Tylna wycieraczka swiruje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Tylna wycieraczka swiruje

Post autor: krystek007 » ndz mar 21, 2010 21:26

W zimie zrobił się mały problem z wycieraczką tylną, jak ją włączam, to przechodzi na jedna stronę i nie chce wrócić, po ponownym wciśnięciu przechodzi z powrotem, ale nie trafia dokładnie w swoje miejsce, po dwóch trzech próbach w końcu udaje mi się ją ustawić na miejsce startu. Kiedyś wywalił mi już bezpiecznik, nie wiem czy to jest powiązane, bo zdarzyło się raz. Próbowałem całość zalać WD - myślałem, że w zimie coś tam przyblokowało, ale nic to nie daje. Ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawić???


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
danel01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lis 17, 2007 13:35
Lokalizacja: oswiecim

Post autor: danel01 » ndz mar 21, 2010 21:40

Odkręć obudowe od środka klapy i wyczyść wszystko a potem wd. też tak miałem 30 min roboty i chodzi jak zegarek


dany... pozdro..

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » ndz mar 21, 2010 22:08

sprawdź przewody w gumowej przelotce z klapy do budy bo mogły popękac


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
remiq88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn maja 28, 2007 00:12
Lokalizacja: GST

Post autor: remiq88 » ndz mar 21, 2010 22:16

Potwierdzam zdanie poprzednika, też tak miałem w MkII gdy przerwał się przewód idący do wycieraczki, więc polecam sprawdzić, czy wszystkie są całe.


[img]http://www.symfonia.ovh.org/logo.jpg[/img]

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » wt mar 23, 2010 20:34

Dobra rozebrałem cały silniczek, nie ma tam nic do czyszczenia :) prąd jest 12 V przy skoku wycieraczki, rozkręciłem silniczek, w środku trochę było syfu przy drążku wchodzącym w tą większą część zalałem tam WD, ale nie bardzo to wszystko pomaga, podpinam na krótko ten silniczek i widzę, że dziwnie pracuje, robi tylko jeden obrót nie wraca, tak jakby jakiś mechanizm w środku się tam ślizgał czy cuś, dostępu tam już nie ma, zanitowane wszystko, a jest gdzieś ustawianie czasu wycieraczki??? może coś się przestawiło w czasie tylko??? może to o to chodzi, skok napięcia jest za krótki i silniczek robi tylko jeden obrót.
Są jakieś pomysły??

[ Dodano: 27 Mar 2010 22:26 ]
Szkoda, że nikt na forum nie zna tematu :( za to ja go już poznałem :)
Używany silniczek na allegro kosztuje koło 40zł, więc tragedii nie ma, ale z czystej ciekawości rozwierciłem nity w mechanizmie obrotowym i znalazłem przyczynę, na kole od spodu znajdują się 2 ścieżki przewodzące impulsy i połączone z takimi blaszkami, u mnie okazało się że jednej blaszki nie ma :) a ścieżki przewodzące są przerwane i stąd nieregularna praca podczas jednego impulsu z przekaźnika. Na krótko chodzi wszystko ok, ale prąd jest ciągły jaja zaczynają się przy krótkim impulsie z przekaźnika.
Mam teraz jedno pytanie czy golf III kombi i hatchback mają takie same silniczki, bo znalazłem gościa na allegro ma silniczek za 29zł :) tylko z kombi nie wiem czy to będzie jakaś różnica? Ma ktoś info na ten temat??


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt kwie 16, 2010 16:40

Szkoda, że nikt na forum nie zna tematu :( za to ja go już poznałem :)
Używany silniczek na allegro kosztuje koło 40zł, więc tragedii nie ma, ale z czystej ciekawości rozwierciłem nity w mechanizmie obrotowym i znalazłem przyczynę, na kole od spodu znajdują się 2 ścieżki przewodzące impulsy i połączone z takimi blaszkami, u mnie okazało się że jednej blaszki nie ma :) a ścieżki przewodzące są przerwane i stąd nieregularna praca podczas jednego impulsu z przekaźnika. Na krótko chodzi wszystko ok, ale prąd jest ciągły jaja zaczynają się przy krótkim impulsie z przekaźnika.
ja już to rozkręcałem i właśnie miałem ten sam problem. Okazało się, że - tak jak piszesz - jedna z blaszek się ułamała (ta od obiegu przerywanego na kole zębatym) - ja odlutowałem przewody i zamieniłem blaszki, dałem tą ułamaną w miejsce, gdzie na kole zębatym jest ścieżka z ciągłą pracą wycieraczek, oczywiście podgiąłem ją trochę, aby stykała z kołem, a tą dobrą blaszkę dałem w miejsce ścieżki z przerwą.
Od tamtej pory wycieraczka chodzi super :)


Obrazek
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 313 gości