przełacznik czasowy wycieraczek mk4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

klejny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr cze 04, 2008 09:56
Lokalizacja: Kraków

przełacznik czasowy wycieraczek mk4

Post autor: klejny » pn kwie 19, 2010 14:52

przeglądałem forum ale udało mi się znaleźć tylko tematy dotyczące mk3. Na manetce wycieraczek mam taki suwak, który jest odpowiedzialny za ustawienie prędkości wycieraczek czasowych. Rozumiem, że gdy przełączę manetkę w pozycję: czasowe to za jego pomocą mogę ustawić odstęp czasowy pomiędzy reakcją wycieraczek. Problem polega na tym, że niezależnie jak ustawię ten suwak to wycieraczki zawsze włączą się w tych samych odstępach czasu. Mechanizm wycieraczek był czyszczony przy innej okazji, natomiast przekaźnik pod kierownicą z lewej strony cyka przed każdym cyklem pracy wycieraczek więc jest chyba ok. Nie wiem co jeszcze jest odpowiedzialne za odstępy czasowe pracy, może jakiś bezpiecznik czy inny przekaźnik lub manetka (choć z jej wyjęciem to chyba masakra?). może spotkaliście się z tym w swoich autach?


może jeszcze małe doprecyzowanie: np. na minimum to powinny się włączyć co np. 15 sekund a na maksa to np. co 3 sekundy i tu jest problem że one nie reagują na ustawienie suwaka i bez względu na jego ustawienie włączają się co 5 sekund.
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 15:07 przez klejny, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » pn kwie 19, 2010 14:59

klejny pisze:może spotkaliście się z tym w swoich autach?
O ile w MK3 czy w Passacie B3/B4 można było ustawić sobie czas między "machnięciem" wycieraczek to w MK4 jednak tego nie ma, a odstępy czasowe "machnięć" są stałe i ustala się je za pomocą suwaka na manetce.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

bogmaj22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: czw kwie 23, 2009 20:25
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: bogmaj22 » pn kwie 19, 2010 18:20

Kamel pisze:
klejny pisze:może spotkaliście się z tym w swoich autach?
O ile w MK3 czy w Passacie B3/B4 można było ustawić sobie czas między "machnięciem" wycieraczek to w MK4 jednak tego nie ma, a odstępy czasowe "machnięć" są stałe i ustala się je za pomocą suwaka na manetce.
Kamel czy ty widziałeś namalowany znaczek na manetce pod suwakiem?Te czasy nie są stałe,bo wtedy po co byłby ten suwak i ten malunek.Zależnie od biegu wycieraczki pracują częściej lub rzadziej.


bogmaj

klejny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr cze 04, 2008 09:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: klejny » pn kwie 19, 2010 19:34

bogmaj22 dzięki wielkie za wiadomość, trzeba będzie to porozbierać, mówi się trudno!



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » pn kwie 19, 2010 20:22

bogmaj22 pisze:Kamel czy ty widziałeś namalowany znaczek na manetce pod suwakiem?Te czasy nie są stałe,bo wtedy po co byłby ten suwak i ten malunek.Zależnie od biegu wycieraczki pracują częściej lub rzadziej.
bogmaj22 a Ty czytać ze zrozumieniem to potrafisz?
Przeczytaj mój post jeszcze raz, ale już ze zrozumieniem.
a odstępy czasowe "machnięć" są stałe i ustala się je za pomocą suwaka na manetce.
Znaczy się, że nie można tak jak w MK3 ustawić sobie czasowych wycieraczek np. co 5 sek., czy co 7sek, a czasy są stałe w sensie, że jest kilka szybkości, ale stałych szybkości (teraz nie pamiętam, a nie chce mi się iść do samochodu, ale zdaje się, że 3 lub 4).

Najwidoczniej nie miałeś do czynienia z czasowymi wycieraczkami w MK3 czy Passacie B3/B4.
W tych samochodach po zastosowaniu przekaźnika z bogatszych wersji można było ustawić sobie dowolny czas (dowolny w granicach na jakie ustawiony był przekaźnik) "machnięć" wycieraczek.

Tak więc zanim zaczniesz coś komentować najpierw przeczytaj czyjś post dokładnie i ze zrozumieniem :-)

Pozdrawiam Kamel :-)

[ Dodano: 19 Kwi 2010 20:39 ]
klejny pisze:bogmaj22 dzięki wielkie za wiadomość, trzeba będzie to porozbierać, mówi się trudno!
Spróbuj na początek rozebrać osłonę kolumny i poprawić wtyczki.
Dopiero jak to nie zadziała to niestety pozostanie rozbebeszanie całego mechanizmu manetek.
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 20:25 przez Kamel, łącznie zmieniany 1 raz.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości