Golfik nie pali.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Rafako
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:14
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Golfik nie pali.

Post autor: Rafako » pt kwie 16, 2010 09:52

Szanowni forumowicze, postanowiłem zamieścić nowy post z moim problemem. Sytuacja wyglądała kiedyś tak:

"Szanowni forumowicze, proszę o pomoc. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi pomóc. Problem wygląda następująco: od jakiegoś 1,5 miesiąca mam kłopot z odpaleniem mjego golfika. Wcześniej palił jak to się mówi "od pół obrotu" a od jakiegoś czasu na zimnym silniku muszę kręcić ok 3-4 sekundy. dodatkowo zauważyłem, że w trakcie kręcenia po ok 3 sekundach słychać że któryś przekaźnik się załącza i wtedy silnik odpala. Próbowałem namierzyć ten przekaźnik ale bez rezultatu. problem występuje tylko na zimnym silniku, po zagrzaniu pali "od tyka". Sprawa dotyczy silnika 1,4 16V AHW, rok prod. 1998. Z góey dziękuję za pomoc."

W dniu wczorajszym golfik przestał odpalać, tzn. rozrusznik kręci, słychać ten przekaźnik opisany w pierwszym poście i nic. Podejrzewam, że może on odpowiadać za układ wtrysku paliwa lub pompę paliwa, tylko który to będzie. Pod osłonami z lewej strony pod kierownicą mam trzy lub cztery przekaźniki, natomiast w skrzynce od strony komory silnika nie ma przekaźników tylko są wyprowadzenia przewodów. Dodatkowo zauważyłem wczoraj jedną rzecz: w momencie jak przekręcę kluczyk w okolicy przepustnicy zaczynam słyszeć brzęczenie jakby jakiegoś silniczka (na forum czytałem, ze ten model nie ma silnika krokowego) po ok 2-3 sekundach słuchać "klapnięcie" i cisza. Do tej pory przy odpalaniu auta sądziłem że jest to dźwięk pompy paliwa. Proszę kolegów o pomoc.

[ Dodano: 16 Kwi 2010 10:09 ]
Dodam jeszcze że podpinałem auto pod kompa (2 tygodnie temu) i miałem dwa błędy: przepustnicy i zaworu odpowietrzenia zbiornika paliwa (przy zbiorniku z węglem aktywnym) po czyszczeniu przepustnicy błąd przepustnicy zniknął. Czy możliwa jest sytuacja że przekaźnik od układy wtrysku lub pompy paliwa "klapnie" ale ma nadpalony styk i w rzeczywistości nie załącza. A może to coś zupełnie innego już sam nie wiem. Po południu sprawdzę czy wogóle słuchać pompę paliwa bo teraz nie mam z kim. proszę o jakieś rady co można jeszcze sprawdzić.
Ostatnio zmieniony pt kwie 16, 2010 10:10 przez Rafako, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt kwie 16, 2010 11:39

moze byc napisal czy jest iskra i czy dochodzi paliwo do silnika



Rafako
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:14
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Rafako » ndz kwie 18, 2010 12:22

Problem został zlokalizowany, przekaźnik oznaczony 409, po wymianie śmiga.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 305 gości