Niepokojący dźwięk silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ddaaffiidd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 18, 2009 10:59
Lokalizacja: Śląsk

Niepokojący dźwięk silnika

Post autor: ddaaffiidd » pt kwie 16, 2010 15:50

Witam ponownie, mam jeszcze jedno pytanie, tym razem dotyczące silnika. Posiadam w swoim golfie IV 2001r. silnik 1.9tdi 110km. Niepokoi mnie dziwna praca tego silnika, głośno klekota i słychać dziwne cykanie, a poza tym trochę nim trzęsie. Dodam że nie puści ani grama dymu i moc jest taka jak być powinna. Proszę o jakieś sugestie, od czego tu zacząć?... W najbliższym czasie postaram sie dorzucić plik dźwiękowy, pozdrawiam.

Pozwoliłem sobie tutaj przedstawić film, w którym pokazana jest praca silnika podobna do mojego, mam nadzieję że nikt nie weźmie mi tego za złe: ... re=related

Mam jeszcze jedno pytanie czy olej SHELL RIMULA R4 15W40 CJ-4 E9/E7 byłby odpowiedni dla mojego silnika? Dodam że ma przejechane ok. 250 tys, a tak naprawde nikt nie wie ile dokładnie. Myśle że musi być to mineralny ale prosiłbym o jakieś sugestie jaki dokładnie olej powinienem zalać?.

Proszę o jakąś odpowiedź:)
Ostatnio zmieniony pt kwie 16, 2010 18:09 przez ddaaffiidd, łącznie zmieniany 6 razy.



Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Post autor: katerpi » pt kwie 16, 2010 15:54

ddaaffiidd pisze:a poza tym trochę nim trzęsie
dwumas, poduszki, wtryski...Ogólnie pasuje to obadać u mechanika..



Awatar użytkownika
JaCuŚ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt lut 19, 2008 23:06
Lokalizacja: WrOsLaW

Post autor: JaCuŚ » sob kwie 17, 2010 21:18

W twoim silniku jest norma 505.00 czyli 10W40. A nie 15W40. Olej musisz zalać taki jak podaje producent bez względu na przebieg. A co do trrzęsienia to może być dwumas. Może też ci cykać EGR z czymś takim spotkałem się u kumpla. Lub napinacz od paska wielorowkowego. Najlepiej jakbyś powiedział czy na odpalonym wpada ten napinacz w dragania czy też stoi równiótko.


MK4 TDI AHF 110 KM

ddaaffiidd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 18, 2009 10:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ddaaffiidd » pn kwie 19, 2010 14:44

Witam ponownie, dziś odpaliłem auto po nocy i na zimnym silniku tego cykania nie ma:), ale wczoraj wieczorem jak nim jeździłem było wyraźnie słychać cykanie (patrząc z punktu widzenia kierowcy to po lewej stronie silnika). Natomiast jełśi chodzi o napinacz, ma luz na takiej jakby gumowej tulejce na dole. Proszę o jakieś sugestie. Z góry dzięki.

A z trzesieniem kierownicy podczas przyśpieszania może być związana wyrwana guma na wachaczu? Bo ściągłem dziś koło i tylnia (niby taka poduszka jest wyrwana ) i wachacz lata jak wściekły...
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 14:59 przez ddaaffiidd, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Piernik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: śr paź 22, 2008 09:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Piernik » pn kwie 19, 2010 15:22

A sprawdzałeś jak wyglądają szklanki zaworowe?? Ja przy okazji wymiany rozrządu zmieniłem popychacze i stwierdzam że jest poprawa w pracy silnika. Chodzi ciszej i jakby bardziej miękko.



wojt255
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:51
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: wojt255 » pn kwie 19, 2010 15:39

Zapytam w tym temacie bo mam podobny problem. Silnik na wolnych obrotach wpada mi w drgania(dawka na vagu skacze, obroty widać tez na przemian 850-903). Obstawiałem już sprzęgiełko alternatora ale po odpaleniu z zrzuconym paskiem wielorowkowym nadal te drgania, myślałem też że może wtryski, dzisiaj wymianiałem na wtryski od 110-tki i nawet mocniej drga niż na seryjnych od 90-tki i chyba zostaje to co od początku podejrzewałem: dwumas, skłania ku temu to że gdy wciskam sprzęgło i puszcze to silnik wpadnie w te drgania, czasami żeby wszedł na równe to ponaciskam sprzęgło lub leciutko przygazuje i jest ok. Dzieje mi się to zawsze na zimnym silniku, gdy jest porządnie zagrzany to dużo rzadziej, poza tym 0 błędów na vagu, autko jeździ normalnie.
Przeważnie gdy pada dwumas to telepie budą w okolicach 2tyś obr, u mnie tego niema, test jechać 50 na 5-tce i gaz w podłogę-auto normalnie przyśpiesza.
To by był opis na szybko i w skrócie, ja obstawiam chyba dwumas, czy coś ze sprzęgłem(w związku z tym że pojawaiją się drgania po wciśnięciu sprzęgła).
Doradźcie coś koledzy bo już mi brak pomysłów :goof: :bajer:



ddaaffiidd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 18, 2009 10:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ddaaffiidd » pn kwie 19, 2010 18:57

W odstępie tygodnia powinienem wziąć się za wymianę rozrządu, więc myślicie że w moim wypadku wymiana przy tym także szklanek bedzie jak najbardziej potrzebna aby zniwelować stuki i cykanie w silniku?
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 19:04 przez ddaaffiidd, łącznie zmieniany 2 razy.



Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Yaro1981 » pn kwie 19, 2010 19:55

to ja sie podepne pod temat tez mi cos yka i nie wiem co tyle ze ja mam pytanie odnoscnie pokrywy zaworów czy w silniku ASZ po jej odkreceniu jest mozliwosc kupienia uszczelki czy to jest jedna calosc z pokrywa szukalem na forum podobnych tematow i juz nie wiem czy to jest jedna calosc czy mozna kupic uszczelke ? bo jak juz ja odkrece to nie chce zostac z problemem


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości