemu jest prosta - w ECU jest mapa, która powoduje że podczas rozgrzewania silnika zawór EGR jest mocniej otwarty by przyspieszyć ten proces. W Twoim przypadku powoduje to takie wysterowanie VNT że odczuwasz to jako brak turbosprężarki. Jednym słowem - program do poprawki (korekta dosłownie 1 mapy).



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » pn kwie 19, 2010 11:14

dzieki za sugestie i zainteresowanie :bajer: mam nadzieje ze sie z tym jutro uporam i dam znac co i jak. uysy to jest profi firma, a jak juz pisalem przez lato i jesien nic takiego si enei działo, wskaznik boost mam przed nosem i generalnie nawet na zimnym zawsze ta wskazoweczka sie cos dzwigala :chytry: odpale po nocy i bede ogladac, pozdr


EDIT
wszystko juz jasne :) dzis rano po odpaleniu spr ruch sztangi, wciagnela sie do polowy. ale podcisnienie ok. Narosło mi chyba cos na kregu kierowniczym. kilka razy zdjalem/zapiałem wezyk i w koncu wciagneło pod sama gore. sprawdzilem jak jedzie, czasem przeladuje, a czasem przekracza, chwilke trzyma i spada do zadanego. ost duzo jezdzilem po miescie tylko i wylacznie, pewnie dlatego. dzis go porzadnie przepale i powinno byc oki, a jak nie turbo na stoł :bajer: pozdr
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 11:15 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 1 raz.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn kwie 19, 2010 19:37

Bo TDI musi być jeżdżony... Zamulanie ewidentnie szkodzi :satan:



arwam

Post autor: arwam » wt kwie 20, 2010 09:30

gOOzOl, sprawdź jeszcze czy EGR Ci nie bruździ.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 161 gości