Po dłużyszm spokoju AAZ znowu zaczyna mnie niepokoić.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » czw kwie 15, 2010 21:12

IRAS AAZ pisze:A czyli ta mała rolka na pasku roz nie jest konieczna?
napinanie paska odbywa sie za pomocą alternatora, dlatego nie ma rolki, są własnei dwie wesje z rolką lub bez, ale ja juz widzialem AAZ ta z rolką moj ojciec np jej nie maw 93 a w 95 juz były , roznie jest


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Post autor: IRAS AAZ » czw kwie 15, 2010 21:32

Wielkie dzieki wszystkim, jak wpadnie mi pare groszy to zaraz szukam słupka od TDI


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

arwam

Post autor: arwam » czw kwie 15, 2010 21:33

Tomek, my mówimy o pasku rozrządu. cały zresztą osprzęt kótry można posadzić na TDI można osadzić na TD
i na odwrót



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Post autor: IRAS AAZ » pn kwie 19, 2010 15:36

No i zmontowałem M TDI i jest wielka lipa bo auto nie chce zejść z obrotów, zmiejszałem dawke i to nic nie daje :crazy: Prosze o szybkie podpowiedzi


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn kwie 19, 2010 17:26

1) zawieszone wtryski - wymontować i przebić na maszynce
2) regulator odśrodkowy w pompie - zdjąć górę pompy i sprawdzić, czy popychacz i ciężarki chodzą luźno



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 19, 2010 23:38

IRAS AAZ, na tej pompie którą miałeś na AAZ
nie zdejmowałeś dźwigni gazu.
wygląda mi to na zbyt napiętą linkę gazu lub zbyt duży wydatek resztkowy.
silnik pracuje miękko czy się tłucze? jak się tłucze to najprawdopodobniej jak kolega wcześniej pisał wtryski się zawiesiły.
spróbuj zdjąc całkiem linkę gazu z dźwigni na pompie i wtedy odpal.



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Post autor: IRAS AAZ » wt kwie 20, 2010 10:34

silnik chodzi ładnie jak sie doda gazu to zagada jak TDI na jednym jakby lakko głosniej chodził. Dzwignia gazu sie cofa/ a wydatek resztkowy to jest ta śruba by sie dzwignie gazu cofała jeszcze bardziej? Ta taz popuszczałem to tylko silnik wolniej chodzi. Jak sie rozgrzeje to po lekkim dodaniu gazu obroty same ida na 2,8 obr i tak trzyma. Wywalac wtryski?


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 20, 2010 13:47

IRAS AAZ, spróbuj jeszcze na pracującym silniku na wolnych obrotach poluzować lekko nakrętki przewodów wysokiego ciśnienia i zobacz czy paliwo które będzie sięz nich wydobywać nie jest spienione. jak jest to znaczy że masz zawieszone wtryskiwacze.
a że masz w pompie nurniki to nie pchnie Ci powietrza w pompę i nie zgaśnie dzięki temu ale jeśli wszystkie wtryskiwacze zawisna to właśnie taki efekt jest.
jak odpalasz z rana odrazu bez grzanie świecami to zapala od razu czy musisz chwilkę pokręcić?
tylko jak będizesz luzował nakrętki od przewodó na pracującym silniku to uwaga na oczy.



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Post autor: IRAS AAZ » wt kwie 20, 2010 15:06

Dzis rano musiał krecic kilka obroyów zanim wzioł potem juz na raz, byłem u pompiarza znowu i wtryski 2 są ok a 2 takie sobie ale powinien chodzic na to on tak gadał i twierdzi ze to jest kwestia ustawienia pompy

[ Dodano: 20 Kwi 2010 16:15 ]
No i wykreciłem prawie cały wydatek resztkowy i jest OK schodzi z obrotów :grin: Tylko te 2 wtryski troche pierniczą bo troche nierówno chodzi ale idzie jezdzic musze cos pymyslec z tymi wtryskami :goof: WIELKIE DZIEKI DLA KOLEGIarwam, I KOLEGIt0mal,


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 20, 2010 20:56

IRAS AAZ pisze:byłem u pompiarza znowu i wtryski 2 są ok a 2 takie sobie ale powinien chodzic na to on tak gadał i twierdzi ze to jest kwestia ustawienia pompy
to nie jest kwestia ustawienia pompy.
wtryski mają być OK.
pojeździj kilka dni zwracając uwagę na to co się z silnikiem dzieje.
jeśli im się będzie pogarszać lub nie będzie poprawy to do wymiany.



scoobi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 22, 2008 00:56
Lokalizacja: Rumia

Post autor: scoobi » sob maja 08, 2010 22:41

Witam , mam problem ze swoim aaz, po zrobieniu kapitalki (nowe tloki, szlif , regeneracja glowicy-nowe zawory + uszczelniacze i prowadnice) , podczas odpalania po dluszym postoju zakopci na niebiesko-siwo,i to dosyć mocno im cieplej tym wieksza chmura.podczas mrozow odpalal od "kopa" takze swiece sa sprawne. wczoraj sprawdzilem wtryski i sa dobre.turbo nie bieze oleju, zostało tylko sprawdzenie ciśnienia pompy i ustawienie kata wtrysku( ale z tym mam problem bo niemoge znalesc nikogo kto ma zegar) juz nie mam pomysłów co moze byc. dodam ze po kapitalce ma zwiekszony apetyt na paliwo ( zima do 9 litrow, teraz w granicach 7,5-8 przy bardzo delikatnej jedzie ), ostanio zauważyłe ze zaczął kpocic na czarno po przygazówce dlatego wtryski sprawdzałem.



arwam

Post autor: arwam » sob maja 08, 2010 22:51

scoobi, zmień filtry.
silnik pracuje miękko czy twardo , metalicznie?

spróbuj zmienić stację benzynową,
i am pytanie czy popychacze te.z zostały zmienione.
a co do apetytu na paliwo to jaką masz na codzień temp płynu chłodniczego i jak szybko się nagrzewa?



scoobi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 22, 2008 00:56
Lokalizacja: Rumia

Post autor: scoobi » sob maja 08, 2010 23:15

filtry wymienione podczas kapitalki, paliwo leje na jednej stacji od2 lat (sprawdzona same cięzarówki tam leją ,czasami do dystrybutora sie dostac nie można)silnik pracuje normalnie jak na diesla, popychacze- masz na mysli szklanki?? nie zakładalem stare, ostatnio dowiedzialem sie ze po wymianie zaworów powino sie je "rozruszac" bo mogly sie zapiec i nie "domykaja" zaworow, ale przed wyciagnieciem ich chce zmierzyc kompresje, bede wiedzial czy to jes to, temp okolo 79-80 stopni termostat oryginal VW ( poprzednia podrobka sie zawiesila i skonczylo sie na kapitalce) co do czasu nagrzewania to nie mam chyba zadnych zastrzezen



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » ndz maja 09, 2010 02:10

scoobi pisze:filtry wymienione podczas kapitalki, paliwo leje na jednej stacji od2 lat (sprawdzona same cięzarówki tam leją ,czasami do dystrybutora sie dostac nie można)silnik pracuje normalnie jak na diesla, popychacze- masz na mysli szklanki?? nie zakładalem stare, ostatnio dowiedzialem sie ze po wymianie zaworów powino sie je "rozruszac" bo mogly sie zapiec i nie "domykaja" zaworow, ale przed wyciagnieciem ich chce zmierzyc kompresje, bede wiedzial czy to jes to, temp okolo 79-80 stopni termostat oryginal VW ( poprzednia podrobka sie zawiesila i skonczylo sie na kapitalce) co do czasu nagrzewania to nie mam chyba zadnych zastrzezen

Skoro masz jakieś watpliwości co do pracy silnika to zwróć się do mechaników którzy Ci to robili, pewnie dali jakaś gwarancje skoro miałeś kapitalny remont, chyba że robiłęś to we własnym zakresie.... Dobre pytanie zadał "arwam" ale twierdzisz ze silnik pracuje normalnie - to jest oczywiście pojęcie względne :) Może warto poczekac i zobaczyć co będzie jak wszystkie wymienione części się dotrzą... Prawde mówiąc - jeśli klin na wale jest cały to nie ma się zbyrnio czym przejmować - to takie moje osobiste zdanie :) Wskazówka pokazuje Ci te 80 stopni? U mnie na zegarze jest w okolicach 70-80 stopni a po włożeniu termometra do zbiorniczka wyrównawczego jest 90, wiec wskazówka nie zawsze prawde Ci powie... nie wiem czy to zależy od termostatu w chłonicy czy innego czujnika. U mnie silnik nagrzewa się (zakładjąc ze na dworze jest 15 stopni C) bardzo szybko, wystarczy jakieś 5km jazdy i jest już wspomniane 90 stopni C, zostawiając auto w takim stanie na biegu jałowym wentylator włącza się po kilku minutach - temperatura podchodzi wtedy do 96-98 stopni ale po właczeniu się wentylatora nagle spada do standardowych 90 stopni. W zbiorniczku wyrównawczym widać jakieś czarne granulki (bez baniek) ale tłumacze to sobie tym że jakiś czas temu tez miałem robioną kapitalke (między innymi nowa głowica) i jakiś syfek mógł przedowstac się do chłodnicy a tym samym do całego ujkładu chłodzenia.

Pisze to tylko dlatego że pewnymi sprawami nie warto się prejmować... Te silniki maja juz po kilkadziesiąt lat i nie ma sposobu żeby stwierdzić na 100% co się może dziać. To tylko takie moje osobiste luźno postawione zdanie - nie każdy oczywiście musi się z nim zgodzić.


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 74 gości