Witam
Wczoraj byłem na przeglądzie i diagnosta powiedział mi, że nie pali mi na wszystkich cylindrach. Ogólnie jest tak, że na biegu jałowym rzeczywiście nierówno chodzi tzn. obroty na obrotomierzu nie skaczą, ale słychać, że silnik nie pracuje równo. Jednak jak już mam go na biegu i jadę to zdaje mi się, że pracuje równo? Jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach? Czasami też po dłuższym postoju np. tak ze 3 dni po odpaleniu chodzi chwilę jak traktor? Co mam zrobić, w pierwszej kolejności chciałem wymienić świece zapłonowe.
Z góry dzięki za pomoc.
Mój silnik to 1.8 PB.
Nierówna praca silnika.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- maryjan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 862
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
- Lokalizacja: Ostrowite city of country
jarnes, nierówna praca silnika może wskazywac na zużyte :
- świece,
- kable WN,
- lub aparat zapłonowy.
Na pierwszym miejscu sprawdziłbym stan aparatu zapłonowego (może być zaśniedziały), potem sprawdź kable WN (ciemny garaż powinien pokazać "tańczące iskry"), jak nadal będzie nierówno chodził a powyższe czynnosci zostaną wykonane to wtedy dopiero sprawdź świece lub je wymień.
Sprawdzanie świec jest banalnie proste na odpalonym silniku ściągaj po kolei kable z każdej z świec.
UWAGA - rób tak aby prąd nie narobił Tobie krzywdy.
- świece,
- kable WN,
- lub aparat zapłonowy.
Na pierwszym miejscu sprawdziłbym stan aparatu zapłonowego (może być zaśniedziały), potem sprawdź kable WN (ciemny garaż powinien pokazać "tańczące iskry"), jak nadal będzie nierówno chodził a powyższe czynnosci zostaną wykonane to wtedy dopiero sprawdź świece lub je wymień.
Sprawdzanie świec jest banalnie proste na odpalonym silniku ściągaj po kolei kable z każdej z świec.
UWAGA - rób tak aby prąd nie narobił Tobie krzywdy.
Dziki
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Swiece mozesz wymienic jezeli nigdy ich nie wymieniałes badz zostały wymienione na niewłasciwe co przyspieszyło ich zużycie... mozesz tez sprawdzić kopułke czy nie ma osadu na wew, czesci metalowych stopek, palec czy nie jest zweglony lub skruszony, i stan przewodów zapłonowych czy nie maja przebicia przy ewentualnym zdjeciu ich na samym początku pojedyńczo po koleji żeby sprawdzić na którym nie chodzi lub nie ma reakcji..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 241 gości