Przestawiłem kółko pośrednie w PN-ce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Przestawiłem kółko pośrednie w PN-ce

Post autor: Ryś Stepowy » sob kwie 17, 2010 18:48

Czołem, Wymieniałem pompę wody w PN-ce i z lenistwa nie chciało mi się odkręcić obudowy pompy, a że do zrobienia był też rozrząd to po ustawieniu wszystkiego na znakach zdjąłem pasek i żeby odkręcić pompę wody wyjąłem kółko wałka pośredniego, po założeniu okazało się ze jest chyba przestawione o 360'. Jak wrócić do poprzedniego stanu tak sobie myślę że prościej będzie aparatem zapłonowym - mam rację? Będę wdzięczny za wszelkie rady. P
Ostatnio zmieniony sob kwie 17, 2010 20:40 przez Ryś Stepowy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 17, 2010 18:51

skoro nie chce ci się zdejmować dolnej obudowy rozrządu i paska ponownie to wyjmij aparat obróć o 180 stopni i włóż ponownie, albo przestaw kable zapłonowe na kopułce o dwa miejsca każdy ale ja nie cierpię takich kombinacji, nie spałbym po nocach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » sob kwie 17, 2010 18:54

Dzięki, no ja też chyba dziś nie zasnę, jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy. Ale będzie nauczka na przyszłość. A tak nawiasem mówiąc wszystkie znaki są idealnie zgrane więc jak rozepnę rozrząd i obrócę kółko wałka pośredniego o 360' to wszystko powinno być cacy? Czy lepiej nie rozpinać rozrządu i wyjąc aparat zapłonowy i obrócić o 180'? Zastanawiam się jaka opcja będzie najlepsza.
Ostatnio zmieniony sob kwie 17, 2010 20:39 przez Ryś Stepowy, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 17, 2010 19:52

ja już wyraziłem swoje zdanie, zdejmował bym pasek i zgrywał koło jak ma być, ale oczywiście jak zastosujesz którąś z opcji to też będzie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » sob kwie 17, 2010 20:38

No tak, tylko że teraz koło wałka pośredniego też jest ok, ponieważ znaki zgrywają się z wałem korbowym i wałkiem rozrządu tyle że jest obrócone o 360' i moment zapłonu zamiast być na pierwszym cylindrze jest na czwartym (Wcześniej napisałem ze kółko wałka pośredniego jest obrócone o 180' sorry - mój błąd).
Ostatnio zmieniony sob kwie 17, 2010 20:40 przez Ryś Stepowy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 17, 2010 20:53

teraz to już wybacz ale nie rozumiem. Koło wałka pośredniego możesz milion razy (albo 1x) obrócić o 360 stopni i będzie dobrze. To koło wału jest mniejsze i kręci się dwa razy szybciej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » ndz kwie 18, 2010 06:30

Postaram się jeszcze raz napisać co zrobiłem: żeby odkręcić pompę wody bez odkręcania jej obudowy zdjąłem pasek rozrządu (Po ustawieniu rozrządu tak jak do wymiany paska). Ponieważ nie mogłem odkręcić koła pośredniego to odkręciłem pokrywę pod nim (2 śruby z gwintem 8mm) i wysunąłem wałek pośredni tak żeby dostać się do nakrętek pompy. Po wymianie pompy wsunąłem z powrotem wałek pośredni (Obrócony o jakiś kąt, wtedy o tym nie pomyślałem że przestawiłem zapłon) Miałem zrobione znaki na wszystkich kołach rozrządu i ani wałka rozrządu ani wału korbowego nie ruszałem założyłem nowy pasek, napinacz. Auto nie chciało zapalić i dziwnie pod koniec kręcenia rozrusznikiem "pukało" - pomyślałem że coś schrzaniłem w rozrządzie ale: 1. PN jest niekolizyjny 2. Jak założyłem rozrząd zrobiłem 2 obroty ręcznie czy wszystko ok. W końcu uświadomiłem sobie że schrzaniłem sprawę z kółkiem wałka pośredniego i niechcący przestawiłem zapłon. Po ustawieniu rozrządu jak do wymiany (1 cylinder w GMP) i zdjęciu kopułki z aparatu okazało się że iskra (palec) zamiast na 1 jest na 4 cylindrze.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 18, 2010 07:32 przez Ryś Stepowy, łącznie zmieniany 4 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 173 gości