Corrado g60, brak spryskiwaczy i wycieraczek
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Booster1987
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: czw kwie 15, 2010 23:43
- Lokalizacja: Szczecinek
Corrado g60, brak spryskiwaczy i wycieraczek
Zacznę od tego ze jestem świeży i mam taki problem. Mam corrado G60 i nie działają mi spryskiwacze oraz nie działają mi wycieraczki w trybie interwałowym (w dół). Czy to wina przekaźnika?? Jak tak to jaki to przekaźnik?? może ktoś takowy posiada na sprzedaż??
Będę wdzięczny za każdą pomoc:)
Będę wdzięczny za każdą pomoc:)
miałem podobne problemy ze spryskiwaczami w moim golfiku II. Najpierw proponowałbym Ci bliżej zdiagnozować problem i podpiąc silniczek wycieraczek na krótko. U mnie działał on tak że dla jednego ustawienia biegunów działał przód a po zmianie tył. Jak to zrobisz i silniczek będzie chodził wówczas spróbuj miernikiem sprawdzić czy na kablach dochodzących do silniczka pojawia się zasilanie. Do pomiaru sprzyda Ci się ktoś kto włączy spryskiwacze gdy ty z przodu z miernikiem będziesz to sprawdzał. Po tych czynnoiściach dowiesz się przynajmniej czy jest to wina instalacji czy silniczka. Morze to być takrze uszkodzenie w manetce.
- Booster1987
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: czw kwie 15, 2010 23:43
- Lokalizacja: Szczecinek
Ale jak wezmę prawa menetke w gorę to wycieraczki chodzą na szybkim trybie ale żeby się zatrzymały muszę przełączyć znów w neutral gdy sa na dole bo inaczej zatrzymają sie w połowie...aha no i wycieraczka z tyłu działa mi tez bez problemu...mk2 pisze:podpiąc silniczek wycieraczek na krótko. U mnie
[center][img]http://i21.tinypic.com/jtte2o.gif[/img][/center]
- Booster1987
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: czw kwie 15, 2010 23:43
- Lokalizacja: Szczecinek
- Booster1987
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: czw kwie 15, 2010 23:43
- Lokalizacja: Szczecinek
powiem tak...gdy włączam wycieraczki to zero reakcji...jak przepiąłem przekaźnik w wejście obok(nie wiem czy można) to wycieraczki zaczęły chodzi ale nie dało się ich wyłączyć...reagowały na ruchy prawa manetka ale w pozycji neutralnie nie chciały sie wyłączyć, zaś spryski dalej nie działają...jakieś sugestie?
[center][img]http://i21.tinypic.com/jtte2o.gif[/img][/center]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tak, znajdż na forum opis skrzynki przekaźników i umieść przekaźnik tam gdzie ma być, weź więcej takich kombinacji nie wyczyniaj, przekaźnik ma być w swoim miejscu. Jeśli jest na swoim miejscu i w pozycji neutral wycieraczki chodzą to zepsute sa manetki, jesli chodza tylko na drugim biegu i stają w połowie szyby po wyłączeniu to winny jest przekaźnik.Booster1987 pisze:jakieś sugestie?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźnik powinien być włożony tylko w "swoje" gniazdo, w innym nie pójdzie, będzie pracował niewłaściwie albo spowoduje nawet poważną awarię - tak więc nie eksperymentujmy z przekładaniem.
Inną sprawą jest, że jesli on właśnie jest uszkodzony to przełożenie go i tak nic nie da; jedynie choćby chwilowa podmiana na inny egzemplarz z innego autka (np w tym wypadku każdy przek. z VW z tamtych lat tu będzie pasował).
A jaka wersja skrzynki bezpieczników jest u Kolegi?
TAKA?
Czy taka?
Inną sprawą jest, że jesli on właśnie jest uszkodzony to przełożenie go i tak nic nie da; jedynie choćby chwilowa podmiana na inny egzemplarz z innego autka (np w tym wypadku każdy przek. z VW z tamtych lat tu będzie pasował).
A jaka wersja skrzynki bezpieczników jest u Kolegi?
TAKA?
Czy taka?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 18, 2010 16:02 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Booster1987
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: czw kwie 15, 2010 23:43
- Lokalizacja: Szczecinek
- Booster1987
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: czw kwie 15, 2010 23:43
- Lokalizacja: Szczecinek
akurat wyciągnąłem przekaźnik w wg tego schematu mój przekaźnik znajdował się w gnieździe R9 i na tym gnieździe nie działało właśnie nic zaś na gnieździe R8 czyli chyba tam gdzie powinien byc włożony to wycieraczki chodziło ciągle...
U mnie wyglada to tak:
r1-pusty
r2-72
r3-30
r4-17
r5-pusty
r6-21
r7-puste
r8- na ta chwile puste bo wyciągnąłem przekaźnik od wycieraczek i sprysków
r9-puste
r10- 53
r11- 53
r12- 80
ale nad wymienionymi mam jeszcze 4 przekaźniki o numerach 78,79,31 i 90 licz\ac od strony lewej czyli drzwi kierowcy
U mnie wyglada to tak:
r1-pusty
r2-72
r3-30
r4-17
r5-pusty
r6-21
r7-puste
r8- na ta chwile puste bo wyciągnąłem przekaźnik od wycieraczek i sprysków
r9-puste
r10- 53
r11- 53
r12- 80
ale nad wymienionymi mam jeszcze 4 przekaźniki o numerach 78,79,31 i 90 licz\ac od strony lewej czyli drzwi kierowcy
[center][img]http://i21.tinypic.com/jtte2o.gif[/img][/center]
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Czyli to skrzynka "nowa" ta kolorowa.
Tak więc najlepiej podmienić z innym na chwilę i sprawdzi się czy jest poprawa. Gdy i kolejny przekaźnik nie zadziała - winne manetki, bądź styk przełączający w silniku.
Numerki niektóre mogą się różnić, zależy to np. od wyposażenia danego samochodu czy typu silnika. Ale np. dobrym wyznacznikiem jest zawsze 21 - kierunkowskazy. W "starej' i w nowej" mają zupełnie inne gniazda i po tym poznajemy typ skrzynki.
Tak więc najlepiej podmienić z innym na chwilę i sprawdzi się czy jest poprawa. Gdy i kolejny przekaźnik nie zadziała - winne manetki, bądź styk przełączający w silniku.
Numerki niektóre mogą się różnić, zależy to np. od wyposażenia danego samochodu czy typu silnika. Ale np. dobrym wyznacznikiem jest zawsze 21 - kierunkowskazy. W "starej' i w nowej" mają zupełnie inne gniazda i po tym poznajemy typ skrzynki.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 18, 2010 16:30 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 349 gości