Problem z zapłonem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

simof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 18:04
Lokalizacja: Rzeszów

Problem z zapłonem

Post autor: simof » sob kwie 17, 2010 00:37

Witam
Problem z moim golfem III 1,6 93r jest taki że po przekręceniu kluczyka na "zapłon" kontrolki świecą gdzy przekręcę dalej rozrusznikiem kręci jednak wszystkie kontrolki gasną łącznie z tymi od instalacji lpg. sprawdzałem bezpieczniki wszystkie ok podłączyłem też nową kostkę stacyjki dalej to samo :( masa z akumulatora idzie nie wiem gdzie mam już szukać i czego znajomy mówił coś o szczotkotrzymaczu ?? proszę o pomoc pozdrawiam



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob kwie 17, 2010 08:21

masy z akumulatora to dwa kable od klemy minusowej , jeden jest przykręcony , albo powinien być pod podstawą akumulatora , a drugi idzie do śruby łączącej silnik ze skrzynią , albo masz tam kiepski styk , albo klemy źle kontaktują z akumulatorem , bądź kabel plusowy ma złe połączenie przy śrubie rozrusznika , bo tam idzie plus bezpośredni a potem do śruby przy alternatorze



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob kwie 17, 2010 08:37

ja bym obstawial na kostke stacyki badz skrzynke bezpiecznikowa
wiem ze wymieniales kostke
wiem ze wymieniales kostke ale moze byc problem z przewodami nie z sama kostka
zobacz jakie jest napiecie poiedzy masa a przewodem czerwonym (4mm2) przy stacyjce (nr 30 przy kostce) jak krecisz rozrusznikiem
jezeli bedzie tam 12V to sprawdz co wychodzi ze stacyjki czyli przewod 1,5mm2 w czarny kolorze z nr 15 przy stacyjce, powinno byc tam 12V gdy pala sie kontroki i gdy krecisz rozusznikiem
jezeli tu tez jest 12V to musisz sprawdzic czy dochodzi napiecie na skrzynke bezpiecznikow czyli wtyczka H1 pin4 - kolor czarny przewodu
jezeli tu jest wszystko ok to najwyrazniej cos ze skrzynka bo ona rozdziela na rozne obwdy
na 16 bezpieczniku masz licznik i tam tez powinno byc caly czas 12V, nawet jak krecisz rozrusznikiem
gazownicy zazwyczaj podpinaja instalacje LPG po cewke zaplonowa a ta te jest zasilana ze skrzynki z bezpiecznikami wiec wyglada na to ze skrzynka nie dostaje zasilania i przez to brak jest zasilani centralki LPG i licznika



simof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 18:04
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: simof » sob kwie 17, 2010 09:48

Jeżeli skrzynka nie dostaje zasilania to wycieraczki itd nie powinny chyba działać a działają światła to samo światła są pozycyjne po przekręceniu na zapłon mijania ale po następnym przekręceniu tak jakby odcinało prąd ( nie wiem zwarcie jakieś) kontrolki gasną a światła świecą tylko pozycyjne. Wcześniej przez jakieś dwa dni odpalał dobrze ale przy wracaniu kluczyka na miejsce zapłonu jakby tracił wtedy prądu i przygasał ale nie zgasł a później stało się to co teraz...
Ostatnio zmieniony sob kwie 17, 2010 09:51 przez simof, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob kwie 17, 2010 10:59

zobacz czy na bezpieczniku nr 16 jest +12V jak krecisz rozrusznikiem



simof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 18:04
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: simof » ndz kwie 25, 2010 12:09

Jednak wina kostki pech chciał że przy wcześniejszym sprawdzeniu trafiłem na uszkodzoną prosto ze sklepu którą widocznie wcześniej ktoś użył :goof:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 183 gości