Pompa paliwa - nie pompuje.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mario6002
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:51
Lokalizacja: Włocławek

Pompa paliwa - nie pompuje.

Post autor: mario6002 » pt kwie 16, 2010 23:30

Witam.

Wiem, że to nie to forum ale poproszę o poradę, bo macie duże doświadczenie i wiedzę dotyczącą mojego problemu.

Dot. Primera 2.0 Td 2000r. - pompa paliwa. Obrazek

Auto nie odpala.
Wszystkie kontrolki działaja prawidłowo, Check gaśnie jak należy, immo nie blokuje.

Jest tak, że pompa wtryskowa nie pompuje paliwa.
Zasilanie do pompy jest.
Zasilanie na zaworze do wygaszania też jest i działa.
Byłem u gości co sie tym zajmuja i powiedzieli, że jak auto stało 0,5 roku to jakiś wałek mógł sie skleić od ropy, chyba ten, który rusza nastawnik???

Poprosze o poradę:

1. Czy mogło sie cos skleić do tego stopnia, że pompa nie przepuszcza dalej paliwa?
2. Jak to sprawdzić?
3. Jak przepompować paliwo przez pompę żeby to ruszyć.

Przed pompą jest pompka ręczna na filtrze paliwa może pompować do skutku?



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob kwie 17, 2010 01:15

Plak do dolotu powietrza i zapalamy > jeżeli stało autko i nie było palone to pewnie się tylko zapowietrzyło > w przypadku opla to nawet 2 min kręcenia i jechania na samo starcie lub plaku> Nic się nie pozaklejało > jedynie tylko zapowietrzenie zostaje.

Jeżeli jest możliwość to proponuje podpięcie pod kompa i sprawdzenie błędów.



Awatar użytkownika
Leon013
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt lut 15, 2008 18:15
Lokalizacja: świętokrzyskie S_ów
Kontakt:

Post autor: Leon013 » sob kwie 17, 2010 08:57

odpowietrz wtryski i spróbuj odpalac
Ostatnio zmieniony sob kwie 17, 2010 08:58 przez Leon013, łącznie zmieniany 1 raz.


1) MK2 Fire & Ice sprzedane (poszło)
2)MK1 Cabrio (do sprzedania)Sprzedany:-((
3)MK4 DIESEL Sprzedany :-((

mario6002
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: mario6002 » sob kwie 17, 2010 22:17

Dzisiaj posprawdzałem wszystko dokładnie.

Prąd na elektrozawór dochodzi tylko na ułamek sekundy i zanika (a powinien być cały czas).
Prąd do pompy dochodzi.
Na forum Nissana piszą, że sygnał na ten elektrozawór idzie z ECU a on wcześniej dostaje sygnał z czujnika położenia wału, który na pewno jest uszkodzony.

Sprawdziłem.
Według manuala czujnik położenia wału powinien mieć opór od 1,2 do 1,5 omów.
Mój ma 1.32 omów.

Jak podam prąd na ten elektrozawór z akumulatora to też nie pompuje paliwa.

No i nie wiem co dalej.
Ten czujnik kosztuje do wspaniałej Primery ponad 400,00 zł. i musiałbym go kupić, bo może jest uszkodzony ale nie na pewno, bo opór ma prawidłowy.

Pozdrawiam

[ Dodano: 20 Kwi 2010 10:48 ]
Witam ponownie.

Pompa VP 37 sterowana nastawnikiem HDK.
Wszystko wskazuje na to, że ona zawiniła, że samochód nie zapala.
Zasilanie do pompy elektryczne i paliwo jest.
Pompa nie puszcza dalej paliwa.

Samochód stał 0,5 roku.

Co zrobić żeby ją ruszyć?
Jak przepompować przez nia paliwo?

[ Dodano: 23 Kwi 2010 23:40 ]
Witam ponownie.

Próby odpalania na Plaku.
Samochód zapalił i po chwili zgasł.
Tak kilka razy.
Bardzo głośno w tym czasie pracował i rzucało silnikiem.

Po próbach odpalania na plaku gdy wyłaczyłem zapłon cos głośno cykało w okolicy sterownika HDK pompy.
Około 20 sekund z przerwami jakby coś sie ustawiało albo nie mogło ustawić.

Paliwa za pompą nie ma pomimo podania 12V na elektrozawór.

Jak przepompować paliwo przez pompę?
Czy unieruchomiony nastawnik uniemożliwi przepompowanie paliwa?

ON na powrocie jest, bo na wężykach na wtryskach się pokazało.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości