Witam
Audi A3, TDI 90koni, manual 5 biegów, przebieg ok 210 tys. Olej w skrzyni nie zmieniany.
Od początku jak posiadam to auto to coś mi ten lewarek trzepał i szarpał. Szczerze mówiąc myślałem, że to coś z poduszkami - ale niby wszystkie są ok a i przy ruszaniu, nawet bardzo mocnym, nie trzepie silnikiem. Mam wrażenie, że raz mocniej wibruje buda przy przyspieszaniu i zwalnianiu. Jakoś się do tego przyzwyczaiłem, ale...do czasu. Ost przy pełnym bucie lekko coś drga. W sumie jakoś nie zauważyłem, żeby mocniej, ale w okolicach 2000-2400 obrotów i tylko na czwartym biegu coś metalicznie się obija. Wyczaiłem, że wystarczy przytrzymać drążek zmiany biegów, żeby tego nie było. Dla mnie brzmi to jak by ta wajcha na skrzyni wpadała w wibracje (bo podobny dźwięk jest jak się tą wajchę samemu rusza na postoju - tylko w trakcie jazdy słychać tych uderzeń z 10 na sekundę). Czy ta wajcha odpowiadać może również za te wibracje i "efekty dźwiękowe" w postaci buczenia czy też tych uderzeń. Jak się to odbywa z ew naprawą?
Jeszcze mam taką uwagę - przeczytałem, że były różne oleje w do skrzyń biegów przed 99 rokiem i po 99. Moje auto jest z października 98 i może ktoś wcześniej spitolił dobór oleju. Biegi wchodzą 99% (czasami trzeba dwa razy wcisnąć sprzęgło, żeby wsteczny wrzucić).
Pozdrawiam i dziękuję za ew pomoc.
Grzechotanie skrzyni - dosyć nietypowe
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
może cos w skrzyni na zębatce 4 biegu luz koło zębate dostało i obija sie o sasiednie i wymusza przesówanie sie pezsówki co dalej za tym idzie wybieraka i przechodzi na dzwignie zmiany biegów...... najlepiej rozebrać skrzynie ale długo zejdzie napewno.. a druga napewno troche kosztuje... napewno olej nie ma nic do tego..... podobnie jest u kolegi w audi b4 tam jest wzdłóz skrzynia ale objawy podobne....
Poproszę bardziej optymistyczną wersję. Tylko dziwi mnie to, że tylko przy tych obrotach się to dzieje a powyżej (od 2500) cisza elegancka jest.Karol G60 pisze:może cos w skrzyni na zębatce 4 biegu luz koło zębate dostało i obija sie o sasiednie i wymusza przesówanie sie pezsówki co dalej za tym idzie wybieraka i przechodzi na dzwignie zmiany biegów...... najlepiej rozebrać skrzynie ale długo zejdzie napewno.. a druga napewno troche kosztuje... napewno olej nie ma nic do tego..... podobnie jest u kolegi w audi b4 tam jest wzdłóz skrzynia ale objawy podobne....
Kolego ściągnij mieszek i popatrz sobie na plastikowe tulejki które ślizgają się po bolcu jak ruszasz wajchą do przodu i do tyłu. Możesz mieć je wyrobione i dlatego drążek drga. Pewnie ktoś dużo jeździł na czwórce z ręką na lewarku i dlatego się one wyrobiły.
tu masz rysunek poglądowy, chodzi o tuleje nr 22, 26, 27.
tu masz rysunek poglądowy, chodzi o tuleje nr 22, 26, 27.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 238 gości