Uszczelnienie/uszczelka lamp tylnych

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Uszczelnienie/uszczelka lamp tylnych

Post autor: Gawior » pn kwie 19, 2010 10:00

Witam. Mam pytanie: jak dobrze uszczelnić tylne lampy ?
Przed zimą, a po kupnie auta przeciekała mi tylna lewa lampa i lało się do bagażnika ( przecięta uszczelka ), więc załatwiłem to silikonem.
Teraz kupiłem używane lampki tylne od golfika GTi z Anglii i po odkręceniu ich wylałem z lamp dosyć sporą ilość wody ( te uszczelki co były w nich chyba bardzo nieszczelnie się ułożyły ).
Jak zamontować lampy żeby problem się nie powtórzył ? Czy można kupić same te uszczelki w sklepie i czy one siądą na tyle żeby było to wszystko szczelne, czy od razu dać sobie spokój i te stare uszczelki na silikon dać ( czy jakiś konkretny silikon ), albo coś innego ?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn kwie 19, 2010 10:11

Gawior, Ja kupiłem piankę uszczelniającą, taka mniej więcej jak oryginalna ale znacznie cieńsza i podkleiłem na całej gługości przylegania - jest samoprzylepna - do starej uszczelki. O efektach na razie nie powiem bo jeszcze nie sprawdzałem szczelności. W razie czego mam jeszcze płachtę takiej jak oryginalna - chyba 9 mm po dorobię nową.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn kwie 19, 2010 10:44

Gdzie kupiłeś taką piankę ( w jakiego rodzaju sklepie - budowlanym ? ) ?
Bo te co mam teraz w aucie ( te przecięte ) z lampami Hella Blue są grubsze niż te co mam z tymi nowo nabytymi lampami.

Czy jak dam po 2 te uszczelki na lampę to lampka nie będzie za bardzo wystawać/odstawać ?
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 10:46 przez Gawior, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn kwie 19, 2010 11:03

Gawior, piankę 3 mm jako dodatkowe uszczelnienie na oryginalną kupiłem do wyciszania auta w Praktikerze za 24 zł (5 cm szerokości, 30 mb.) Pianka 9 mm mam od kolegi pracującego w firmie od instalacji i klimatyzacji. Mam jeszcze dostać więcej. Ponoć na 9 mm jest droga. Kilkadziesiąt zł za m kw.

u mnie zbytnio różnicy nie widać. Dociągnąłem do oporu i mocniej dokręcić się nie da bo dochodzą kołki ze śrubami do blachy. Do jest dość miękkie i sie podda.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn kwie 19, 2010 14:29

To chyba lepiej jest wyciąć z kalimaty ( od śpiwora - sztuczna gąbka ). Często widuję kalimaty po marketach po 12zł. A gdzieś mam starą nieużywaną, to może z niej wytnę ( jej grubość to 8mm, albo 10mm ).



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn kwie 19, 2010 14:55

Karimaty bywają bardzo porowate. Zauważ ze ta oryginalna gąbka jest dość zbita. Może się udać aczkolwiek ciec też może.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn kwie 19, 2010 17:29

To po prostu dam uszczelkę i karimatę dociętą na wzór. Do blachy dam tą uszczelkę co jest w tych lampach co kupiłem. Dodam że te uszczelki są bardzo cienkie ( przynajmniej o połowę cieńsze niż te co mam przy lampach Hella ), a do lampy karimatę i zobaczymy jak to się spisze.
Jak coś będzie nie tak to wtedy będę kombinował dalej, albo szukał uszczelek używanych oryginalnych ( bo moje są przecięte ).



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości