[golf mk2] Mobil vs Valvoline

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hasek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn sie 30, 2004 00:18
Lokalizacja: bYdGoSzCz
Kontakt:

[golf mk2] Mobil vs Valvoline

Post autor: hasek » pt sty 14, 2005 03:25

mk2 1.8 na gazie
przebieg... hmm niby ok 180 tys.

walnela mi uszczelka pod glowica, bede zmienial olej i mam problem z wyborem

wacham sie miedzy Mobilem super 15w40 a Valvoline MaxLife 10w40
ten drugi niby zalecany do silnikow z duzym przebiegiem.
uzywa go ktos?
o mobilu rozne sluchy ostatnio chodza a chlopaki u mnie w sklepie polecaja mi Valvoline. http://www.valvoline.pl
co byscie wybrali?


._\______
/____|___\____
|_(O)_|____(O)_|

black magic ...

mally

Post autor: mally » pt sty 14, 2005 03:42

a ja sobie chyba aleje lotusa 10w40 przebieg 180 ....tylko ze mobil kosztuje 120 a lotus 60 za 4 litry :helm:



cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » pt sty 14, 2005 07:00

castrol 15 W 40
ja mam 200 tyś i mam castrol 10 W 40 zawsze teki lałem i nie bierze Oczywiście zalezy to od stanu silnika i eksloatacji Jak robisz głowice to sprawdż olejowe pierscienie moze juz warto wymienić jak juz zdjeta głowica


MORE POWER

dino84

Post autor: dino84 » pt sty 14, 2005 16:40

Ja mam zalanego Valvoline i tez mam 180tys przebiegu. Jest to olej przeznaczony do silnikow z przebiegiem powyzej 100 000km. Gosc w sklepie polecil. Zaplacilem cos kolo 85zl. Na razie wszystko jest ok.
W sumie duzo nie kosztuje,a firma znana.



Awatar użytkownika
adas3003
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 15:26
Lokalizacja: SIEMIANOWICE SLASKIE
Kontakt:

olej

Post autor: adas3003 » pt sty 14, 2005 22:17

powiem ci czy mobil czy lotos czy inny olej prawie kazdy jest rozlewany w jednej rafinerii ja mam 182tys przebiegu i jezdze na lotosie mineralnym i nienarzekam,a to ze na opakowaniu pisze mobil to nieznaczy ze jest lepszy niz lotos



Awatar użytkownika
lukimaster
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 06, 2005 22:17
Lokalizacja: cch
Kontakt:

Post autor: lukimaster » pt sty 14, 2005 22:41

tez jezdze na lotosie(mineralny) i jest oki(wazne,zeby nieprzeciagac wymian oleju+filtra)



sprewello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 00:34
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: sprewello » sob sty 15, 2005 02:15

Też mi się zdaje że jak silnik ma już przejechane ponad 100 tys. to małe znaczenie ma olej (zresztą nie wiadomo czy to nie tylko inne opakowania i ceny w tej naszej Polsce są) tylko częstotliwość wymian. Ale powiem Wam że kumpel mechanik ostatnio jeździł mk2 1,6 RF z przebiegiem ponad 400 tys. przez 40 tys. km bez wymiany. Teraz ma już prawie 500 tys. km przejechane autkiem i tamta opóźniona wymiana tak jakby nie wpłyńęła na silnik, Mówi zresztą że wymienia ja mu się chce. "VW to nie Fait ani Ford albo jakieś inne kupa" - to jego słowa.



skuri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk

Post autor: skuri » sob sty 15, 2005 02:52

Pamietajcie ze nie opakowanie decyduje o oleju gdzy moze sie okazac ze im ciekawsze/ladniejsze/bardziej kolorowe opakowanie tym wiekszy gniot.te maxi hiper helixy to sciema wiec ja zawsze leje olej taki jaki zaleca producent i problemow nie ma.


Wielki projekt....rozpocznie sie latem !

