Jak zdiagnolizowac awarie zaworu EGR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

PAWLINECZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz sty 31, 2010 21:16
Lokalizacja: Gdansk

Jak zdiagnolizowac awarie zaworu EGR

Post autor: PAWLINECZEK » pt kwie 09, 2010 21:31

Witajcie po przegazowaniu na postoju auta na biegu jalowym silnik zmienia barwe dzwieku mechanik stwierdzil ze zalancza sie zawor egr ale w kabinie jest slyszalny glosniejszy dziwiek silnika bardziej buczy jak stwierdzic ze to ten zawor.Dotyczy to golfa 4 1,9 SDI.Prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony sob kwie 10, 2010 10:08 przez PAWLINECZEK, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt kwie 09, 2010 21:37

VAG :bajer:



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » sob kwie 10, 2010 02:35

Możesz też go wyjąć i zrobić mu czyszczenie bo na bank jest tam syfu dużo i może nie dziłąć prawidłowo... tylko się nie wystrasz jak go wyjmiesz, bo możesz zobaczyć tam wiele... :bajer:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob kwie 10, 2010 09:06

nie wystraszy się, to nie silnik TDI, w SDI zawór EGR jest z boku dolnej części kolektora ssącego a nie na jego wlocie więc nie ma się czym przestraszyć. W SDI widać z zewnątrz jak pracuje membrana zaworu więc bez problemu da się ocenić czy pracuje prawidłowo.


Obrazek

Awatar użytkownika
Adek99
_
_
Posty: 991
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 14:26
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: Adek99 » pn kwie 12, 2010 21:40

a mógłby ktoś zapodać jakąś fotkę gdzie co i jak bo u mnie jest podobna sytuacja!!

Z góry dziękuję!!!



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 13, 2010 16:00

na foto w tym linku widać zawór EGR (u dołu po lewej stronie kolektora ssącego) :
http://motoallegro.pl/item977898250_kol ... 9_sdi.html
a tak wygląda sam zawór z boku (po lewej stronie widać siłownik podciśnieniowy sterujący uchylaniem trzonka zaworu oraz widać membranę i trzonek zaworu) :
http://motoallegro.pl/item970718923_zaw ... ce_rg.html


Obrazek

PAWLINECZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz sty 31, 2010 21:16
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PAWLINECZEK » czw kwie 15, 2010 21:42

Ja moj zawor wyczyscilem jest dalej bez zmian silnik na biegu jalowym dziwnie burczy zmienia barwe dzwieku jak go przygazuje i zejdzie z obrotow to juz glosniej chodzi,mechanik mowi ze egr tak chodzi,wlacze bieg ustaje, ale dziwi mnie to ze jak zdejme wezyk od podcisnienia i go zaslepie jest tak samo nic sie nie zmienia czy to normalne?



Awatar użytkownika
szysz61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:06
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: szysz61 » czw kwie 15, 2010 22:23

A może to wina wysprzęgnika. Od pewnego czasu zauwazyłem, że silnik jakby pracował głośniej, po wciśnięciu i puszczeniu pedału sprzęgła pracuje ciszej.



PAWLINECZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz sty 31, 2010 21:16
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PAWLINECZEK » pt kwie 16, 2010 15:34

juz to testowalem po wlaczeniu sprzegla i puszczeniu jest tak samo tylko po wlaczeniu biegu ustasje



Awatar użytkownika
szysz61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:06
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: szysz61 » pt kwie 16, 2010 22:13

Poszukaj na forum co piszą na temat wyprzęgnika czyli łożyska wyciskowego.



Luki12328
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw lis 08, 2007 21:48
Lokalizacja: Łowicz

Jak zdiagnolizowac awarie zaworu EGR

Post autor: Luki12328 » wt cze 24, 2014 22:06

Witam, dziś jestem po czyszczeniu egr w moim golfie SDi AQM i zauważyłem (nie wiem jak było wcześniej ) ze zawór egr po odpaleniu jest otwarty a po zgaszeniu membrana opada czyli zamyka czy to jest prawidłowe, niestety nie miałem okazji sprawdzić jak się zachowuje na wyższych obrotach poradzcie coś panowie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 82 gości