Czym solidnie skleić profil/waż gumowy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czym solidnie skleić profil/waż gumowy
Witam,
próbuję skleić gumową rurę dolotową, a dokładnie dokleić do niej mały, gumowy trzpień, który się oderwał. Na ten trzpień zakłada/zdejmuje się inną rurkę (odma) - przy użyciu sporej siły, dlatego musi być to bardzo solidne wiązanie. No i moje pytanie - czym?
Klej musi wytrzymywać wysokie temperatury i pary oleju Próbowałem już kilku wysokotemperaturowych klejów do gumy i jest lipa - przy wyższej temperaturze, np na słońcu klej robi się plastyczny i połączenie po prostu szlag trafia.
Pytam w serwisach, sklepach z częściami i o dziwo nie maja doświadczenia. Zastanawiam się nad klejem epoksydowym ale mam wątpliwości (w grę wchodzi wtedy chyba tylko jedna próba) - pewnie popęka z czasem.
Da się to skleić, bo niektóre części gumowe, które obejrzałem pod maską są oryginalnie doklejane - ten oryginalny "klej" przypomina smołę, lepik - i trzyma jak cholera!
Czy ktoś ma doświadczenie w klejeniu takich gumowych, samochodowych części?
próbuję skleić gumową rurę dolotową, a dokładnie dokleić do niej mały, gumowy trzpień, który się oderwał. Na ten trzpień zakłada/zdejmuje się inną rurkę (odma) - przy użyciu sporej siły, dlatego musi być to bardzo solidne wiązanie. No i moje pytanie - czym?
Klej musi wytrzymywać wysokie temperatury i pary oleju Próbowałem już kilku wysokotemperaturowych klejów do gumy i jest lipa - przy wyższej temperaturze, np na słońcu klej robi się plastyczny i połączenie po prostu szlag trafia.
Pytam w serwisach, sklepach z częściami i o dziwo nie maja doświadczenia. Zastanawiam się nad klejem epoksydowym ale mam wątpliwości (w grę wchodzi wtedy chyba tylko jedna próba) - pewnie popęka z czasem.
Da się to skleić, bo niektóre części gumowe, które obejrzałem pod maską są oryginalnie doklejane - ten oryginalny "klej" przypomina smołę, lepik - i trzyma jak cholera!
Czy ktoś ma doświadczenie w klejeniu takich gumowych, samochodowych części?
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 18:03 przez denisz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
jeżeli to jest bardziej plastikowe spróbuj lutownica a dokładnie grotem ... jeśli gumowe bardziej to jest to spróbuj silikonem viktor reintz taki czarny stalowy ciemny kolor ma... bardzo wytrzymały i dobrze sie trzymajacy.... kosztuje 24zł
[ Dodano: 19 Kwi 2010 18:15 ]
a dokładnie chodzi mi by "obmazać" ten fabryczne łączenie.. 2-3 warstwy ale nie grube..
[ Dodano: 19 Kwi 2010 18:15 ]
a dokładnie chodzi mi by "obmazać" ten fabryczne łączenie.. 2-3 warstwy ale nie grube..
fabrycznego łączenia już nie ma - trzpień się oderwał. Moja próba klejenia to to żółto-zielone przy opasce.Karol G60 pisze:a dokładnie chodzi mi by "obmazać" ten fabryczne łączenie.. 2-3 warstwy ale nie grube..
To jest zdecydowanie guma i cokolwiek silikonowego raczej odpada, bo to ma te części naprawdę solidnie połączyć, a coś na bazie silikonu temu nie podoła. Uszczelnienie to sprawa drugorzędna (mogę zasilikonować po przyklejeniu).
- Pasik
- Grupa Dolny Śląsk!!
- Posty: 447
- Rejestracja: wt paź 30, 2007 16:23
- Lokalizacja: Żerniki Małe/Kobierzyce/Wrocław
- Kontakt:
denisz, próbowałeś kleju do szyb ? w takich tubkach jak sylikon koszt około 20zł
nadaje się do wielu rzeczy, ja kleiłem tym np listwy na drzwiach i wiele wiele innych, tylko nie wiem jak z wysokimi temperaturami, ale powinien podołać.
aha i łączy naprawde mocno
nadaje się do wielu rzeczy, ja kleiłem tym np listwy na drzwiach i wiele wiele innych, tylko nie wiem jak z wysokimi temperaturami, ale powinien podołać.
aha i łączy naprawde mocno
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81114Passat! :)
Wołga na FB - lajkować!!!
Golf mk3GT na części!PW!
Gas Grass or Ass - Nobody Rides for Free
Kom:604-341-885[/b]
Wołga na FB - lajkować!!!
Golf mk3GT na części!PW!
Gas Grass or Ass - Nobody Rides for Free
Kom:604-341-885[/b]
- majma golf
- Mały gagatek
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz lis 29, 2009 17:57
- Lokalizacja: MALOPOLSKA KGR
Spróbowałem poxipolu. Nie dał rady. Wszystko klejone zgodnie ze sztuką. Przy pierwszej próbie nałożenia węża na przyklejony kruciec, ten odpadł na amen.
Ponieważ wiem, że z tym oderwanym krućcem to nie tylko mój problem - to ustrojstwo łączy rurę dolotową z odmą a te dwie części czasem ściągamy - i próbowałem kilka klejów, napiszę swoje wnioski. Pozostają 3 możliwości:
1. przykleić to tak, jak inne tego typu części klejone fabrycznie ale nie wiem jaka to technika - musi być to zapewne jakaś masa typu lepik, z pewnością klejenie na gorąco
2. kupić nową rurę dolotową - drogi interes
3. stary, tani, prowizoryczny sposób - obkleić to taśmą izolacyjną - tak też zrobiłem
Ponieważ wiem, że z tym oderwanym krućcem to nie tylko mój problem - to ustrojstwo łączy rurę dolotową z odmą a te dwie części czasem ściągamy - i próbowałem kilka klejów, napiszę swoje wnioski. Pozostają 3 możliwości:
1. przykleić to tak, jak inne tego typu części klejone fabrycznie ale nie wiem jaka to technika - musi być to zapewne jakaś masa typu lepik, z pewnością klejenie na gorąco
2. kupić nową rurę dolotową - drogi interes
3. stary, tani, prowizoryczny sposób - obkleić to taśmą izolacyjną - tak też zrobiłem
- grześ226- kosmos
- szef wszystkich szefow!!!
- Posty: 190
- Rejestracja: czw maja 01, 2008 15:35
- Lokalizacja: Olszynka<>Prudnik
- Kontakt:
sproboj DISTAL-em, naprawde dobry klej, troche dlugo schnie bo 24h, a pelna wytrzymalosc ma po 7 dniach
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 16:06 przez grześ226- kosmos, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości