AJM, muli od 1000-1800

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » czw kwie 15, 2010 18:56

na 4 biegu i przy obr 2000 tez spalanie nie bedzie wysokie. Nie chodzi tylko oto by zawsze jedzic na 5 czy 6 biegu z predkoscia obrotowa 2000-3000 by bylo ekonomicznie. Pojezdzij troszke zgodnie z przepisami- tak okolice 60-70 km/h na biegu 4 a zauwazysz ze po 100 km przejechanych wcale tak duzo auto nie spalilo. Skrzynia biegów ma za zadanie efektywne wykozystanie momentu obrotowego.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

arwam

Post autor: arwam » czw kwie 15, 2010 19:24

bongo, wiem bo DRW to jak ASD ale z dodatkowym nadbiegiem w prezencie



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw kwie 15, 2010 19:33

AJM ma maksymalny moment obrotowy przy 1900rpm,więc jazda na 5 biegu w tym zakresie prędkości obrotowych nie powinna być szkodliwa dla silnika,czyż nie?



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 15, 2010 19:55

bongo,

każdy zrobi jak chce.
silnik powinien pracować w obrotach
pomiędzy wartościami momentu i mocy.
wtedy jest najekonomiczniejszy.
ja jak miałem AAZ to zawsze pracował w obrotach pomiędzy 2200 a 3500rpm.
i wtedy malutko palił przy jeździe z mniejszymi obrotami palił więcej.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw kwie 15, 2010 20:31

arwam pisze:ja jak miałem AAZ to zawsze pracował w obrotach pomiędzy 2200 a 3500rpm.
Czyli jak jechałeś w mieście to dwójka i gaz?Nie przesadzajmy,wiadomo że zamulanie silnika to zło,ale nie zawsze się da jechać tak jakby się chciało :bajer:
U mnie w trasie na 6 biegu przy szybkości 120km/h i 1900obr komputer pokazuje chwilowe wskazanie na poziomie 3,6l,więc czy jazda z tą samą szybkością na 4 biegu skutkowałaby spalaniem na tym samym poziomie?Śmiem wątpić..



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 15, 2010 20:49

bongo, t pokazuje chwilowe zużycie zależne od pochylenia drogi wiatru i inyych czynników zmiennych
przejedź przykładowa w bewietrzny dzień tą samą trasę na szóstce przy powiedzmy około 130km/h i zrób to samo na piątce
zobaczymy co wtedy powiesz
po drugie nie patrzę tylko na zużycie paliwa.
ale również na zużycie silnika.
i jazda z jednostajną prędkością to co innego a co innego przyspiesanie z obrotami poniżej 2000rpm na wysokich biegach nie chcę sięsprzeczać bo każdy ma swój rozum i robi jak w/w mu dyktuje. a skutki? no cóż bywają różne



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw kwie 15, 2010 21:00

arwam pisze:jazda z jednostajną prędkością to co innego a co innego przyspiesanie z obrotami poniżej 2000rpm na wysokich biegach nie chcę sięsprzeczać bo każdy ma swój rozum i robi jak w/w mu dyktuje. a skutki? no cóż bywają różne
To popatrz na ten filmik,czy to jest zarzynanie silnika?Piąty bieg żeby była jasność :bajer:
[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw kwie 15, 2010 21:12

nie srajta ogniem, mój 1z obroty ponad 2600 widzi kilka razy w roku :los: i jakoś nic mu nie jest :helm: pali od strzała, oleju nie bierze, turbo pracuje elegancko, pali tyle ile powinien (6-7 miasto, 4-5 trasa ) ... na liczniku zaraz 300kkm ... dajcie spokój z tym mitem , ze diesla się cały czas powinno kręcić, ktoś napisał kilka zasad , siedzi to teraz na forach i wielka biblia się z tego zrobiła :panna: bo fajnie się czyta, to od razu jest to prawda ....
Ostatnio zmieniony czw kwie 15, 2010 21:14 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 15, 2010 21:15

bongo, pogadamy jak zrobisz z 80-100tys km i jak rozbierzesz silnk a nie srzedasz komuś dlatego że już zaczyna silnik nie domagać

[ Dodano: 15 Kwi 2010 21:19 ]
damcio151, a ile silników rozbierałeś. ja uż nie jeden zrobiłem i silnik po dziadku jest przeważnie zaszlachotwany
a silnik po młodziku tylko górę robisz i pierścienie jeśli cokolwiek wiedzy jak autem jeździć miał.
wiewm bo po młodziku między innymi miałem właśnie poprzedni silnik AAZ i dół był w tanie idealnym a nie miał wcale małego przebiegu.
tyle że na dobrych olejach jeździł
głowica była do niczego niezdatna. ale po dziadkach często jeszcze gorsza jest



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw kwie 15, 2010 21:20

arwam pisze:bongo, pogadamy jak zrobisz z 80-100tys km i jak rozbierzesz silnk a nie srzedasz komuś dlatego że już zaczyna silnik nie domagać
ja z ojcem tyle zrobiłem, bo samochód mam po nim ... przy 1800-2000 zmiana biegów i ? nie cisnę go od niskich obrotów, ale spokojna jazda - w czym to szkodzi ? w razie chęci przyspieszenia redukcja i nie ma problemu ...
chcesz zobaczyć mój silnik ? jak go sam rozbierzesz i sam złożysz, w razie uszkodzenia czegoś- wymienisz tą część to nie ma problemu ... tylko jak coś się sypnie po tym to naprawiasz :chytry: i gwarantuje, że byś się zdziwił co do stanu tego motoru



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw kwie 15, 2010 21:22

arwam pisze:bongo, pogadamy jak zrobisz z 80-100tys km i jak rozbierzesz silnk a nie srzedasz komuś dlatego że już zaczyna silnik nie domagać
Noż kutwa,nie mów że ten silnik nie domaga :bajer: Moim zdaniem ma się całkiem dobrze,rzekłbym że wręcz zajebiście :bajer:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw kwie 15, 2010 21:23

arwam pisze:damcio151, a ile silników rozbierałeś.
w życiu dużo silników rozebranych widziałem ... ojciec był kilkanaście lat/ jest teraz po części :P bo zmienił zawód ( takie życie ) i co ? zresztą skąd wiesz jak dziadki jeżdżą, a jak młodziaki ? mój dziadek piłuje auto ile wlezie, aż wyje bo ma dość :P a ja jestem młody i jakoś jeżdżę na niskich obrotach



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 15, 2010 21:38

damcio151, piszę żeby jeździć z głową a sam trzymam TDI ( nie TD ) między 1800-2700rpm na codzień ale na wyższych biegach raczej staram sięnie jechać przy obrotach poniżej 2000rpm.
natomiast jak ognie unikam przyspieszania przy obrotach niższych niż 2000rpm na biegach wyższych niż trójka.
jeśli jedziesz po płaskim odcinku drogi ze stałą prędkością to nie ma o czym mówić ale jeśli jedziesz pod górę z takimi obrotami na czwórce lub piątce albo jeszcze lepiej pod górę na tych obrotach przyspieszasz to nie mów mi że to jest zdrowe dla silnika.

[ Dodano: 15 Kwi 2010 21:40 ]
i nie chodzi o to żeby się kłócić. po prostu stwierdzam fakt i tyle. a każdy zrobi jak mu pasuje.

[ Dodano: 15 Kwi 2010 21:42 ]
damcio151, przynajmniej u mnie dziadki tak jeżdżąże silnik już z daleka grzmi jak letnia burza :D



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw kwie 15, 2010 22:06

Jasne, przyspieszanie z niskich obrotów, lub jazda pod górkę na niskich obrotach nie jest dobra ... tu się zgadzam ... ale jazda spokojna, bez przyspieszania ( z stałą prędkością ) , po w miarę równej drodze nic silnikowi nie robi
więc jesteśmy tego samego zdania :bigok:
może nasza rozmowa co poniektórym da do myślenia, a nie wszędzie piszą, żeby jeździć w okolicach 3tyś cały czas :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 152 gości