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob sty 15, 2005 13:04

A ja dalej leje motula. Drogi ale dobry i importowany. Znajomy sprowadza go specjalnie dla mnie.



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » sob sty 15, 2005 18:54

ja dodam tylko, że mam znajomego, który zajmuje się w Poznaniu regeneracją głowic i widywałem u niego różne głowice po różnych olejach.
Wniosek jeden: nie lać takich typu Lotos czy inne ścierwa, w silniku pozostaje kosmiczny nagar, niezależnie czy syntetyk czy nie.
Tani jest tani, bo jest do bani i tyle.
Pozostaje również trzymanie nominalnej lepkości i własności smarnych w zależności od temp i przebiegu.
Tak czy siak tanie oleje wypadają słabiutko, a późniejsze reperkusje, tj przyspieszone zużycie etc. są dużo droższe w ich usuwaniu niż wlanie dobrego oleju.
Ci, którzy śmigają na Lotosie i tak w to nie uwierzą, kij z nimi, szkoda mi tylko silników :(
Osobiście jeżdżę na Magnatec'u - cisza i spokój :)


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
adas3003
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 15:26
Lokalizacja: SIEMIANOWICE SLASKIE
Kontakt:

olej

Post autor: adas3003 » sob sty 15, 2005 19:17

ma gdzies gleboko w dupie wypowiedz goscia ktory powiedzial ze lotos to jest kupa a nie olej czlowieku a skad wiesz ze auto ktore jezdilo na mobilu czy innym niby najlepszym niejezdzilo na jakims badziewiu .Ten twoj kolega musi byc dobry jak umi poznac jakie auto jezdzilo na jakim oleju.A co do lotosu to kupa prawda mam juz 2 auto w ktore leje lotos i kazdy z moich znajomych leje lotos i jakos nienarzekaja przeciez te oleje sa rozlewane w jednej rafinerii i wszyskie parametry oleju sa takie same typu API CZY SEA wiec po co przeplacac pozdrow kolege napewno jest bogiem i wie wszystko o kazdym aucie



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » sob sty 15, 2005 19:23

mój znajomy, ten od głowic, posiada umiejętność rozmowy z klientem, czego Ty chyba byś się w życiu nie domyślił, stąd wiadomości na jakim oleju co jeździło, no ale...
Miłego skrobania szlamu w silniku :grin:


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
adas3003
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 15:26
Lokalizacja: SIEMIANOWICE SLASKIE
Kontakt:

olej

Post autor: adas3003 » sob sty 15, 2005 19:38

wedlug mnie to niemasz racji ale niechce sie klucic sam z zawodu jestem auto mechanikiem i malo kto rozbiera sam glowice i zawozi ja do sprawdzenia,regeneracji,czy spawania wiesz co pracuje troche w tym zawodzie i kazdemu na warsztacie polecamy lotos i jakos jak robimy glowice to niema tak wielkiego nagaru jak piszesz.A z reszta kazdy wleje taki olej jaki bedzie mu sie podobal,tylko powiem ci jedno mielismy klienta ktory lal mobil a ja lalem lotos i w sumie robilismy w jednym czasie pierscienie tylko on mial niecale 200tys a ja mialem prawie 300tys i u niego bylo wiecej nagaru to ciekawe



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » ndz sty 16, 2005 02:56

nagaru na głowicy (od strony tłoków) czy w bloku? Tak w (...) to ja jestem z zawodu elektronikiem, a na mechanice pojazdowej znam się lepiej niż większość "speców" po szkołąch samochodowych, bo traktuję to jako hobby i zdobywam wiedzę, bo chcę, a nie bo mi każą...
Co do oleju, to masz rację, każdy niech wlewa co chce.
Kończmy, bo szkoda pisania. Ci od Lotosu zostaną przy Lotosie, a Ci od tych co kosztują min 100zł/4L też zostaną przy swoim.
Narka!


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 161 gości